na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happy27

na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:23

hoi mensen,

Het is eigenlijk een heel lang verhaal maar probeer het toch kort te houden. Ik heb 4 maanden geleden mijn eerste paard gekocht, en ik ben geen ervaren ruiter!
Ben toen eerst een paar keer gaan kijken en wezen rijden, de laatste keer dat ik reed verzwikte het paard zich.. de eigenaar toen ik noem haar even nora zei nou dat is wat normaal heeft ze nooit wat en nu ze naar jou gaat krijgen we dit. Nora was ook een hele aardige meid verder, gewoon een correcte vrouw zoals ze overkwam! de da is erbij geweest en deze zei dat ze hoefbevangen was, later is de hoefsmid geweest en die zei, dat moet je kunnen zien aan de witte lijn van de hoef.
uiteindelijk is ze naar mij toegekomen op stal....
Ik kreeg en krijg nog steeds goede begeleiding met pijn paardje en ik heb ook al zoveel geleerd..
maar goed de dochter van de staleigenaar zei ze heeft voor zo een apart loopje, stijf en kort van voren...! daarna zijn de problemen begonnen eigenlijk bij mij werd ze ook kreupel. Da erbij geweest zei ook hoefbevangen , en later mijn hoefsmid , nee daar kan ik niks van terugzien. Dus weer twijfel.. Nora gebeld , ook gezegd dat meerdere stalgenoten iets aan haar zien wat niet goed is. Daar krijg ik de reactie op je moet niet teveel naar anderen luisteren bla bla bla
Van de week dus 2 maanden na het laatste da bezoek, loopt ze van de week weer kreupel. Da erbij hoefbevangen aan achterbenen!! terwijl dit zelden voorkomt.

ik had goed contact nog met de vorige eigenaar tot ik begon over haar klachten, ik had ook een topic geopend hier op bokt en een foto van mijn paard alleen om te vragen wat jullie zagen ook mijn paard.
Geen bespiering, zwanenhals, ongelukkig, kort van voor, leunt op de voorhand.. dit waren de reacties die ik kreeg van een foto die bij nora op stal waren gemaakt!
hierop reageerde een oud bijrijder van nora, en die heeft dit tegen nora gezegd dat ik zo een topic heb geplaatst.
mij maakt het niet uit want ik wil het beste voor mijn paardje. vanaf die tijd geeft ze geen gehoor aan smsjes of telefoontjes...
Van de week ga ik een afspraak maken met de da om foto's te laten maken van haar benen. Want ik wil haar niet kwijt ook al kost het me handen vol geld op deze manier. En ik ben een groot dierenliefhebber!

Ik weet dat ik een keuring had moeten doen! maar een eigenaar mag ook geen eerdere gebreken verzwijgen!
Mijn vraag is zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? of mensen die weten wat ik eventueel kan doen, bijv. mijn geld terugkrijgen!

aub geen reacties je moet altijd laten keuren enz. enz.want daar heb ik nu wel van geleerd.
Laatst bijgewerkt door happy27 op 06-12-09 00:47, in het totaal 2 keer bewerkt

tessie1985Jarig

Re: na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:31

maar stel dat de foto's uitwijzen dat het niet goed zou zitten
wat wil je dan doen?
want terugbrengen zal heel moeilijk gaan aangezien het jou woord tegen die van de vorige eigenaar is?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:32

Vergeet erbij te vermelden dat ik de bijrijder van nora op bokt heb opgezocht en de geschiedenis heb bekeken. Hierin komt dit alles naar voren, ook dat mijn paardje met gelpad gereden word omdat ze rugklachten heeft. Hier is ook nooit over gesproken bij de verkoop!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:33

Ik heb het echt met moeite gelezen, erg warrig geschreven! Jij als koper hebt keuringsplicht en je hebt dit dus kunnen zien toen je haar kocht wat ik er van begrijp..Je hebt nergens recht op van de vorige eigenaar

tessie1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:35

Jeanine84 schreef:
Ik heb het echt met moeite gelezen, erg warrig geschreven! Jij als koper hebt keuringsplicht en je hebt dit dus kunnen zien toen je haar kocht wat ik er van begrijp..Je hebt nergens recht op van de vorige eigenaar

precies!
dat is het nadeel als je je nieuwe aanwinst niet laat keuren

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:37

tessie1985 schreef:
maar stel dat de foto's uitwijzen dat het Piet goed zou zitten
wat wil je dan doen?
want terugbrengen zal heel moeilijk gaan aangezien het jou woord tegen die van de vorige eigenaar is?

nee ik zou haar absoluut niet terug willen brengen, wat ik ben echt stapel op der. ja het is gewoon zo moeilijk, ik heb zelf idd het idee de de foto's misschien wel uitwijzen dat ik er niet meer op zou kunnen rijden. Wat ik jammer vind want ik wilde leren rijden op een braaf betrouwbaar paardje, aangezien ik vroeger een behoorlijke klapper heb gemaakt toen ik 3 maanden op paardrijden zat. maar heb het altijd zo leuk gevonden. Dus had ik eindelijk een leuk paardje gevonden.
Nou bijv. het aankoop bedrag terug iets in die strekking..

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:38

Jeanine84 schreef:

ja sorry voor de warrigheid, maar het is echt zo een lang verhaal... en daarbij zit ik er ook best wel doorheen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:38

Je wil wel geld terug, maar niet het paard terug brengen? Dat gaat 'm zeker niet worden.

Iets wat denk ik toch wel lastig wordt aangezien het een particuliere (ver)koop betreft.

Je kan beter de jurifoon bellen, daar krijg je een antwoord wat gebaseerd op wetten en rechtspraak. Hier krijg je alleen maar "ik vind" en "Ik denk". En dat staat soms lijnrecht tegenover wat er wettelijk wél en niet mogelijk is.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:39

Jeanine84 schreef:

Maar zij had toch ook de gebreken moeten vermelden, want dit is toch misleiding?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:41

Sammie schreef:
Je wil wel geld terug, maar Piet het paard terug brengen? Dat gaat 'm zeker Piet worden.

Iets wat denk ik toch wel lastig wordt aangezien het een particuliere (ver)koop betreft.

Je kan beter de jurifoon bellen, daar krijg je een antwoord wat gebaseerd op wetten en rechtspraak. Hier krijg je alleen maar "ik vind" en "Ik denk". En dat staat soms lijnrecht tegenover wat er wettelijk wél en Piet mogelijk is.

ja ik ben ook van plan om naar het juridisch loket te gaan van de week hoor! nee maar misschien zijn er wel mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Nee ik breng het paard niet terug , zij had mij eigenlijk geld toe moeten geven ;)

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:42

ik dacht waarom staat er nou elke keer ; piet
maar nu snap ik het hahaha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:42

Je kan via de editknop het e.e.a. samenvoegen en via quote op meerdere berichten reageren. Dat leest wat prettiger :)

Geld toegeven :)) Die vlieger gaat niet op. :n

tessie1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:44

happy27 schreef:
Jeanine84 schreef:

Maar zij had toch ook de gebreken moeten vermelden, want dit is toch misleiding?

gebreken moeten idd vermeld worden
maar het lastige is, dat de vorige eigenaar nu kan zeggen dat dit probleem bij jou is ontstaan
daarom zeg ik het is jou woord tegen die van de vorige eigenaar
ik denk dat er daarom niks meer aan te doen is, en het nu *jou* probleem is

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:44

Geld toegeven :)) Die vlieger gaat Piet op. :n[/quote]

nee maar bij wijze van he :)

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:46

Sammie schreef:
Je kan via de editknop het e.e.a. samenvoegen en via quote op meerdere berichten reageren. Dat leest wat prettiger :)

Geld toegeven :)) Die vlieger gaat Piet op. :n

waar vind ik de ; edit knop! ik ben jammer genoeg niet zo technisch

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:47

Jij moet je paard laten keuren altijd! Dat is jouw eigen verantwoording. Een eigenaar moet dingen melden, maar jij moet door een onafhankelijk DA het paard laten keuren. Ik vrees dat je pech hebt, dat hier weinig aan te doen is. Waarom heb je haar niet laten keuren?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:51

tja de verkoper heeft een meld plicht maar de koper een onderzoeks plicht. Je kan hier helaas niets mee. Heel jammer.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:51

het is een draver....met het uitproberen al struikelen....van dressuur naar western....je valt naar voren, zoekt andere zadel...
wilt graag springen....
EN NIET LATEN KEUREN ???
VOORAL VAN DRAVERS WEET JE HOE ZE GEFOKT WORDEN...TE VROEG BELEERD....VAAK MOETEN STOPPEN DOOR KREUPELHEID....
JE BENT INDERDAAD AL GEWAARSCHUWD, ZAG ALLÉÉN MAAR DIE "LIEVE OOGJES " EN WILT GELD TERUG EN PAARD HOUDEN ???
HOE NAIEF BEN JE EIGENLIJK, WORDT WAKKER !

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:53

Ik zou het geld terugkrijgen loslaten en me concentreren op de merrie zelf. Uitzoeken wat er allemaal mis is en er iets mee doen!
Tis een wijze les voor een volgende keer, zo moet je dat maar zien.
Ik heb ook zo een paard gekocht zonder keuring en dat pakte toevallig goed uit maar wist wel dat het een risico zou kunnen zijn!

Hoe oud is ze? En hoe is de huisvesting/voeding? Wat ben je van plan met haar? Wat deed de vorige eigenaar met haar?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:54

chocobroodje schreef:
Jij moet je paard laten keuren altijd! Dat is jouw eigen verantwoording. Een eigenaar moet dingen melden, maar jij moet door een onafhankelijk DA het paard laten keuren. Ik vrees dat je pech hebt, dat hier weinig aan te doen is. Waarom heb je haar Piet laten keuren?

De reden was dat ik haar voor 800 euro heb gekocht en al haar spullen erbij kreeg! van zadel tot dekens en dekjes. Dacht ja moet ik haar voor dit geld klinisch laten keuren?! daarbij volledige vertrouwen in de vorige eigenaar, ben denk ik wel 4 of 5 keer geweest voordat ze naar mij kwam. En in de tussen tijd telefonisch contact. het is mijn eerste paardje, en ik ben pas begin dit jaar weer gaan lessen (ben nu 28, en voor het laatst gereden toen ik 12 jaar was) en in juni had ik me eigen paard al. Ik zag alleen een lief leuk paardje staan. Wist er dus weinig vanaf allemaal, daar bedoel ik mee eventuele vragen die je zou kunnen stellen. Ik had wel gelezen dat je een paard kan laten keuren. Maar ik dacht is dat het waard voor zo een lage prijs? ja dus achteraf :(
Ik probeer het niet goed te praten hoor, ik ben gewoon dom geweest!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:58

Ja altijd laten keuren! Juist als ze zo goedkoop zijn. De DA kosten lopen rap op zo. Je hebt er wat van geleerd maar jammer dat het nu hier op uit draait. Hopelijk is ze gauw weer beter. Hoe oud is ze? En heeft ze echt op de baan gelopen of is ze alleen draver gefokt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:58

Dus het paard heb je al gratis?
800E incl alle toebehoren......
Tja dan heb je max! de slachtwaarde betaald, en waarschijnlijk veel minder.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:00

broadway schreef:
EN Piet LATEN KEUREN ???

Ik geloof best dat jullie ts nog eens extra willen wijzen op het belang van keuren. Maar ze heeft het paard al..? En ze geeft zelf aan dat dat niet de slimste zet is geweest. Ik denk niet dat het dan nog eens extra nut heeft om op het belang van keuren te blijven wijzen. En dan ook nog eens op een schreeuwerige manier met hoofdletters.

TS heeft meer aan reacties die haar verder helpen vanaf dit punt. Met reacties wat ze had kunnen of moeten doen heeft ze niet zoveel. Immers.. daar kan ze niks meer aan veranderen :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:00

denk dat de ts gedeelte van het geld bedoelt ;)

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 01:00

JaneJansen schreef:
Ik zou het geld terugkrijgen loslaten en me concentreren op de merrie zelf. Uitzoeken wat er allemaal mis is en er iets mee doen!
Tis een wijze les voor een volgende keer, zo moet je dat maar zien.
Ik heb ook zo een paard gekocht zonder keuring en dat pakte toevallig goed uit maar wist wel dat het een risico zou kunnen zijn!

Hoe oud is ze? En hoe is de huisvesting/voeding? Wat ben je van plan met haar? Wat deed de vorige eigenaar met haar?

ja idd dat doe ik ook wel hoor! alleen het is gewoon de fustratie die je dan hebt. Dat een weldenkend zogenaamde dierenliefhebber dit een ander kan aandoen. Dat kan ik niet begrijpen!

Bij de vorige eigenaar is er de laatste 2 jaar weinig mee gedaan (zo heb ik gelezen via bokt)! Ze stond met een aantal paarden op een niet hele grote weide. Op dit moment staat ze op een heel erg groot weiland 24/7 met 2 mooie inloopstallen en een container. Ze kreeg altijd musli zonder haver (dit omdat de vorige eigenaar dit gaf) maar nu ga ik er best nature's musli geven met heel weinig suiker en eiwitten vanwege de hoefbevangenheid.
Ik ga aankomende weet een afspraak maken om foto's van der 4 benen te laten maken, en ik ga van de week even lang het juridisch loket toe.