1,5 paards trailer en 2 pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

1,5 paards trailer en 2 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:24

Hoi,

Ik heb afgesproken binnenkort om met een vriendin een ritje te gaan maken.
Nu neem ik twee pony's mee 1.40 meter en 1.15 meter tenminste dat is de bedoeling!
Op google heb ik wat rondgezocht naar tweepaards veewagentjes, maar dat is erg uit de buurt en uiteindelijk enorm duur!
Wij hebben zelf een 1,5 paards trailer en mijn vader kwam met het idee om ze dan samen daarin te zetten, het is een ritje van ongeveer een half uur meen ik.. dus hij zegt.. past makkelijk voor even.
Nu heb ik het zelf nooit aangedurfd, maar zou het echt kunnen voor een keertje?
Nadeel is dat ik wel een trailer bij kan huren, maar helaas passen er geen twee trailers achter de auto :+

stefanvi

Re: 1,5 paards trailer en 2 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:25

Is niet echt de bedoeling, en zou ik zelf ook niet doen.

Waarom geen 2-paards trailer huren?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:26

Zou niet achter de auto passen, dan word het toch iemand bijvragen om te rijden

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:30

Ik zou er niet aan beginnen zelfs niet als ik geld toe zou krijgen.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:32

Wij hebben een x van de paarden markt 3 shetjes in een 2 paards trailer gezet.
ik denk persoonlijkdat het wel kan.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:32

je kunt van te voren een keer passen, als ze tegen elkaar aangepropt staan zou ik me er niet aan wagen, maar als ze beide voldoende ruimte hebben om te staan n een beetje te wiebelen, zou het misschien kunnen. maar het blijft een risico

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:36

Ik ben er ook geen voorstander van en zou het alleen doen als ik ze zou kunnen scheiden dmv een balk of schot eventueel diagonaal neerzetten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:38

Tuurlijk kan dat wel, mits de paarden goed aan elkaar gewend zijn.
;) hoe denk je anders dat menig merrie met veulen bij de hengstenhouder komt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:40

Anne_GTI met een tweepaardstrailer (dacht ik altijd hoor).
Ze zijn aan elkaar gewend, 8 jaar nu. En hebben samen een stal gedeeld.(Moet dat voldoende zijn? :P )

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:42

wij vervoerden onze 2 pony's altijd in een 1,5 paards trailer, wel met een tussenschot. Zolang het geen pony's van boven de 1,50 zijn, of erg uit de kluiten gewassen, type, fjord of haflinger, kan het prima.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:47

Dan ging ik niet moeilijk doen. Tussenschot in een tweepaards zit er zodat paarden elkaar niet kapot schoppen. Ruimte in een tweepaards is gemiddeld 10 tot 15 cm meer binnenwerks. Dan hebben we het over transport van grote warmbloedpaarden. De ruimte op een 1,5 paards is geen probleem voor twee pony's. Voorwaarde blijft wel dat ze beide goed moeten reizen. Dus niet slaan tegen het schot, zich laten vallen etc.

Dat laatste weten jullie zelf ;)

SUPERMICK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:51

Ik heb mijn haflinger wel eens samen met pony van ong. 1.25 in mijn 1 3/4 trailer gehad, ging prima hoor. Hij vond het erg gezellig! :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:52

Marchador schreef:
Anne_GTI met een tweepaardstrailer (dacht ik altijd hoor).
Ze zijn aan elkaar gewend, 8 jaar nu. En hebben samen een stal gedeeld.(Moet dat voldoende zijn? :P )

Dat veranderd dan de situatie tuurlijk.
Trek hierbij mijn vorige post weer in, ha, ha. :D ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:56

Ben het eens met Anne, vroeger toen ik nog pony reed hadden wij ook wel 2 ponys op een 1,5 paards trailer staan. Zolang ze mekaar maar heel laten (dus niet naar elkaar lopen te schoppen of hangen op elkaar) is het niet zon probleem hoor. Ik zou dus ook gewoon eens testen hoe en of ze zo bij elkaar op de trailer willen staan. Als het goedgaat en jullie gaan op pad wel even de benen goed inpakken ;) :+ (onnodige opmerking weet ik wel zeker :D ).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:56

Ja hoor, gaat prima, mits je een fatsoenlijke trailer hebt (lees: voldoende laadvermogen). Ik heb het enige jaren gedaan met een 1,5 paards Westfalia en daar dan twee IJsco's in gepropt. Die trailer mocht 1600kg wegen en een Discovery V8 is nergens van onder de indruk (zuipt hooguit iets meer).

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:58

de mensen waar mijn pony staat doen het ook maar dan wel voor een ritje van 7 minuten een A-B pony en een pony van 1.44 dus ik denk dat het moet kunnen, maar een half uur is misschien net wat te lang?

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:00

Vraag me af hoe verstandig dit is.. Een ongeluk zit in een klein hoekje.. Heb zelf ook een ongeluk met de trailer gehad, en vraag me echt af hoe je verzekeringstechnisch staat als het misgaat.. en daarnaast, mag het uberhaupt wel?

Zou liever het zekere voor het onzekere nemen.. Maar dat is voor iedereen verschillend..

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:02

Het zou zeker kunnen, waarom niet? Als ze goed aan elkaar gewent zijn!
Merrie & veulens worden ook vaak zat samen in een 1,5 paards trailer gepropt, en dan 2 pony'tjes bij kan ook zeker wel hoor.
Probeer ffies van te voren en hang een lekker hooinet op, ze zullen als het gaat zich vast wel vermaken!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:02

Een vriend van mij zet ook altijd 2 ijslanders in een ruime 1,5 paards trailer.

Kan net, maar erg ruim is het niet, zou ook eerder voor een 2 paards gaan dan!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:03

enniee schreef:
de mensen waar mijn pony staat doen het ook maar dan wel voor een ritje van 7 minuten een A-B pony en een pony van 1.44 dus ik denk dat het moet kunnen, maar een half uur is misschien net wat te lang?

Les met die twee IJsco's was 45min heen en 45 min terug. Ze stonden schokking klem vast in die trailer, nooit problemen mee gehad ook niet zweten op die stukken waar ze tegen elkaar aan stonden, zelfs niet hartje winter, met bekende IJsco-vacht.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:04

Het kan zeker, wij hebben altijd een 1.5 paards trailer gehad waarin 2 fjorden werden vervoert. Ze moeten inderdaad wel goed samen kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:15

2 pony's in 1,5 paards, moet zeker kunnen! Hebben wij ook lang gedaan, namen vaak andere pony mee op concours, nooit problemen mee gehad.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 01:34

double schreef:
Vraag me af hoe verstandig dit is.. Een ongeluk zit in een klein hoekje.. Heb zelf ook een ongeluk met de trailer gehad, en vraag me echt af hoe je verzekeringstechnisch staat als het misgaat.. en daarnaast, mag het uberhaupt wel?

Zou liever het zekere voor het onzekere nemen.. Maar dat is voor iedereen verschillend..

Die pony is toch een half paard :+

Je mag niet over het laadvermogen van de trailer gaan en de auto moet het totale gewicht mogen trekken met een goedgekeurde trekhaak en een bestuurder met het juiste rijbewijs. Dan zal het de verzekering verder een worst zijn of er wel of geen tussenschot in die trailer zit.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:09

Anne_GTI schreef:
Die pony is toch een half paard :+

Je mag niet over het laadvermogen van de trailer gaan en de auto moet het totale gewicht mogen trekken met een goedgekeurde trekhaak en een bestuurder met het juiste rijbewijs. Dan zal het de verzekering verder een worst zijn of er wel of geen tussenschot in die trailer zit.

Werkt dat serieus zo of is dat meer een persoonlijke conclusie? :+

Verzekeringstechnisch kan je mij alles wijs maken hoor, ik was er gewoon nieuwsgierig naar..
Ieder zijn eigen ding, heb zelf een zwaar ongeluk met de trailer gehad.. Met een combinatie waar ook alles bij klopte.. Ik neem liever het zekere voor het onzekere.. ;) Dat pony's die al jaren samen staan hoeft niet te betekenen dat het altijd goed zal gaan in een trailer zonder tussenschot..

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:20

Tussenschot is niet belangrijk bij het vervoer van twee paarden. Voor en achterstangen moeten wel.