Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Somebitch schreef:Ik zou eerder een staldeken pakken en daar overheen een deken doen. Ga geen regen / outdoor dekens over elkaar doen.
Somebitch schreef:Ik zou eerder een staldeken pakken en daar overheen een deken doen. Ga geen regen / outdoor dekens over elkaar doen.
kan prima hoor 
Somebitch schreef:Een regendeken hoort gewoon water dicht te zijn natuurlijk.![]()
Maar je hebt staldekens in verschillende soorten grammen, 100 / 200 etc.
Mijn pony staat 'snachts opstal en ik laat de regendeken gewoon over de staldeken zitten omdat iedereen anders 's ochtends eerst de dekens op en af moeten doen.
Somebitch schreef:Voor even kan het misschien maar het laat erg slecht lucht door. Ik zelf ben er geen voorstander van.
of je moet echt een speciale onderdeken kopen en daaroverheen een goede outdoordeken.Citaat:Ik doe het al mijn paardenleven over mijn dikke winterdeken gooi in mijn bucas regendeken, naar het werkt echt zo perfect en scheelt je een hoop dure dekens kopen, en je kan beter meerdere lagen dekens aandoen dan 1 dikke deken schijnt veel beter warmte vast te houden
volbloedfan schreef:Mijn paard heeft een staldeken 300 grams met daar over een winterdeken van300 gram en een halsstuk!
Staat snachts binnen.
Malibu schreef:Ik ook nietof je moet echt een speciale onderdeken kopen en daaroverheen een goede outdoordeken.
Maar het lijkt me voor een paard ook niet comfortabel om 2 dekens om te hebben, ga zelf maar eens met 2 jassen lopen dan merk je ook al dat je bewegingsvrijheid erg beperkt wordt...
Iorrr schreef:volbloedfan schreef:Mijn paard heeft een staldeken 300 grams met daar over een winterdeken van300 gram en een halsstuk!
Staat snachts binnen.
Heeft jou paard nu al 600 gram op? Wat ga je in de winter doen dan? Als het vriest bijvoorbeeld? Vind het echt overdreven. Het is nog boven de 10 graden zowel overdag als 's nachts!
ONtopic: je kunt prima 2 dekens over elkaar doen hoor.
Maar mijn regendeken waait niet op hoor, heeft ook bilkoorden misschien daarom.. Maar ik heb nooit las van nattigheid op de onderste stukken.