Rijbroeken voor mannen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Destigado

Rijbroeken voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:01

Waar vind je leuke rijbroeken voor mannen.

Ben er trouwens wel achterkomen dat als ik een damesmaat 88 pak ik die ook pas.

Zit alleen mijn rits aan de verkeerde kant

Destinietje

Re: Rijbroeken voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:01

Waarom inderdaad geen damesbroek? Ik weet niet waar je woont, maar bij mijn weten kun je (in Nederland) bij de gemiddelde ruitersportzaak wel herenbroeken kopen. Bij Ruiterstad in Oirschot in ieder geval genoeg!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:03

ik heb eigenlijk enkel pikeurs, bandplooi met lederen zit en knie.
Sorry maar een man met een vrouwenrijbroek??

Destigado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 14:13

bulck schreef:

Tja mannenbroeken zijn meestal vrij recht toe recht aan en weinig leuke broeken.

Bandplooi brrr dat is voor mannen iets voor de jaren 70 en 80 vind ik.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:15

Je ziet bij de meeste modellen het verschil niet tussen heren/dames model, behalve de rits. Ook genoeg (wat rechtere) dames die met een herenmodel rondlopen. Ik zie het probleem niet! Bandplooi is inderdaad smaak!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:16

In iedere ruitersport zaak zullen ze je wel kunnen helpen, als ze niet in het rek hangen kunnen ze vast wel wat bestellen voor je :) Ik zou trouwens als man ook niet graag in een damesbroek rond gaan lopen, net zo goed als dat ik nu niet in een mannenbroek rond ga lopen... :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:24

bulck schreef:

Ja en?
Is stretch en past doorgaans echt wel. Zitten geen coupenaden voor een doos of klok-en-hamerspel in :)*
Ik heb een stapel oude van een lieve Boktster gekregen en die zitten prima.
Kleuren beige via bruin naar zwart.
Zit de rits ´verkeerd´, tsk.

Ik heb twee ´mannenbroeken´ doch als ik een rijbroek graai is dat echt geen punt waar ik ook maar een momént over denk. Ik weet maar van één welke het mannen´model´ is. Dat is een chamois broek met bretels :D

Destigado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 14:48

CleovG schreef:
In iedere ruitersport zaak zullen ze je wel kunnen helpen, als ze niet in het rek hangen kunnen ze vast wel wat bestellen voor je :) Ik zou trouwens als man ook niet graag in een damesbroek rond gaan lopen, net zo goed als dat ik nu niet in een mannenbroek rond ga lopen... :n

Ach ik heb nu een rijbroek van een soort stretch spijkerstof. Dat is een dames model. ook mijn witte wedstrijdbroek is dames model want daar zit een zeemleren zitvlak in. Die is bij mannen broeken bijna helemaal niet te krijgen.

Maar ach ik Manage mezelf wel!

Er is alleen niet echt een hippe/ eigentijdse heren rijbroek lijn, althans ik ben hem nog niet tegengekomen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:05

Destigado schreef:
bulck schreef:

Tja mannenbroeken zijn meestal vrij recht toe recht aan en weinig leuke broeken.

Bandplooi brrr dat is voor mannen iets voor de jaren 70 en 80 vind ik.

Ja sorry heb graag dat de mensen (speficiek de dames en heren op een dressuurstal) naar men gezicht blijven kijken als we spreken ipv zo'n maillot broekje waar je alles in kan zien liggen en de ogen dus ook verdwalen :D
Vind zonder bandplooi zelf voor geen meter zitten, veel te strak. En wat bedoel je vrij recht toe en recht aan? Je hebt toch verschillend kleuren en modellen. En bandplooi van nu zijn geen plofbroeken van de jaren stillekes e. Ik ken weinig mannen die in zo'n maillotbroek kruipen.

En een vrouwenrijbroek dat zie je toch, uiteraard je kiest het zelf e, maar mijn ding is het niet en vrees dat het ook niet overal evengoed past

Destigado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 15:31

Meeste mannen broeken zijn toch strakke modellen hoor net zoals de dames modellen.

of je hebt van die mannen met enorme spillebeentjes dan zit een broek al heel snel wijdt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:34

Destigado schreef:
Meeste mannen broeken zijn toch strakke modellen hoor net zoals de dames modellen.

of je hebt van die mannen met enorme spillebeentjes dan zit een broek al heel snel wijdt

Nou ik heb aardig wat mannen in rijbroek gezien, maar gelukkig loopt niet iedere man in een strakke broek :n

Destigado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 15:41

CleovG schreef:
Destigado schreef:

Nou ik heb aardig wat mannen in rijbroek gezien, maar gelukkig loopt niet iedere man in een strakke broek :n

Het zit wel het meest fijn op een zadel hoor. zonder al die plooien die gaan irriteren.

Meeste witte wedstrijdbroeken zijn sowieso strak

JollyBolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:12

ik koop voor mezelf herenbroeken :)
op mp stata iemand met broeken voor 25euro!

ik heb na 2 bevallingen meer buik dan vroeger en een herenbroek zit hoger...dus ik koop deze vaak...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:50

Over smaak valt niet te twisten. Of je bandplooi mooi vindt of niet is geen punt van discussie.
Verschillende opmerkingen hier echter betreffen vooroordelen.

Damesbroek: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LEWVI4VA.jpg
Damesbroek: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NE6PEG8N.jpg
Damesbroek: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VXEAX6MO.jpg
Damesbroek: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7V8DIXSF.jpg
Herenbroek: fotos in mijn profiel.

Ik heb ik de regel bij alle bovenstaande broeken een tie-strap voor het zadel als riem om.

Herenbroek: http://www.mijnalbum.nl/Foto-U8IDHIFK.jpg
Deze is de enige die echt niet in damesmodel zou kunnen omdat het chamois is en geen stretch. De maatvoering is beenlengte, heup en middel en moet echt wel nauwkeurig zijn.
Deze draag ik met bretels.

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:32

Destigado schreef:
CleovG schreef:

Ach ik heb nu een rijbroek van een soort stretch spijkerstof. Dat is een dames model. ook mijn witte wedstrijdbroek is dames model want daar zit een zeemleren zitvlak in. Die is bij mannen broeken bijna helemaal niet te krijgen.

Maar ach ik Manage mezelf wel!

Er is alleen niet echt een hippe/ eigentijdse heren rijbroek lijn, althans ik ben hem nog niet tegengekomen

Amen!

Zolang je je als man niet waagt aan allerlei zuurstokkleurtjes of echt vrouwelijke ruitjes heb je veel meer keuze binnen het assortiment damesrijbroeken.

Ik kocht eerst ook alleen maar uit het rek herenbroeken. Maar dat zijn, vergeleken met de zee aan broeken voor dames, maar zielige hoekjes. Op een dag had ik zoiets van 'kan mij het ook schelen' en ben overgestapt op damesbroeken. Sindsdien niet meer anders gekocht.

Dan zit de rits verkeerd om, na und? Zie je écht niet. Tenzij je altijd meteen naar iemands gulp staart.... Maar dat is in de meeste gevallen op z'n minst onbeleefd en ongewoon.

Ik heb ook een wedstrijdjasje voor dames, omdat de herenmodellen zulke vormeloze vuilniszakken zijn dat ik met geen mogelijkheid een elegant exemplaar kon vinden waar ik me in durfde te vertonen.

Dan maar metroseksueel...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:37

Mijn vriend heeft ook echt problemen met broeken kopen.
Hij is 1.86 maar heeft brede kuiten. Een normale rijbroek past dan niet. Hij heeft nu een broek van eurostar, maar moet echt riem om. Hij kan bijna 2x in de bovenkant van die broek.
Hij heeft nu van die wranglers gekocht. Dat paste wel stukken beter.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:42

Herenbroeken is inderdaad niet simpel.
Toch heeft zeker Horka wel een aantal mooie herenmoddellen. (vindt de damesvarianten niet fijn trouwens).
Ook mountain horse en eurostar heeft wel fijne broeken.
Ik vind zelf een beetje bandplooi wel mooi.
Hoe het zit weet ik niet, dat moet je aan mijn vriend vragen.

Overigens verbaasde ik mij enorm over het prijsverschil tussen dames en herenbroeken...............

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:07

[quote="Appiehappie"]

Dan maar metroseksueel...[/quote]

Metroseksuele dragen geen vrouwenkleding, daar is een ander woord voor ;)

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:21

Haha! Wellicht als je alleen vrouwenkleding draagt, ja :D

Enkel een rijbroek valt daar toch niet onder mag ik hopen *doet achter oren krabben* ?

Destigado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 09:30

Appiehappie schreef:
Amen!

Zolang je je als man niet waagt aan allerlei zuurstokkleurtjes of echt vrouwelijke ruitjes heb je veel meer keuze binnen het assortiment damesrijbroeken.

Ik kocht eerst ook alleen maar uit het rek herenbroeken. Maar dat zijn, vergeleken met de zee aan broeken voor dames, maar zielige hoekjes. Op een dag had ik zoiets van 'kan mij het ook schelen' en ben overgestapt op damesbroeken. Sindsdien niet meer anders gekocht.

Dan zit de rits verkeerd om, na und? Zie je écht niet. Tenzij je altijd meteen naar iemands gulp staart.... Maar dat is in de meeste gevallen op z'n minst onbeleefd en ongewoon.

Ik heb ook een wedstrijdjasje voor dames, omdat de herenmodellen zulke vormeloze vuilniszakken zijn dat ik met geen mogelijkheid een elegant exemplaar kon vinden waar ik me in durfde te vertonen.

Dan maar metroseksueel...

Als wedstrijd jasje draag ik een oud colbert van Hugo Boss. De broek van dat pak is versleten. Het jasje is prima.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:40

Heb nog ergens een foto in galop met een Marlboro Classic duster en een damesrijbroek.
Het punt is dat een beetje hoge damesrijbroek in de juiste maar en kleur niet van een mannenrijbrek is te onderscheiden op de rits na.
Als het lekker zit, zit het lekker. De rest is geneuzel.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:42

Mijn god waar gaat dat naartoe, terecht dus dat buitenstaanders vooroordelen hebben over mannen en paardensport. Als die nu al vrouwenbroeken aandoen is het wel echt spelen met stereotypen e.

En zoals Cleovg, zegt draagt niet, een metroseksuelen man vrouwenkleren, nee dat is weggelegd voor een andere groep mensen. Dus buiten de paardenbroeken om dragen jullie dan in de zomer ook de rokken, de string en topjes van vriendinlief?

En geen keuze in mannenbroeken is nu wel overdreven e, bij ons in de paardenwinkels heb je hele rekken vol en nog een apart rek met enkele witte wedstrijdbroeken. En is het dan nog niet je ding blader je de catalogi door of stel je er een samen. en heb je ze enkele weken later. Dus om dan gauw over te schakelen op vrouwenbroeken, ja ik blijf het vreemd vinden. Maar ieders zijn ding dan maar e

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:17

bulck schreef:
Mijn god waar gaat dat naartoe, terecht dus dat buitenstaanders vooroordelen hebben over mannen en paardensport. Als die nu al vrouwenbroeken aandoen is het wel echt spelen met stereotypen.

Dat kan je ook anders zien.
Een echte kerel is zichzelf.
Stereotype is een vooroordeel van een ander.

Ik maak mijn eigen geweer, zwaard en speer, voor spelen te paard. Ga met de honden te voet achter zwijnen aan.
Daar trek ik bij aan wat lekker zit. Of dat een broek, laarzenset, vest is die/dat bij Loesdau als ´dames´ in de catalogus staat is een non-onderwerp.

Ik heb ooit een ruige, traditionele internationele motor(weg)race gereden met een haltertopje onder mijn race-overal.
Was hárd gevallen in de vrije trainingen en had zwellingen, beurse plekken, verbonden wonden en een gebroken rib. Een t-shirt zat pijnlijk en zonder iets was zweterig. Een knalrood katoenen sexy haltertopje zat ideaal.
Wat iemand ander daarvan vindt/vond is..... irrelevant, díens ´probleem´ van hokjesdenken.
Dát is nu nul vooroordeel, nul steoptype :)*

Als je het droog bekijkt is een rijbroek een stuk mánnenkleding. Een damesrijbroek is eigenlijk 8)7 en pas heel recent.
Heel betrekkelijk dus en niet meer of minder dan een voorbeeld van kleindenkerij om je daar druk over te maken.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:26

Hc ik lach er toch ook maar enkel mee. Ik lig er zelf niet van wakker wat een ander doet. Maar dit topic was toch begonnen als een vraag over waar je nu een leuke rijbroek vond.

En dan heb je als man best wel veel keuze, zonder dat je daarom naar de vrouwenrijbroeken hoeft te gaan. Als jij damesrijbroeken gekregen hebt en ze passen en jij bent er tevreden mee, wie ben ik dan om dat te veroordelen.
Maar als je voor een nieuwe gaat, heb je praktisch voor elk model een mannelijke en vrouwelijke variant. behalve sommige kleurtjes, hoewel je dat vaak nog kan laten customisen als je er een besteld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:29

Ik heb een zálig veelzijdigheids jack van North Face, de TransAntactica Expedition; http://content.backcountry.com/images/i ... 1/SAOR.jpg
In paars, zeeblauw.
Was een laatste exemplaar, in mijn maat, teoevallig met de rits ´verkeerd´. Maakt het jack niet anders en scheelde 100$ .

Honi soit qui mal y pense :)*