warme waterdichte schoenen die ook nog lekker lopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

warme waterdichte schoenen die ook nog lekker lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 18:32

Het lijkt haast wel teveel gevraagd: warme, waterdichte schoenen die lekker zitten en betaalbaar zijn. Zo in de winter krijg ik vreselijk koude voeten in mijn Mountain Horse schoenen met stalen neus. Ik heb ook van die lompe, goedkope thermolaarzen, maar daarop lopen is geen pretje. Laat staan een uur lesgeven en daarna mijn eigen paarden nog doen. Warme schoenen zijn óf vreselijk oncomfortabel (harde, onbuigbare zool) of veel te duur. Ik draag nu wandelschoenen, maar wil graag schoenen waar ik ook mee kan rijden. Wie heeft de gouden tip? Budget tot ongeveer 80 euro.

Tanja

Re: warme waterdichte schoenen die ook nog lekker lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:45

SV-->RUI

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:46

Ik heb bergschoenen, nou ik heb dr in de winter zelfs zweetvoeten in , zo warm zijn ze.
Ik mred me nu op thermolaarsen...

wat je ook kunt doen is sok aandoen, diepvrieszakje overoverheen, en daaroverheen weer een sok.
gegareandeerd voor 90% warme voeten ;)
er zijn mensen bij wie het neit werkt.. of schoenen die gewoon echt té koud zijn :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:57

Ik ben heel gelukkig met goede bergschoenen (met goretex), waterdicht, warm, stevig, ik kan er zonder problemen uren op lopen, en ik kan er goed mee rijden. Het profiel lijkt vrij grof maar ik rij er fijn mee. (De zool is overigens niet erg buigzaam bij B/C-schoenen, maar als je goede schoenen hebt zijn ze wel goed gevormd waardoor ze niet stug voelen bij het lopen.)

Die zijn trouwens wel duurder dan 80 euro maar gaan dan ook een flinke tijd mee en het is zalig om fijne schoenen te hebben. Het is de investering wat mij betreft meer dan waard.

Een algemene tip om niet te snel koude voeten te krijgen is trouwens ook om te zorgen dat de rest van je lichaam niet te koud wordt, en dat is te helpen met lekker goedkope mutsen, thermo-ondergoed en handschoenen. Goeie sokken (twee laagjes: dunne katoenen ondersokken en voldoende ruime skisokken/thermosokken erboven) kunnen ook veel uitmaken. Bij de hema zijn dat soort dingen voor weinig geld te vinden :)

En heb je al isolatiezooltjes in je schoenen geprobeerd?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 21:02

Ja, er liggen goeie isolatiezooltjes in, maar omdat die stalen neus zo koud wordt krijg ik mijn tenen als ze eenmaal koud zijn nooit meer warm. Mijn doorbloeding is niet zo best. :+ Hoe warm de rest van mijn lijf ook is, mijn voeten blijven koud. Behalve met mijn wandelschoenen, daar hou ik het veel langer op vol. Nu hier thuis zijn mijn voeten ook koud.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:23

Ik kan het me helemaal voorstellen, ik heb ook permanent koude voeten.
Dat is voor mij wel een reden om dan maar wat meer geld in comfort te steken, en dan maar geen stalen neuzen. Ze zijn stevig genoeg om in elk geval iets te helpen als er een pony op je tenen gaat staan (hebben mijn schoenen al bewezen :) )

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 23:45

Tja, die schoenen met stalen neuzen heb ik al. :D Bovendien voldoen ze prima in de zomer. Mijn wandelschoenen zijn laag en geven geen steun bij je enkels tijdens het rijden. Daarom wil ik er nog een paar schoenen bij. Heb nog wel goedkope bergschoenen staan, maar die zijn weer niet waterdicht, wordt wat lastig als je je paard uit de wei wil halen, natte voeten in de winter is ook geen pretje.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:55

Ik heb van die "support system" werkschoenen met stalen neus. Die zijn echt ideaal, heb ook van die mountainhorse maar daar kreeg ik vorig jaar met die kou echt hele koude tenen in! En met die andere dus niet, echt ideaal en zijn ook stevig en gaan lang mee want ik loop er veel op. Die zijn rond de 70/80 euro geloof ik.

Ik heb ook van die bergschoenen gehad van Meindl, die zijn ook heerlijk warm en zonder stalen neus, ook geen koude voeten in gehad. Maar het nadeel is wel weer dat ze iets van 170 euro of misschien nog wel meer kosten.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:01

Ik heb schoenen van Ariat, zit een groot prijskaartje aan maar je kunt er de hele dag op lopen, ze zitten super en je kunt er heel lang mee doen! Je moet ze gewoon een beetje bijhouden, paar keer per week schoonmaken als ze vies zijn en er zuinig op zijn maar dan zijn ze super!

Wat trouwens ook help zijn badstof sokken :P

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:48

Welk type van Mountain Horse is dat dan?

Ik heb MH Rimfrost Paddock schoenen. Voldoen aan al je voorwaarden. Althans ik vind dat ze best goed zitten, en waterdicht en warm zijn ze iig. En ze zijn van kunststof, dus je kan ze gewoon proper maken met de tuinslang.
Vroeger reed ik hier ook mee (je moet je stijgbeugels dan wel 1 gaatje langer doen omdat de zool vrij dik is), nu heb ik om te rijden MH Ice High Rider laarzen. Zijn ook heerlijk warm. Ze zijn wel niet helemaal waterdicht, omdat er langs de achterzijde een rits in zit, en langs daar komt er water binnen. Ze zijn van hetzelfde materiaal als die schoenen. En veel mooier dan van die gewone thermolaarzen.

Dus om door de modder te ploeteren heb ik de schoenen, en om te rijden de laarzen, ik ik vind ze echt ideaal. sinds ik MH ontdekt heb heb ik nooit nog koude tenen gehad bij de paarden :))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 21:47

Ik heb de MH protective jodphurs. En ik ben niet de enige die daar mega koude voeten in krijgt. De Rimfrosts heb ik over nagedacht, maar vind ik niet zo fijn zitten.

xDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:44

rij-thermolaarzen :D lekker warm en waterdicht.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:00

Ik heb deze:
klik
Ze zijn niet waterdicht gemaakt, maar heb er afgelopen winter mee gereden (veel slecht weer en veel plassen waar je in gaat staan) en helemaal geen natte voeten gehad. Ze lopen heerlijk en zijn ook lekker warm :)

CarmD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:31

bij de ANWB hebben zu nu volgens mij aanbieding van laarzen die lijken op de dubarry laarzen, google anders maar. zijn wel iets boven je budget 100 euro maar echt helemaal top!!
goedkoper ga je ze niet vinden en zitten heerlijk warm, ik heb ze 3 jr en zijn nog als nieuw, terwijl ze toch echt elke dag gebruikt worden.

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:30

ik heb deze maar dan in het helemaal zwart.
echt heel mooi zijn ze niet maar warm,waterdicht en stevig zijn ze wel
Afbeelding
groetjes

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:37

Bij Horze hebben ze van die bottines zoals hierboven met namaakschapenwol in. Die zijn ook waterdicht en warm, naar 't schijnt.
Succes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:33

Ik heb deze schoenen. Zijn waterdicht en heerlijk warm, daar krijg je echt geen koude voeten in ;)

Afbeelding

Er is ook een laarzenvariant van als je dat fijner vind:

Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:51

Die schoenen zien er goed uit, Silence! Waar heb je die gekocht?

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:54

ja ben ook benieuwd waar je die schoenen kan kopen!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 21:35

Ik heb vandaag deze gekocht, tweedehands via MP. Zitten heerlijk, lekker warm! En ik kan er mee rijden. :D

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:41

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:46

mijn zoontje heeft de stalschoenen van hkm
zien er uit als soort gympen
waterdicht en goed voetbed
loopt er elke dag hele dag in

ze waren eigenlijk voor bij de paarden
maar hij draagt ze dus naar school :')

vind ze persoonlijk niet de meest charmante :o
maar ze zijn wel lekker warm :D
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:55

Ik vind die van Steeds wel heel mooi trouwens! Die zou ik graag eens proberen, toch net iets fijner vanwege minder profiel. En ze zijn mooi, stukken chiquer dan de mijne.

Maar verder was ik vandaag wel weer erg gelukkig met mijn bergschoenen, mijn neus en benen waren koud maar mijn voeten waren heerlijk warm :+:

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:41

Bij Kraemer inderdaad. Zijn echt heerlijke schoenen. Heb je geen 2 paar sokken in nodig ;)

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:54

Waar zijn die laarzen of schoenen in nederland te koop?