deelbare longeerzweep, handig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

deelbare longeerzweep, handig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:03

Nu mijn gewone longeerzweep voor de zoveelste keer "kwijt" is geraakt op stal, zit ik er nu over te denken om een deelbare longeerzweep aan te schaffen, omdat ik die dan makkelijk in mijn kast kwijt kan. Zijn er ervaringen met deelbare longeerzwepen, bijv. zijn ze erg zwaar; blijven ze wel "heel" (dus ongedeeld :+ ) tijdens longeren etc....Heeft ook iemand eraring met de LH longeerzweep? Hij is wel duur, maar als ie erg goed bevalt....

Liselot

Re: deelbare longeerzweep, handig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:06

ik vind ze wel handig, maar ze zijn inderdaad wel wat zwaar waardoor ze niet zo fijn vasthouden.
het middenstukje werkt wel goed en hij gaat niet ineens doormidden als je aan het longeren bent

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:07

ik heb er ook 1 past goed in mijn kast. hij is idd wel wat zwaar in de hand maar je hebt ook lichtgewicht deelbare longeerzwepen

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:08

Ik ben ook helemaal dolblij met mijn deelbare zweep! die van mij is totaal niet zwaar en het is idd erg handig dat hij in je kast past! :D

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:09

Ik longeer met deze zweep, bevalt goed :j Hij schuift niet in tijdens het longeren en is niet zwaar.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:11

Ik heb er ook één en die is erg handig inderdaad. Enige nadeel is dat als je vaak in nat weer staat te longeren, het schroefdraad op een gegeven moment wel wat gaat tegenstribbelen. Maar verder een ideaal ding hoor.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:13

Ik heb er eentje die je in elkaar schroeft en dat werkt prima. Wel worden ze na verloop van tijd stroever door zand/roest, maar die van mij gaat nu toch al minstens 5 jaar mee :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:16

Yessy schreef:
Ik heb er eentje die je in elkaar schroeft en dat werkt prima. Wel worden ze na verloop van tijd stroever door zand/roest, maar die van mij gaat nu toch al minstens 5 jaar mee :)

Jep, dat heb ik ook. Maar je kan het best wel schoonmaken en dan kun je weer wat maandjes vooruit :D Ik heb hem voor EUR 10,- op de Equitana gekocht, vorig jaar.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:20

Ik heb er één die je in elkaar moet schuiven. Wat een onding. Hij valt nu steeds uit elkaar, omdat dat stukje waar je hem aan elkaar moet maken is verbogen. :=

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:22

Ik wil er denk ik ook een, want mijne (gewone) breken altijd over omdat ze helemaal gepropt in m'n kastje staan en eigenlijk niet passen. :=

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:23

aan het gewicht wen je zo :j

Ik heb hem ook, makkelijk voor in me zadelkast, ik ben er erg positief over :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:28

Heb ze vroeger ook gebruikt omdat deze in het kastje pastte en een lange "aan de wandel" ging :+
Ze zijn wat zwaarder dan de ondeelbare versie vanwege dat stukje metaal in het midden maar heb nooit gehad dat hij uit elkaar viel.Vond het een prima optie...nu gelukkig geen last meer van "wandelende" zwepen dus de deelbare staan te niets te doen.
Volgens mij heb ik er 2...zwarte en een blauwe dus als iemand interesse heeft ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:33

Lindatje: tsja 40 euro voor een zweep vind ik heel wat geld, maar als ie echt zo fijn is, misschien dan toch wel het overwegen waard...Ik heb een hekel aan zware zwepen, daar krijg ik gewoon last van m'n arm van....En carbon is wel héúl stoer natuurlijk :P

Maar over het algemeen: iig geen uitschuifbare dus, maar één met schroefdraad.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:37

Ja, een echte aanrader!

Nadat ik ook voor de zoveelste keer mijn zweep na lang zoeken weer gebroken terugvond heb ik een deelbare gekocht. Ik heb er een dat je de twee delen aan elkaar moet schroeven maar je hebt ze ook dat je het ene stuk in het andere schuift en dat met een soort afdekschroef vastzet. Die lijken me net nog iets langer mee te gaan.
Die van mij heb ik een tientje voor betaald (dacht dat het merk van HH was), is helemaal niet megazwaar ofzo, valt gerust mee en blijft nog steeds heel omdat IK de enige ben die het gebruikt.
Heb hem nu bijna een jaartje gok ik zo en ik longeer 1 a 2x per week.
Ideaal, past makkelijk in je kastje en scheelt je zooooooooooveel irritatie!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:42

idd, altijd maar weer op zoek naar MIJN zweep die wéér is gaan "wandelen" en niet terug komt op het plekje waar hij vandaan komt is mateloos irritant....Ik moet die zwepen toch eens gaan opvoeden geloof ik *zucht*

Hoog tijd voor een deelbare dus, kan ik hem tenminste lekker opsluiten *gnagnagna*

HORSE_x33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:44

Wij hebben bij voltige ook altijd zo een zweep, en als je hem recht omhoog houd is hij helemaal niet zwaar,.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:45

Rijerijerije schreef:
idd, altijd maar weer op zoek naar MIJN zweep die wéér is gaan "wandelen" en niet terug komt op het plekje waar hij vandaan komt is mateloos irritant....Ik moet die zwepen toch eens gaan opvoeden geloof ik *zucht*

Hoog tijd voor een deelbare dus, kan ik hem tenminste lekker opsluiten *gnagnagna*

Zwepen hebben geen richtingsgevoel hoor...zijn sloeries die echt met iedereen meegaan :o Opvoeden is verspilde moeite,beter gewoon opsluiten :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:49

opvoeden én de zweep erover dus :P

EN achter slot en grendel, zonder vroegtijdige vrijlating of proefverlof.....

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:17

ik longeer ook met een deelbare zweep maar die was echt geen 40 euro. zou dat ook te duur vinden.. die van mij was 15 euro ofzo bij divoza maar die van mij schuif je gewoon in elkaar.. maar heb er verder geen problemen mee.. valt ook niet uit elkaar.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:23

Deelbare zweep is erg handig! Zwaar vind ik wel meevallen, het is maar net hoe je hem vasthoud. Je moet er alleen niet zo klunzig mee omgaan dan ik. Manlief vroeg zich lachend af wat ik stond te doen. Mijn antwoord daarop was dat ik natuurlijk aan het longeren was. Bleek dat mijn zweep zich tijdens het longeren gedeeld had (niet goed vastgedraaid) en dat ik met een klein stukje ervan in mijn hand stond en de rest van de zweep op de grond lag :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:25

hahaha, daar heb ik dus geen zin in, voor mij dus sowieso éentje die zich alleen deelt als ik dat wil :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:35

Ik heb de longeerzweep standaard in mijn auto (Fiesta, 5 deurs). Als je hem aan de bijrijderskant schuin naar achteren laat steken past hij gewoon. Deelbare zwepen met schroefdraad ed vind ik ondingen, die vallen zo uit elkaar...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:44

40 ik had hem voor 10 euro hoor! :))

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:45

Die van Lammert Haanstra?!

edit: dus carbon lichtgewicht én deelbaar?!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:28

oow , nee ik had het over een normale deelbare l.zweep