Brief KNHS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Brief KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:41

Hoi,

Kom net thuis ligt er een brief van het knhs.
Ik zou in de verkeerde kalsse gestart zijn..Ik op mijn knhs gekeken en staan wel de juiste punten op.
Ik heb Melody eerst klasse B bij de pony's gestart en heb daar 2 winstpunten gereden.
Nu start ik haar tussen de paarden en heb daar 9 winstpunten gereden.

Dat maakt dus samen 11 en bij 10 mag je over toch?
Weet iemand of die regel veranderd is dat je je punten mee mag nemen naar de paarden?
Snap er niks van...al mn coupons van de paarden opgezocht en dat zijn er toch echt 9.

Heb knhs al gemaild en geprobeerd te bellen maar zijn er niet,
Heb ik wat in het regelement over het hoofd gezien over punten meenemen naar de paarden?

Anoniem

Re: Brief KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:43

Volgens mij begin je bij de paarden weer op 0 ;) Dus je bent nu B+9 bij de paarden en mag dus nog niet naar de L1.. Zou wat zijn, eerst bij de pony's punten halen en dan in die klasse bij de paarden starten en overgaan.. Paarden wordt toch vaak iets strenger gejureerd ;)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:44

Dat is namelijk altijd wel zo geweest,mijn instructeur is Z jury en die vertelde dat ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:46

MelodyT schreef:
Dat is namelijk altijd wel zo geweest,mijn instructeur is Z jury en die vertelde dat ook..

Bedoelde zij niet dat je punten blijven staan als in dat je niet weer in de B hoeft te beginnen bij de paarden? Ik heb eigenlijk nooit van die regel gehoord.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:47

Volgensmij neem je ,je punten gewoon mee hoor :)
Stel dat je M1+8 bij de pony's en je moet naar de paarden. Dan hoef je niet weer met M1 +0 te beginnen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:48

Ja dat dacht ik ook en hoorde ik ook van iedereen...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:54

Relaxed schreef:
Volgens mij begin je bij de paarden weer op 0 ;) Dus je bent nu B+9 bij de paarden en mag dus nog niet naar de L1.. Zou wat zijn, eerst bij de pony's punten halen en dan in die klasse bij de paarden starten en overgaan.. Paarden wordt toch vaak iets strenger gejureerd ;)

Nee hoor, ik heb mijn winstpunten van de pony's gewoon mee mogen nemen. Had L2 met 2 winstpunten en heb er inmiddels 3. Tussen de paarden maar 1 gehaald.

Ik weet niet of dit al gezegd is, heb niet alles doorgelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:55

Citaat uit het reglement van de Knhs Dressuur

G Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de paardensport was opgenomen , overgenomen inclusief behaalde winst-of verliespunten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:56

Gewoon de KNHS even mailen of bellen dus. Ik had namelijk op Bokt geloof ik toendertijd gevraagd, aan mijn instructie en had de KNHS gemaild. Ook op de website gekeken en daar was het ook te vinden. Weet alleen niet meer waar. Maar je punten neem je gewoon mee hoor!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:57

Nee was nog niet gemeld.
Op de site van knhs kan ik het niet vinden,maar wel alle winstpunten zijn geregistreerd.

Direct vooraf gaand,zal daar een tijd aan verbonden zitten volgens mij zaten er 4jaar tussen voor we weer zijn gestart?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:59

Nou... Als bij de KNHS je ponypunten geregistreerd zijn en je start tussen de paarden behoud je gewoon je punten. Ik raad je echt even aan om de KNHS of te mailen of te bellen. Al denk ik dat bellen het snelst en handigste is. Leg ze dan ook uit dat je daarvoor 4 jaar niet gestart hebt.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 18:00

heb al gebeld maar zijn al dicht.
Dus heb inmiddels gemaild!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:02

Ik zou dan, aangezien het weekend is.. Max 4 dagen reactietijd geven, meestal zijn ze niet zo snel. Dan zou ik toch gaan bellen. Lijkt mij dat je het wel zsm wilt weten alvorens je voor een volgende wedstrijd inschrijft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:06

Yvank_ schreef:
Citaat uit het reglement van de Knhs Dressuur

G Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de paardensport was opgenomen , overgenomen inclusief behaalde winst-of verliespunten

Oke, lijkt me duidelijk.. Ik wist het niet, weer wat geleerd ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:22

ik denk dat ze gewoon vergeten zijn een punt te registreren.
Heeft een kennis van me ook al meegemaakt. Daarom bewaar ik altijd mijn coupons.
Even bellen lijkt me.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:25

Er staat mij iets bij dat je bij het mennen na 3 jaar niet starten je startnummer verliest.
Dus wellicht is er ohz ook een regel dat je na een x aantal jaren je klassering kwijt raakt oid?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:26

@sjonniej, volgens mij is dat bij ohz niet, wel bij het samengestelde mennen. Als je dan niet start ga je een klasse terug

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 10:49

Het rare is dat ze dus geen punt zijn vergeten!
Als ik op mijn KNHS kijk staat er gewoon,
B+9 paarden
B+2 Pony's

Dat is toch gewoon 11?Dus heel vreemd!
Inmiddels heb ik gister mn eerste winstpunt in de L1 gereden dus vraag me af..hoe dit af gaat lopen!

Baal er wel erg van,train je super hard rijd je met een 7 maanden drachtige merrie eindelijk een winstpunt.Kom je thuis en ligt die brief op de mat...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:22

Ja klopt, het IS ook vreemd. Daarom adviseer ik je echt met klem om de KNHS te mailen of te bellen. Liefst bellen zelfs. Leg ze uit dat op de site je wel 11 winstpunten hebt maar wel een brief hebt ontvangen dat je verkeerd gestart bent. Hun kunnen dan in de computer kijken waar dat aan ligt.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 14:26

Ik heb ze al geprobeerd te bellen gister maar zijn maar van ma t/m vrijdag open.
Dus heb ik ze ook al gemaild maar weet niet hoe snel ze hun mail beantwoorden.

Ik dacht misschien heb ik een regel over het hoofd gezien...dat 4 jaar er tussen te lang is ofzo...maar ik kan niks vinden!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:31

Net wat je zegt. Ze zijn van maandag tot vrijdag open en wat vrijdagmiddag komt behandelen ze vaak pas na het weekend. Wat in het weekend binnenkomt moet ook behandeld worden dus ik zou morgen gewoon weer ff bellen. Weet je het meteen ook.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 14:34

Ja ben ik ook van plan...
Heb zaterdag weer ingeschreven voor de L1 dus moet voor die tijd wel weten waar we aan toe zijn....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 00:15

Waarschijnlijk hebben ze de ponyklassering gewoon over het hoofd gezien. Niet te druk om maken en maandag even bellen om het uit te leggen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 09:15

Ja maar dadelijk zitten er jaren aan verbonden,bijvoorbeeld dat je punten na 4jaar vervallen,maar dan vind ik het raar dat ze ze wel vermelden.
Straks in mn pauze maar eens bellen...

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:32

MelodyT schreef:
Ja maar dadelijk zitten er jaren aan verbonden,bijvoorbeeld dat je punten na 4jaar vervallen,maar dan vind ik het raar dat ze ze wel vermelden.
Straks in mn pauze maar eens bellen...

Volgens mij vervalen je winstpunten nooit. Want als jij 4 jaar niet gereden hebt en B+ 1 bent geweest ook in de dressuur. Mag je na die 4 jaar wel gewoon gelijk met een paard gaan springen zonder dat je weer in de dressuur een winstpunt haalt. De KNHS heeft het denk ik (net zoals de anderen zeggen) die winstpunten van de ponystarttijd er neit bij op gerekent. Je moet ze gewoon opbellen en dit uitleggen. Dan heb je het het snelst rechtgebreid.