Ben benieuwt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
feliciaa schreef:Ik lees ook even mee. Ik ben dan wel niet groot maar heb voor mijn lengte vrij lange benen waardoor thermo broeken bij mij ook altijd aan de kleine kant zijn.
@ Kitty_: Normaal gesproken zijn de elastieken die aan de onderkant zitten bedoeld om er voor te zorgen dat de broek dus niet omhoog schuift.. De broek is bij mij alleen altijd te kort om die elastieken onder mijn voeten doen, de broek zakt dan namelijk af
maar wanneer ik die elastieken onder mijn voeten laat rekken ze enorm uit en blijft die broek tot knieholte hoogte omhoog kruipen
Kitty_ schreef:Ik heb dat probleem ook: zolang ik sta zit m'n thermobroek goed, hij is zelfs een beetje lang. Wanneer ik opstap trekt die broek tot in mijn knieholtes omdat hij niet elastisch is. Vraag me af wie dat ooit uitgevonden heeft want er zit tenslotte wel een leren zitvlak in. Ik ben zelf zo'n 182 cm.
De lengtematen van Cavallo gaan nog wel maaar die hebben geen softshell in een laag model...
Glossi schreef:Bij mij zijn ze al te kort voor ik op het paard stap, kun je na gaan
Zit je bv. niet heel dik o.i.d. en is het voor dressuurmatig of springmatig ook goed te doen??
en die is lekker warm, zit ook gewoon kunstleer aan de kont en benen
Ook heb ik nog neopreen fullchaps, die zijn warm én waterdicht, maar wel met kouwe kont en als het niet vriest zweet je als een otter in die dingen. Met allebei kan ik bijijijna alles wat ik zonder ook kan, met en zonder zadel. Het enige dat ik er niet mee kan is zonder hekje/opstapje opstijgen als ik zonder zadel wil rijden
Judje schreef:Sies, is dat ook net zo warm als een rijbroek + thermobroek dan?
Hij ziet er namelijk niet heel warm uit.
Lambiekske schreef:Ik heb ook van die thermo-mayo's maar die krijg ik echt niet fatsoenlijk onder een rijbroek! Dat zit helemaal gepropt en zit voor geen meter. Onder een spijkerbroek gaat het wel maar dat rijdt weer niet lekker. Ik heb ook nog een soft-shell broek gevonden en besteld van Pfiff, ook erg warm lijkt mij. http://www.pfiff.com/en/products/fashion-02/riding-breeches-02.30/soft-shell-full-seat-riding-breeches-100368/ weet alleen niet hoe lang deze valt, hou jullie op de hoogte!