Huurcontract Stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brendariss

Huurcontract Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 12:30

Beste Bokkers,

Gisteren heb ik mijn paard verhuisd naar een nieuwe stal.
Bij nader inzien (heel dom, ik weet het) heb ik besloten dat ik haar toch wil verplaatsen naar een andere stal
(Het lijkt me beter dit maar meteen te doen, voor ze gewend is aan haar nieuwe stal waar ze nu staat)

Nu heb ik een contract getekend waarin staat dat ik per 1 december 2009, voor de somma van 150 eu per maand, een box huur met een maand opzegtermijn,
Morgen, 1 december 2009, wil ik mijn paard er dus weghalen
Ze staat er sinds gisteren, zondag 29 november.

Zou het, volgens de mensen hier, mogelijk zijn mn geld terug te krijgen ? Heb ik een poot om op te staan?

(Heb reeds 150eu betaald, en ze heeft er dus in totaal 2 nachten gestaan als ze morgen weggaat)

Groet Brenda

montoya

Re: Huurcontract Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:36

als je het contract hebt getekend kun je er niet meer onderuit .
succes

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:38

Nope, je hebt een contract getekend dus daar heb je je aan te houden.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:44

Die maand huur ben je kwijt, heb je nu dan wel meteen weer opgezegd? Anders kunnen ze je aan die ene maand opzeggen houden! En moet je dus nog een maand betalen...

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 12:45

Ga straks opzeggen idd, dan is het de 30e vandaag dus het contract gaat in principe morgen pas in , ook al heb ik haar gisteren al gebracht??

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:51

misschien kun je met de eigenaar het 1 en ander overleggen. weet niet waarom je je paard daar nu alweer weg wilt halen , maar misschien met een gegronde reden en dat de eigenaar dan wel een oogje dich wil knijpen .

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 12:56

Nou gegronde reden niet echt.
heb haar daar neergezet omdat het vlakbij mn huis is.
Vond het wel ok toen ik ging kijken, maar nu ze er echt staat moet ik even slikken.
( Stond op pension op een manege waar ze hele dag binnen stond, dus ging ik opzoek naar een rusthuis met paddock/weidegang)

Het is toch niet ideaal hier (baggerpaddock, potstal, 40 paarden dus is ze een van de vele).

Nu is er een stal vrijgekomen op mn eerste stalkeuze, wel iets verder weg maar goed weiland en 100% verzorging en aandacht
In mijn optiek is de stal waar ik nu heenwil, gewoon een stuk beter voor haar.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:00

Als het schappelijke mensen zijn krijg je je geld terug, anders ben je je geld kwijt..jammer maar ik zou ook zeker kiezen voor die andere stal!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:02

oke daar zal de eigenaar dus geen genoegen mee nemen denk ik . en ben ik bang dat je de huur gewoon een maand door moet betalen . maar dan zou ik hem idd wel vandaag opzeggen . na 1december ben je weer een maand verder .
heel veel succes ermee
ps;ik kan je geen ongelijk geven om naar de andere stal te gaan .

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:05

Ja vind het toch maar niks om mijn "kindje" nu ineens als een nummer tussen de rest te zien lopen. Daarbij is ze nogal rank gebouwd, en die andere paarden zijn van het ruigere type.

Heb haar gewoon liever op een stal waar minder paarden staan en veel aandacht gegeven wordt.

Lag vannacht in bed en toen bedacht ik me "nee, wil niet dat ze hier haar oude dag slijt."

Ben inderdaad benieuwd of ik mn geld terugkrijg, ga het nieuws straks even brengen. Denk het zelf niet, aangezien die mensen er hun brood mee verdienen :)

Maar dan liever mn geld niet terug en gauw naar een goede stal, dan haar nog een maand te laten staan uit gierigheid :)

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:41

Krijg geen geld terug, maargoed bij zulke mensen wil je je paard dan toch niet eens stallen???

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:43

Maar je bent toch gaan kijken bij die stal neem ik aan? Dan wist je dat toch allemaal?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:47

zij denken puur commercieel, en dat kan ik ze totaal niet kwalijk nemen. een paardenstal runnen is big bussiness, en als je klanten dan ineens naar de concurrent lopen...

je had misschien kunnen aanbieden om de 2 dagen dat ze er gestaan heeft wel te betalen (daarbij is bijvoorbeeld 15 euro per dag heel normaal. dus zou je op 30 euro uitkomen..)

wat Silence zegt ben ik het ook mee eens. je kijkt toch van tevoren naar waar je je paard heenbrengt? ik zou mijn paard nooit op een stal zetten waar ik niet 100% achter stond...

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:48

Ben idd gaan kijken, maar zoals ik in een van mn vorige posts hier al vermeldde, het is toch heel anders nu ik mn eigen paardje ertussen zie staan.
Tevens werd me verteld dat ze in de half-bestrate paddock kwam te staan.
Toen ik dr gister bracht werd het toch de modder paddock, omdat daar pony's instaan die meer haar maat zijn
Nu weet ik wel dat het nu overal wel nattig is, maar deze paddock is wel heel erg.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:50

Toch vind ik dat een aparte redenering.
Je weet dat je paard tussen al die andere komt en nu is ze ineens 1 van de zoveel.

Maargoed, dan zou ik een gesprek aangaan met de eigenaar van de stal en je fout toegeven.
Al zou dat voor mij ook geen optie zijn, die maand zou ik er staan en direct weer opzeggen.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:54

nou , misschien niet verstandig maar wel goed naar je hartje geluisterd..
ik heb pas geleden bijna hetzelfde gedaan, ik bedacht me ook om 2 uur s,nacht,s dat ik dat toch niet zou willen :+
ben blij dat ik 2 dagen voor hij ging verhuizen afgebeld heb, niet erg aardig ik weet het, maar ja :+ ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:10

Brendariss schreef:
Krijg geen geld terug, maargoed bij zulke mensen wil je je paard dan toch niet eens stallen???

Want?. Omdat je paard met 40 andere staat?.

Pff vermoeiend. Iedereen is tegen op stal staan paarden moeten naar buiten. Te weinig andere paarden is ook niet goed en nu zijn teveel paarden niet goed??.
Sorry ik begrijp de mensheid niet meer hoor niets is goed.

Je haalt je paard daar al weg misschien heeft hij het er wel helemaal naar zijn zin. Ik sta ook op een stal met 40 paarden en hiervoor op een nog grotere stal (soms 200). Vond beide geen probleem vond de grotere socialer voor de paarden als de kleinere. Denk dat je eerder vanuit jezelf het niet oke vind dan je paard die heeft de tijd nog niet gehad om te wennen.

Ene TERECHT dat de stalhouder je geld niet teruggeeft. Je hebt een maand opzegtermijn stalhouder kan niet even voor 1 december dat gat opvullen.

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 15:34

Nee niet omdat ze met 40 andere staat prisca, dat wist ik vantevoren al natuurlijk :)

Maar dat ze niet schappelijk genoeg zijn om mij mn geld terug te geven. Het is een bedrijf wat grof geld verdient door die paarden daar te laten lopen.
Dan verhuis ik haar toch echt liever naar een plek waar de mensen uit liefde een stalling voor oudjes hebben !

En ja aan de ene kant terecht dak me geld nie terug krijg, aan de andere kant vind ik het niet echt goede reclame.
Mijn paard komt in een andere, 10x nattere paddock te staan als de paddock die me aangewezen werd bij de bezichtiging.

EN mn pony heeft idd nog geen tijd gehad daar te wennen, daarom haal ik haar weg voordat ze gewend is, omdat het voor mijn eigen gevoel beter is op de andere stal van mn eerste keuze waar nu een plekje vrij is.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:05

ik vind het geen slechte reclame hoor. dit is gewoon de regel. jij tekent, jij betaald. dit is de manier waarop zo'n stal z'n geld verdiend. als je het er niet mee eens bent dan had je daar eerder over na moeten denken.
van mij had je je geld ook niet terug gehad hoor!
dit is ook precies de reden waarom ze jou een maand huur van tevoren vragen, zodat ze zeker weten dat jij ook echt die stal komt huren. en zie je daar ineens vanaf, dan draai je dus alsnog op voor de eventuele gemaakte kosten.
niet meer dan logisch dus...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:13

Niet meer dan normaal dat je alsnog stalgeld betaald. Hun gaan er ook vanuit dat ze een nieuwe klant hebben en hebben misschien door jouw komst een andere klant, die niet na 2 dagen alweer weg gaat, laten schieten. Het is dan toch 150 euro die ze in de maand mislopen als ze niemand anders kunnen vinden.

Wel fijn dat je paard nu op je eerste stalkeuze komt te staan!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:14

Brendariss schreef:
Nee niet omdat ze met 40 andere staat prisca, dat wist ik vantevoren al natuurlijk :)

Maar dat ze niet schappelijk genoeg zijn om mij mn geld terug te geven. Het is een bedrijf wat grof geld verdient door die paarden daar te laten lopen.
Dan verhuis ik haar toch echt liever naar een plek waar de mensen uit liefde een stalling voor oudjes hebben !

En ja aan de ene kant terecht dak me geld nie terug krijg, aan de andere kant vind ik het niet echt goede reclame.
Mijn paard komt in een andere, 10x nattere paddock te staan als de paddock die me aangewezen werd bij de bezichtiging.

EN mn pony heeft idd nog geen tijd gehad daar te wennen, daarom haal ik haar weg voordat ze gewend is, omdat het voor mijn eigen gevoel beter is op de andere stal van mn eerste keuze waar nu een plekje vrij is.

Ik vind dat ook geen slechte reclame hoor...
Dat jij je zo snel "bedenkt" kan goed aan jou liggen.
Je hebt bij de bezichtiging toch alles toch goed bekeken, dus ook de nattere paddock? Anders heb je imo niet goed gekeken. Dat je je paardje niet in die nattere paddack wil hebben kan ik me goed voorstellen, maar dat had je imo vooraf wel kunnen overleggen...

duur leergeld, maar ik vind het top dat jij je paard belangrijker vind dan het geld +:)+

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:16

Brendariss schreef:

Zou mooi zijn zeg dat iedereen maar een contract tekent en op het laatste moment afzegt en dan ook nog hun geld terug krijgt???. Nee hoor geef de eigenaar groot gelijk en btw bijna alles stallen doen hun bij ons in de buurt en TERECHT.

Vooral paardenmensen zeggen en gaan een hoop aan en dan op het laatste moment haken ze af dit kost gewoon geld. Deze mensen zullen ook hun geld moeten verdienen aan een stalling een lege plek kost geld. Als jij je aan de gestelde regels had gehouden hadden ze zo de stal kunnen vullen met een ander paard.

Staat compleet los van liefde voor het paard. Als iedereen het uit liefde voor het paard zou doen zou niemand meer hoeven betalen voor een stalling. Dan gooi ik alles onder die noemer.

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 16:17

Ja oke maargoed ik wilde dmv dit forum alleen even peilen wat men ervan dacht, aangezien t contract MORGEN 1 dec pas ingaat officieel.

En had ik eerder over na moeten denken:
Tuurlijk, maar zoals ik al zei, het is heel anders nu mijn paardje er echt staat!

Het valt me sinds dat ze er staat ineens vies tegen :

In een modderpaddock, terwijl me eerst verteld werd dat ze in de droge ging! En ja, heb aangegeven dat ik die natte niet wilde, ze staan diep in de bagger en mijn paardje is nogal mokgevoelig e.d.
Niet dat ik haar met zijden handschoentjes aanpak, maar:

Potstallen die minder vaak schoongemaakt worden dan in eerste instantie verteld,

Zorgen ook voor nattigheid e.d. , waardoor ze dus de hele dag in natte oliebol staat.
En nee, mocht niet zelf uitmesten/opstrooien!

Heb een kleinere box gekregen dan die me op de bezichtiging is aangewezen.

Nee, dan maar 150 euries in de sloot en even dom geweest zijn, ben blij als ze straks op een adresje staat waar de mensen hart voor paarden hebben :D
En ben niet zo gierig dat ik dan die maand uit ga zitten daar.
Gelijk verhuizen, voor ze gaat wennen aan dat baggerbedrijf.

En ja, heb gezegd tegen die eigenaar dat t tegenviel, maar daar kon ie natuurlijk niks aan doen .
Laatst bijgewerkt door Brendariss op 30-11-09 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:19

Dat jij je geld niet terugkrijgt, vind ik heel normaal.
Ze hebben plek voor je gereserveerd, die ze anders aan een ander hadden kunnen verhuren.
Misschien hebben ze zelfs wel iemand moeten weigeren omdat jij er kwam te staan.
Ik vind het erg onvolwassen dat je de verantwoordelijkheid van jouw verkeerde keus bij een ander neerlegt.
Jij hebt je paard daar gestald, die mensen krijgen waar ze recht op hebben, en omdat jij ineens wat anders in je kop hebt, zijn zij fout.
Zo werkt dat niet in de grote-mensenwereld ;)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:21

Brendariss schreef:
Ja oke maargoed ik wilde dmv dit forum alleen even peilen wat men ervan dacht, aangezien t contract MORGEN 1 dec pas ingaat officieel.

En had ik eerder over na moeten denken:

Dus eigenlijk waren ze heel schappelijk dat je er al in mocht voor 1 dec