doet echt pijn om die zo bezig te zien pff ... hoe kan ik dit probleem oplossen?? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
doet echt pijn om die zo bezig te zien pff ... hoe kan ik dit probleem oplossen??
_Bitje_ schreef:ZUCHT...het zoveelste topic met paarden dat als probleempaarden worden beschouwd..
Tijd voor een goede opvoeding, als hij iets niet mag, maak hem dat dan goed duidelijk,met
stem, met lichaamstaal of met een tik.. Opvoeden die handel!

Vie schreef:Als een paard iets doet wat ik niet wil, en dan heb ik het gedrag als bijten, stampen e.d., dan corrigeer ik liever in één keer goed, dan dat ik vier of meer stappen moet ondergaan. Want dan ben ik blijkbaar niet duidelijk genoeg naar mijn paard toe, aangezien hij niet ophoudt... Als mijn paard mij pijn doet door te bijten, dan kan hij een tik terug verwachten. Mijn veulen moet dit gedrag ook niet proberen bij mijn merrie, want dan krijgt ie echt een rotschop van haar. Daar wordt ie ook niet schuw van...
Je paard snapt dan i.m.o. overduidelijk de bedoeling niet bij stap 1, of heeft geen respect voor stap 1 (en jou dus)... Ik ben iemand die wel een tik durft uitdelen als ze een stap te ver gaan (en dan heb ik het over bijten, stijgeren, over me heen walsen...). En dat weten mijn paarden dondersgoed, ze hebben nl. allebij wel eens de grens afgetast. Je bent jong en je wilt wat hé.
En de volgende keren hoef ik geen tik meer uit te delen, stemverheffing is idd genoeg. Vie schreef:Je kan het idd zo doen, maar ik vind dat als je vier stappen moet ondernemen, dat dat niet echt 100% consequent zijn is. Maar dat is mijn mening.Je paard snapt dan i.m.o. overduidelijk de bedoeling niet bij stap 1, of heeft geen respect voor stap 1 (en jou dus)... Ik ben iemand die wel een tik durft uitdelen als ze een stap te ver gaan (en dan heb ik het over bijten, stijgeren, over me heen walsen...). En dat weten mijn paarden dondersgoed, ze hebben nl. allebij wel eens de grens afgetast. Je bent jong en je wilt wat hé.
En de volgende keren hoef ik geen tik meer uit te delen, stemverheffing is idd genoeg.