Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Waventy schreef:Nou... Ik scheer mijn paard altijd helemaal.
Laat nooit het zadelstukje zitten, en rijd gewoon met een enkel schabrak zonder wat extra's.
Mijn paard heeft er nog nooit last van gehad hoor.
Een goed passend zadel is altijd belangrijk, of dat nu met of zonder haar is.
Wel ervoor zorgen dat je dekjes goed schoon zijn, zodat het niet gaat schuren.
Of je er een vies dekje onder hebt. Morrie05 schreef:Waventy schreef:Nou... Ik scheer mijn paard altijd helemaal.
Laat nooit het zadelstukje zitten, en rijd gewoon met een enkel schabrak zonder wat extra's.
Mijn paard heeft er nog nooit last van gehad hoor.
Een goed passend zadel is altijd belangrijk, of dat nu met of zonder haar is.
Wel ervoor zorgen dat je dekjes goed schoon zijn, zodat het niet gaat schuren.
Oke bedankt, nou me instructrice zei dat het kon zijn dat ze een beetje drukplekken kon krijgen.

Jolliegirl schreef:Ik heb wel meegemaakt dat hier het dier drukplekken kreeg.
Dit was een koudbloed, die hebben vaka het haar anders liggen dan een warmbloed.
het haar kwam dus in stekeltjes overeind.. en ging schuren...
Dusja.... heb gewoon paar weken gewacht tot het haar weer wat langer was, en dat ging best snel
Als het niet schuurt is het geen probleem, er worden zat paarden volledig geschoren
Als jouw zadel glijd, zit er iets niet goed hoor
Morrie05 schreef:Oke bedankt, nou me instructrice zei dat het kon zijn dat ze een beetje drukplekken kon krijgen.
Morrie05 schreef:Waventy schreef:Je zadel??
ALs je zadel naar achter glijdt, dan past je zadel niet goed en dan heb je wel kans op drukkingen en rug problemen.
Ja maar dat deed hij toen ik een dik sjabrak eronder had en een bontje. Zonder zat hij gewoon goed.
Als je zadel goed past komen er echt geen drukplekken.