ik heb een trekpaard, ruin, nu 4,5 en ik heb hem zelf ingereden. Toen hij 3 was hebben we hem zadelmak gemaakt, maar die winter heeft hij nog verder mogen groeien en afgelopen voorjaar heb ik hem weer opgepakt en na een blessuretijd zijn we vanaf de zomer echt aan het trainen geslagen.
We lessen om de week en krijgen dan dressuurles. Hij pikt het allemaal erg goed en snel op en (belangrijker) hij vindt het helemaal leuk en geweldig! Hij loopt flink te sjouwen, is supergemotiveerd en dat is echt heel fijn.
Ik heb zelf nog nooit wedstrijden gereden, maar wil dat met hem zeker gaan doen!
Alleen....Wanneer weet je dat je er allebei klaar voor bent? Wat moet hij dan kunnen en wat moet ik kunnen?
Ik wilde eigenlijk kijken of we deze winter nog een paar keer onderling kunnen starten, om er eens aan te ruiken en te kijken of hij er inderdaad klaar voor is, maar kan je het dan ook niet gigantisch verpesten? (negatieve ervaring)
Graag jullie ervaringen en jullie meningen!!! Bedankt!
Ow,btw, dit is hem: (hier met mijn instructrice)

Paard moet netjes nageeflijk, aan de hulpen zijn en je moet je figuren kunnen rijden. Jij moet lekker rond kunnen sturen
Rijd thuis de proef eens door, kom je zonder kleerscheuren, bokkenpartijen, gekke dingen weer tussen x en g uit komt, dan ben je al snel klaar om onderling mee te doen. En als dat leuk gaat, kan je eens kijken of je voor de KNHS ook ver genoeg bent. Sowieso verstandig om de proef tijdens je les eens door te nemen, dan kan je instructrice ook meekijken waar je nog verder aan kan werken.