Reeële doelstelling???? Binnen 21 wedstrijden L2.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reeële doelstelling? Binnen 21 wedstrijden L2.

ja
28 (25%)
nee
82 (74%)

Totaal aantal stemmen: 110

daffie1986

Reeële doelstelling???? Binnen 21 wedstrijden L2.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 15:49

Hallo,

Zoals de titel al zegt: "Is het een reeële doelstelling om over 21 wedstrijden te kunnen verlangen dat je L2 startgerechtigd bent"? Zelf stel ik als doel dat aan het eind van 2010 ik minimaal L1 ben. Maar wat is reeëler toch voor die L2 gaan of misschien voor safe op de L1 spelen?

Gegevens zijn:
1 x gestart in de B met een eindtotaal van 166 en 171
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 24-12-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Reeële doelstelling???? Binnen 21 wedstrijden L2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:50

Niets van te zeggen zonder jullie gezien te hebben. En eerlijk gezegd heb ik ook niet zoveel met dergelijke doelstellingen. Komen vaker frustraties van dan iets moois.
Ga nou maar gewoon lekker rijden, geniet, en zie hoe het komt.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:51

Waarom stel jij jezelf dit doel? Stop je met paardrijden als je na 21 wedstrijden L1+9 bent? ;) Nee toch? Gewoon lekker gaan rijden en zien hoever jullie samen komen :)

JorisDy

21 wedstrijden? Zijn ongeveer 30 proeven denk ik?
Je moet drie klasses door, dus dat zou beteken dat je elke proef een winspunt moet rijden en dan gelijk bij de 10 over moet..
Zou eerst maar even goeie punten rijden in de B voordat je de overstap maakt naar de L1. Het is mogelijk.

Marian0557

Dan zijn dan 42 proefen, als je goed rijd dan heb je elke proef 1 wp (even makkelijk).
Als je dan bij 15 overgaat, kun je L2 startgerecht zijn.
Omdat B+20 en L1+22. Maar dan moet je dus wel elke wedstrijd goed rijden en minimaal 1 wp rijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:52

Nee dat denk ik eerlijk gezegd niet gezien de uitslagen die je erbij zet. Als je de eerste keer al dik in de winstpunten had gezeten misschien wel, maar waarom zou je zo snel L2 startgerechtigd willen zijn?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:53

21 wedstrijden x2(proeven) is 42 winstpunten, met 10 kan je over dus zou het in 'theorie' ruimschoots kunnen.

Helaas wilt het nog wel eens tegenzitten, waardoor je geen winstpuntjes rijd en het verschilt natuurlijk ook per paard. Met mijn paard zou het niet kunnen, die moest eerst nog erg wennen aan het wedstrijdrijden, eerst met paarden in de bak en dan ineens alleen etc :). Ook doe ik het met die van mij liever rustig aan, niet dat het L2 al 'hoog' is maar liever te rustig dan overhaast.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:54

Ja dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe jij je paard voor elkaar hebt. Voor mezelf sprekend zou dat zeker reëel zijn ja, maar ik ga pas op concours als ik mijn paard goed voor elkaar heb. Natuurlijk is het op wedstrijd anders dan thuis, maar over het algemeen levert het op concours ook geen problemen op als de basis gewoon ok is.
Maar goed, dat kun jij alleen zelf beoordelen. Aan je punten te zien is het de eerste keer niet helemaal fijn gegaan?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 15:55

Oh genieten lukt ook wel een beetje hoor. Maar merk gewoon door alle tegenslagen dat ik er steeds meer tegen op kijk en geen idee heb wat nu reeël is om te vragen van hem en mij.

tegenslagen zijn: Hij heeft heel ernstige droes gehad, een ontstoken hoefzweer waardoor er een heel gat in zijn hoornwand zit en door zomerexceem zijn zijn manen helemaal kaalgeschoren geweest(nu ongeveer 3/4 handbreedte) waardoor hij dus niet ingevlochten kan worden.

Edit: Als je 180 punten hebt haal je een winstpunt, dit houdt dus in dat je over 30 onderdelen minimaal alleen maar 6en moet hebben, zo goed rijden is dat dan toch ook weer niet??

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:58

5 is al een voldoende he :)

Maar wat hebben die tegenslagen met wedstrijden te maken? Ze zijn natuurlijk heel vervelend maar neem aan dat ze zo goed als genezen zijn?

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:59

Ik denk dat jij dat gewoon voor een halfjaartje even geen wedstrijden meer moet gaan rijden.
Maar gewoon een beetje lekker rustig aan doen. Lekker gaan trainen, longeren, afentoe grondwerk.
Niet focussen op wedstrijden, maar ook je paardje weer een beetje op gaan laten komen. (als het kan) soms ook een een buitenritje maken!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:00

Met alleen 5e haal je geen winstpunt Plaisir :).
En voor elk onderdeel een 6 halen kan nog best heel lastig zijn hoor.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:00

daffie1986 schreef:
Edit: Als je 180 punten hebt haal je een winstpunt, dit houdt dus in dat je over 30 onderdelen minimaal alleen maar 6en moet hebben, zo goed rijden is dat dan toch ook weer niet??

Maar ook niet supermakkelijk ;) zeker niet als je wat hoger komt. Een 5 heb ik bijvoorbeeld voor de middendraf, daar moet ik dan wel een 7 tegenover rijden.

Ik zie alleen niet zo goed in hoe je tegenslagen met wedstrijd rijden te maken hebben :o

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:01

21 wedstrijden kan best als je nu op thuis traint op het nivaeu
van m dan ben je de b en l zo door!

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:01

Ik denk het niet, als ik de punten van je B-proeven even zie.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:02

Daffie: Je hoeft geen perfecte proef neer te zetten nee, maar als je de eerste wedstrijd in de B al onder de 170 zit, zou ik sowieso nog 5 wedstrijden erbij optellen voor je überhaupt winst gaat rijden.. En de L1 wordt dan ook weer net wat strenger gejureerd, ook weer een paar wedstrijden om in te komen..

Ik zou gewoon niet zo'n doel stellen. Voorkomt een hoop teleurstelling.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:02

Genieten is toch een doelstelling op zich toch?
Je doet jezelf en je paard geen plezier om teveel en te
snel hoge eisen te gaan stellen.

Denk dat je doelstelling dan het doel voorbij schiet.
Probeer gewoon te gaan genieten. Laat de jury
genieten.... Daar betaal je ze immers voor.
Dan komt de rest van zelf op een gegeven moment,
zoniet dan zul je er mee moeten leven ;)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:03

JorisDy schreef:
Met alleen 5e haal je geen winstpunt Plaisir :).
En voor elk onderdeel een 6 halen kan nog best heel lastig zijn hoor.

Weet ik maar een 5 staat al voor een voldoende. Voor school is dat pas een 6, maar met wedstrijden is het al een 5, maar je moet meer kunnen dan een voldoende, wat ik begrijpelijk vind :).

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:03

Nee, ik vind van niet. :)

Een paard blijft een dier met een eigen wil, daarnaast staat ook nog een jury die de dingen misschien anders ziet dan dat jij ziet. Ik vind het een beetje arrogant naar je paard toe om doelen te stellen.. Er moet ook nog een stuk lol zijn in wedstrijden, vind ik dan..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 16:08

Marieke_K schreef:
Ik zie alleen niet zo goed in hoe je tegenslagen met wedstrijd rijden te maken hebben :o

Nou ik heb mijn startkaart dus al aangevraagd in oktober 2008, en wou iedere keer niet gaan starten omdat ik m'n paard voor elkaar wou hebben, in maart 2009 had ik mijn eerste wedstrijd en een clinic toen hij droes kreeg en daar boven op een ontstoken hoefzweer. Alles bij elkaar heb t/m Augustus dit jaar niet kunnen rijden. Feit is ook dat telkens als ik wou gaan starten mijn paard niets had maar de buitenbak vol met plassen stond of bevroren was. Die punten heb ik dan dus ook zonder begeleiding behaald terwijl ik alleen maar in het duin had gereden.

Sinds September dit jaar weer begonnen om zijn conditie op te bouwen, lekker door duin en op het strand gereden. Nu is hier de eerste wedstrijd in februarie en wil ik gaan proberen om hem dan voor elkaar te hebben om te gaan starten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 16:10

Myukii schreef:
Daffie: Je hoeft geen perfecte proef neer te zetten nee, maar als je de eerste wedstrijd in de B al onder de 170 zit, zou ik sowieso nog 5 wedstrijden erbij optellen voor je überhaupt winst gaat rijden.. En de L1 wordt dan ook weer net wat strenger gejureerd, ook weer een paar wedstrijden om in te komen..

Ik zou gewoon niet zo'n doel stellen. Voorkomt een hoop teleurstelling.

Dat ik onder de 170 zat kwam door mij zelf en niet door het paard plus dat ik dus al een aardige tijd geen les had gehad, dus zelf ben ik heel blij met die 171 en 166 punten.

Edit* Zelf heb ik dus de doelstelling L1 te rijden eind 2010 maar vraag me dus af of L2 reeëler is omdat je jezelf dan echt een doel stelt en L1 eerder te behalen is met 42 proeven
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 24-12-09 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:11

Marian0557 schreef:
Ik denk dat jij dat gewoon voor een halfjaartje even geen wedstrijden meer moet gaan rijden.
Maar gewoon een beetje lekker rustig aan doen. Lekker gaan trainen, longeren, afentoe grondwerk.
Niet focussen op wedstrijden, maar ook je paardje weer een beetje op gaan laten komen. (als het kan) soms ook een een buitenritje maken!

Zal het nog maar eens zeggen, maar ik denk dat dit in dit geval voorlopig even het beste zal werken!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:12

Dat is pech hebben, en vervelend. Het geeft je echter geen goed beeld over hoe je er voor staat en of je doel reeel is :) Ga rustig trainen en pak het wedstrijd rijden op, dan komt het vanzelf goed.

En bij wedstrijd rijden horen tegenslagen ;) Ik heb heel wat proeven moeten starten om mijn laatste puntje in de B te rijden (ben kampioen 179/178 rijden :D ) Voordeel is nu wel dat ik met 4x starten 3 wp heb in de L :)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:15

Ik denk dat je het gewoon per klasse moet bekijken, wanneer je genoeg winst hebt dat je kijkt of je over kan of liever nog een maandje wacht.

Ikzelf zou liever voor het L1 gaan, overhaasten heb je niks aan. Ik doe vaak 1 klasse per jaar (nouja voor mij zijn dat 8 maanden).

In ieder geval heel veel succes :)!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 16:17

@Mariek_K: dat heeft dan goed uitgepakt, dat laatste puntje bijelkaar sprokkelen.

@Marian0557: Sorry, maar dat antwoord heb ik echt niks aan. Ben al vanaf September aan het buitenrijden, en wil gewoon weer gaan starten. Het enige wat ik vraag staat in de titel.