Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tikara

Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 09:55

Ik ben vrij nieuw op bokt (qua posten niet aangaande meelezen) dus ik hoop dat het hier goed staat.

Aan mijn vraag gaat een heel (erg persoonlijk en vervelend) verhaal vooraf. Indien nodig zal ik stukjes uitleggen maar wil dit liever niet op internet zetten. De vraag is nu: stel je hebt een paard en iemand anders belt een dierenarts en is er ook bij wanneer deze komt (de eigenaar weet van niets) wie is er dan verantwoordelijk voor de nota? De eigenaar van het paard of de opdrachtgever?

Voor er verkeerde discussies ontstaan dit staat los van het belang van het paard indien er medische zorg nodig is komt deze er! Het heeft te maken met ja hoe zal ik het zeggen jaloezie en andere het leven moeilijk maken.

Caira

Re: Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:56

als het paard daadwerkelijk hulp nodig heeft lijkt het mij dat de rekening voor de eigenaar is.

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 09:58

Zoals ik al in mijn openingspost heb aangegeven is er geen sprake van noodzakelijke medischehulp maar een vervelende actie.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:59

Dat lijkt me ook dat het voor de eigenaar is als het paard echt hulp nodig had. Kijk was het koliek en hadden ze gewoon even moeten gaan wandelen, dan was het hoogst waarscheinlijk wel weg getrokken. Maar stond hij bijv met een slagaderlijke bloeding, ben ik alleen maar blij als er word gebeld voor me :)

Tikara, dan is hij voor de gene die gebeld heeft...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:00

Je openingspost is TE sumier om daadwerkelijk advies te geven. Wat voor de 1 een noodgeval is kan voor de ander nog wel een dag of wat wachten.
Daarnaast maakt het ook uit wie de da gebeld heeft, ik als pensionhouder heb het recht (contractueel) om de da te bellen als ik vind dat dit nodig is. Of ik de eigenaar nou wel of niet gesproken heb.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:01

Degene die belt is verantwoordelijk voor de rekening.
Het is aan de eigenaar om deze wel of niet voor zijn/haar rekening te nemen.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:04

Ik heb altijd zoiets gehad van als er wat is met mijn paard en je kunt mij niet bereiken handel dan alsof het je eigen paard is.. Gewoon dierenarts bellen, voor mij is het altijd zo beter te vaak dan 1x te laat..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:05

Als het paard niets mankeerde zal het toch geen hoge rekening zijn geweest? Diegene zal de dierenarts toch met een rede hebben gebeld.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:07

Klopt bergkraai maar dat is hier dus niet van toepassing.

TS, zoals je het neerzet is het te vergelijken met iemand die een pizza besteld en op jouw adres laat afleveren, om te treiteren?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:07

Tikara schreef:

Voor er verkeerde discussies ontstaan dit staat los van het belang van het paard indien er medische zorg nodig is komt deze er! Het heeft te maken met ja hoe zal ik het zeggen jaloezie en andere het leven moeilijk maken
.

Zoals eerder gezegd, je info is te summier.
Bovenstaande is nl. jouw conclusie. De opdrachtgever kan er wel anders over hebben gedacht.

Hoe dan ook, als je je paard in pension zet, heeft de pensionhouder een zorgplicht. Dat betekent dat als jouw paard koliek heeft en hij kan jou niet bereiken, dan moet hij de DA bellen. Dat is hij verplicht. En ja, die ga jij betalen.
Iemand anders kan dat natuurlijk niet zomaar doen. Maar hoe was nu eigenlijk de situatie en wat is er precies gebeurd?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:08

Ligt er aan wat de afspraken zijn. Net als Caira heb ook ik een afspraak met mijn pensionklanten, dat in geval van nood EERST de dierenarts word gebeld en direkt daarna de eigenaar.
Gaat het om b.v een kreupel paard, of een niet levensbedreigende wond, dan bel ik eerst met de eigenaar natuurlijk.
De pensionklanten onderling zullen dat ook op deze manier doen.
Ik begrijp uit jou verhaal dat het niet de stalhouder(ster) is geweest, maar iemand anders??

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 10:18

Het is zeker niet de pensionhouder die hier opdracht voor heeft gegeven! Het is een zeer persoonlijke en moeilijke situatie. In het kort komt het erop neer dat de vriendin van mijn ex man dit heeft gedaan. Het betreft dus echt een "streek"

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:25

dan is de vriendin verantwoordelijk voor de rekening en zou ik dus de dierenarts someren de rekening naar diegene te sturen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:28

Ik zou het probleem met de DA bespreken en vragen hoe precies de opdracht in zijn werk is gegaan. Heeft zij gebeld en gezegd dat ze namens jou belde? Heeft ze gezegd dat het haar paard was?
Of heeft ze bijv. gezegd dat het paard dringend hulp nodig had?

Afhankelijk daarvan kan je reageren. Bovendien zou ik meteen een heldere afspraak maken met de DA dat alleen jij en een evt. stalhouder mogen bellen voor jouw paard.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:28

Vervelende situatie.
Ik denk dat je best in overleg met de dierenarts het kan bespreken wat de situatie is en naar wie hij de rekening stuurt.
Heel vervelend als er zomaar iemand bij je paard kan komen. Ik zou de pensionhouder/klanten op de hoogte stellen van de situatie en dat hij/zij extra in de gaten kunnen houden wie er bij jou paard komt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:29

Dat laatste zou ik nit doen, stel de stalhoudtser is er niet?
Dan kan een andere pensionklant dus niet eens bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:30

bergkraai schreef:
Ik heb altijd zoiets gehad van als er wat is met mijn paard en je kunt mij niet bereiken handel dan alsof het je eigen paard is.. Gewoon dierenarts bellen, voor mij is het altijd zo beter te vaak dan 1x te laat..

Helemaal mee eens!

Maar als ik het goed begrijp heeft iemand dus de DA gebeld voor een paard waar helemaal niets mee aan de hand was? Als dat zo is dan zou de rekening inderdaad voor degene die heeft gebeld zijn. Wel een beetje apart dat iemand zoiets verzint...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:30

opisop_shop schreef:
Dat laatste zou ik nit doen, stel de stalhoudtser is er niet?
Dan kan een andere pensionklant dus niet eens bellen!

Dat zou ik ook niet willen.
Als er wat met mijn paard is, kan hij/zij altijd de stalhouder vragen en die kan dan de DA bellen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:31

Moeilijk geval. Als het echt een streek is en geen noodzaak is geweest, dan zou ik zeggen dat de vriendin van je ex zelf voor de rekening op mag draaien. Probleem daarbij is echter of de veearts daarmee akkoord gaat. Die wil geld zien voor het afgelegde bezoek en die zal ook wel snappen dat ie dat never nooit niet gaat krijgen van die vriendin... Wellicht deze even een gesprekje met je veearts aangaan, dat je deze rekening dan maar betaald maar dat niet zomaar iedereen hem/haar mag inschakelen voor je paard?

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 10:31

Ze heeft gebeld, de rekening op mijn naam laten zetten. De zaak is al te ver om nog in der minne te schikken. Ik heb dit vorig jaar allemaal geregeld (dacht ik) maar nu speelt het opnieuw.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:35

ik neem aan dat zij op stal is geweest om de dierenarts te ontvangen? zoja dan heeft de DA haar gezien
zoniet....de DA heeft jou ook niet gezien

en punt B het dier mankeerde niks toch?
dat is bewijs 2

hele verhaal uitleggen bij de veearts dus, jij bent het niet geweest dus en zelfs de DA niet eens ontvangen! dus neem aan dat het dier niet nagekeken is.

dus als de DA het verhalen wil zal hij toch echt bij de dader moeten zijn

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:37

maar de vraag is, had het paard echt iets? Of gaat het alleen om de voorrij kosten/ consult kosten van de dierenarts?

Als het nl het laatste is dan mag degene die de dierenarts gebeld heeft idd betalen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:38

Tikara schreef:
Ze heeft gebeld, de rekening op mijn naam laten zetten. De zaak is al te ver om nog in der minne te schikken. Ik heb dit vorig jaar allemaal geregeld (dacht ik) maar nu speelt het opnieuw.

Is het al eerder gebeurd?
Hoe / wat had je geregeld?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:38

Ik zou sowieso aangifte doen bij de politie (laster?) voor als zoiets nog een keer voorkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:39

Blabla1980 schreef:
maar de vraag is, had het paard echt iets? Of gaat het alleen om de voorrij kosten/ consult kosten van de dierenarts?

Als het nl het laatste is dan mag degene die de dierenarts gebeld heeft idd betalen.

Hier ben ik idd ook erg benieuwd naar...