Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

naompie1234 schreef:is het niet zo dat ze niet de wij in gaat een paard van 2jaar en 8 maanden die hebben veel energie en krijg ze wel genoeg aandacht nog 1 tip als je der op der donder geef doe dat dan meet een iets hoogere stem en maak grote rondjes met longeren
Prissey schreef:er is idd iemand langs geweest niet dit weekend maar daarvoor.. Ik heb adviezen gekregen om niet constant op haar kop te geven.. Als ik dus dat zou moeten doen bij elk probleempje ben ik heel de tijd aan het straffen.. Het contact moet ook leuk blijven met je paad. En als je een paard dus de hele tijd straft kan dit ook verkeerd uitpakken. Door je groot maken en relaxt te blijven merkt je paard dat je niet onder de indruk komt van hun dominerende gedrag.. Dit is het advies wat ik kregen heb en ik heb hier kleine profijt van tot nu toe. Ik weet dat bokt mijn probleem niet oplost maar adviezen en ervaringen zijn altijd fijn te vergelijken en te lezen