Teruggaan met laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_B

Teruggaan met laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 12:51

Ik ben altijd zo slecht in klagen, maar vind dit toch wel vervelend. Maar kan ik ermee teruggaan? Mijn laarzen zien er in korte tijd erg lelijk uit.

In mei heb ik Mountain Horse laarzen gekocht. Hiervan ging de rits open tijdens het rijden, teruggegaan en er is kosteloos een nieuwe rits ingezet. Maar nu is 1 van de laarzen (die met originele rits) verkeerd aan het inzakken, bovendien lijken er droogte scheuren in het leer te komen.
Ik draag de laarzen 1 a 2 keer per week, een tijd helemaal niet omdat ik niet mocht rijden. Na gebruik vet ik ze in en zet ze met spanners in de trapkast. (ja, ben er wel zuinig op)

CarmD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:38

tuurlijk kun je hiermee terug gaan! voor wat je ervoor betaald mag je er vanuit gaan dat je er iig een paar jaar plezier van moet kunnen hebben. ik ging ook nooit terug, maar op gegeven moment is het genoeg geweest. het kost allemaal genoeg!

Jenny_B

Re: Teruggaan met laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 18:53

Tja, ik heb altijd een schop onder m´n kont nodig met dat soort dingen. Wil ik weer niet als een zeikerd overkomen, maarja, 200 euro voor laarzen die binnen een half jaar licht gebruik lelijk worden is ook van de zotte.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:58

Ik heb ze ook, en ben er opzich wel tevreden mee. Ik heb echter best korte onderbenen. Die man in de winkel verzekerde dat ze voor mij voldoende zouden zakken. Nu na 2 jaar (rij 1 a 2x per week) kan ik nog niet met de ritsen dicht op stappen...
Vorig jaar ben ik er dus ook mee terug geweest en toen zeiden ze dat ik er hakjes (a 12,95) in moest doen. Na zeuren heb ik die voor niks gekregen gelukkig. Vond het echt zo stom! Mijn eerste keer dat ik leren laarzen koop ga ik uit van advies van de winkel, toch? Zeg die vrouw van die winkel, ja maar ze zijn toch gezakt?? Ja duh, dat klopt, maar dus niet genoeg!

En zeker terug gaan met jou laarzen!!

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:10

Zeker terug gaan met Mountain Horse! Mijn zus had de winterlaarzen waar na een half jaar scheuren inkwamen. Teruggestuurd door de winkel (Divoza), en een gloednieuw paar terug gestuurd gekregen! :D

Udiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:37

Ik zou zeker terug gaan! Is geen waar voor je geld zo.
Succes ermee.

Ki_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:06

Ik zou er idd mee terug gaan 200 euro voor die laarzen en dan vooral van Mountain Horse! Die moeten zeker langer mee gaan zonder verkeerd in te zakken en droogte scheuren,, zeker als je ze telkens na het rijden invet en op de laarzenspanners zet!!

Ik snap wat je bedoeld!! maar ik zou er gewoon mee terug gaan je komt niet als een zeikerd over ookal doen de mensen van de ruitersportzaak wel zo..

gewoon doen hoor!!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:14

Ik zou er echt mee terug gaan hoor, ik heb mijn mountain horse laarzen al twee jaar, en met af en toe een poetsbeurt zien ze er nog heel goed uit..

Ik voel me ook altijd een zeikerd.. maar je hebt er flink voor betaald, dan mag je ook wel wat verwachten.
Als je in de ruitersportzaak geen gehoor krijgt moet je gewoon naar de fabrikant/importeur gaan..

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:09

echt heel rasurerend als ik juist die laarzen nieuw heb gekregen en dan dit te lezen ( en waren 270 euro dus ja )

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 15:02

Ben zojuist teruggeweest en heb geen goed woord over voor die zaak.

De dames die er werkten waren het met me eens: ziet er niet uit. Alleen degene die de beslissing nam liep te gillen dat het een natuurproduct is en dat het doodnormaal is dat het gebeurt. Liepen dus bijna te schelden naar elkaar (en zij met de man voor me ook, die vroeg alleen maar waarom iets zolang moest duren). Stressprobleempje dus bij haar.
Ik word nu gebeld als de vertegenwoordiger daar is. Heb ik ook niets aan, dus ga ik zelf wel naar Mountain Horse met mijn klacht.

Bah, 200 euro voor een stel laarzen die binnen een half jaar licht gebruik er niet meer uitzien.

Dutchy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:06

je moet je rijlaarzen niet invetten dat is het slechtste wat je kan den.. het is logisch dat er scheureninkomen.. je vet ze is en zet ze dan in de spanners.. je maakt het leer zo zacht en kwetsbaar en als je ze dan in de spanners zet scheuren ze..

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 15:19

En dat heb ik dus op aanraden van die zaak gedaan :(. Met een of ander lederspul wat ze ook schoonmaakt.

Die spanners zijn trouwens die opblaasdingen die je erbij krijgt. Dus niet de echte strakke.

Echt waar, volgende keer weer Petrie. Had ik veel minder gedonder mee.

Dutchy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:32

ohw oke.. ik dacht met echt leder vet.. want dat is echt heel slecht.. ik had die ele zaak op stelten gezet.. dit is niet echt service... en anders met de consumenten bond contact opnemen

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 15:34

Ben eerlijk gezegd anders van hun gewend. De man voor mij zat al een week op een reparatie op een broek te wachten, en hij kreeg ook de wind van voren.

Ik heb gemaild naar MH en Sta Rho belt me als de vertegenwoordiger bij hun is.
Dus voorlopig staan mijn laarzen in de kast en ga ik wel met mijn schoenen rijden (ook MH, maar deze zien er na 6 jaar nog goed uit)

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:08

Je moet er echt mee terug gaan. Nee heb je, ja kan je krijgen!

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:57

Jenny_B schreef:
Ben zojuist teruggeweest en heb geen goed woord over voor die zaak.

De dames die er werkten waren het met me eens: ziet er niet uit. Alleen degene die de beslissing nam liep te gillen dat het een natuurproduct is en dat het doodnormaal is dat het gebeurt. Liepen dus bijna te schelden naar elkaar (en zij met de man voor me ook, die vroeg alleen maar waarom iets zolang moest duren). Stressprobleempje dus bij haar.
Ik word nu gebeld als de vertegenwoordiger daar is. Heb ik ook niets aan, dus ga ik zelf wel naar Mountain Horse met mijn klacht.

Bah, 200 euro voor een stel laarzen die binnen een half jaar licht gebruik er niet meer uitzien.

Wat asociaal! En dat terwijl ze de laarzen gewoon terug kunnen sturen naar MH zelf en ze dan gewoon een gloednieuw paar terugkrijgen, dus er is helemaal geen probleem...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:02

Jenny_B schreef:
Ben eerlijk gezegd anders van hun gewend. De man voor mij zat al een week op een reparatie op een broek te wachten, en hij kreeg ook de wind van voren.

Ik heb gemaild naar MH en Sta Rho belt me als de vertegenwoordiger bij hun is.
Dus voorlopig staan mijn laarzen in de kast en ga ik wel met mijn schoenen rijden (ook MH, maar deze zien er na 6 jaar nog goed uit)

Volgens mij is dat tegenwoordig normaal bij hun hoor.
Mijn bakstuk moest gerepareerd worden.
Het heeft 2,5 maand geduurd en toen ik zei dat ik dat wel erg lang vond zei ze dat ik gewoon een reserve hoofdstel had moeten kopen want die zijn toch maar €25.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 14:28

Van dat hoofdstel is ook aso hoor! Je kan een hoop doen voor 25 euro.
Binnenkort ga ik even een mening vragen bij een andere zaak over de laarzen, misschien dat die iets voor me kunnen doen. En anders toch weer op hoge poten om te vragen wanneer die vertegenwoordiger eindelijk eens langskomt.
Maar ik ga niet meer naar Sta Rho, jammer, want het is aan het einde van mijn straat :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:34

Ik ben er ook niet meer te vinden!
Vind de service van Hypo nu toch een stuk beter dan Sta-rho.
Nou ja ik vind €25 niet veel, maar zij hoeven niet te bepalen wat ik met mijn geld doe. Bij Hypo hadden ze het dezelfde dag nog kunnen maken zeiden ze. ( heb hem toen bij Sta-rho gebracht omdat toen de zadelmaker van Hypo 2 weken op vakantie was).

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:35

Jenny_B schreef:
Van dat hoofdstel is ook aso hoor! Je kan een hoop doen voor 25 euro.
Binnenkort ga ik even een mening vragen bij een andere zaak over de laarzen, misschien dat die iets voor me kunnen doen. En anders toch weer op hoge poten om te vragen wanneer die vertegenwoordiger eindelijk eens langskomt.
Maar ik ga niet meer naar Sta Rho, jammer, want het is aan het einde van mijn straat :)

Ik wil ook even reageren, woon 5 minuutjes er vandaan en kom daar nu al als klein kindje met mijn mama spullen kopen.
Heb daar een kieffer Lusitano zadel gekocht, op hun advies 2 x ontvet met zadelzeep.. kom ik terug werd ik afgesnauwd door truus, ik had mn zadel niet goed onderhouden en waar was ik allemaal wel niet mee bezig }>
daarna nog een keer toen ik leren laarzen ging passen, ik werd echt afgesnauwd door hun.. nooit meer Sta Rho voor mij :Y)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:38

Heb je al iets ondernomen Jenny?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:43

Maar euh, het inzakken van laarzen ligt toch gewoon aan de stand van je voet? :+
Het feit dat je lichaam niet symmetrisch is etc. ????
Zo zie ik het namelijk... Ik weet dus ook dat mijn laarzen van Divoza elk anders zitten. De rechter zakt anders in, omdat ik problemen heb met mijn rechterbeen, waarschijnlijk verkeerd spiergebruik waardoor ik een heel flexibel been heb waar ik geen controle over heb...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:48

Janine dan nog horen de droge scheurtjes/scheuren niet volgens mij of zie ik dat verkeerd?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:50

laura1987 schreef:
Janine dan nog horen de droge scheurtjes/scheuren niet volgens mij of zie ik dat verkeerd?

Dat is eerder al uitgelegd, dat komt door het overmatig invetten. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:52

Lekkere service... bah, wat een winkel...

Ik had laarzen gekocht in Alblasserdam, eerste wedstrijd diezelfde week, rits stuk!!!

Terug naar winkel, geen probleem..
Hebben ze terug gestuurd en ik heb nieuwe gekregen.
(duurde wel even, maar goed)
Vervolgens 1/2 jaar later in 1 van de 2 laarzen rare kleine scheurtjes in de ander niet, weer terug..
(en ik heb uiteraard beide laarzen op dezelfde manier behandeld! En ook niet in het stuk van de voet,
alleen de schacht)

Weer nieuwe gekregen van de fabrikant, en die vroeg tevens of ik nog wel die laarzen wou,
of liever geld terug had!!
Dat is service
(wel weer even op moeten wachten...)

Zo goedkoop zijn laarzen niet.
Snap niet waar die winkel zich druk om maakt, als er iets mis is met laarzen geeft vaak de fabrikant nieuwe.