Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.sammie18 schreef:De verkoper heeft geluk gehad dat de aftekeningen wel overeen kwamen(hierdoor was de ruil mogelijk), en ja waarschijnlijk ben je opgelicht. Dit had niet kunnen gebeuren als je bij de keuring van het paard bij het kopen het chipnummer had laten checken, maar dit gaat helaas vaak fout.
Peterina schreef:Misschien kan je bij de verkoper even navragen ....
Als dit de manegehouder is ... ben ik niet verbaast dat je ineens je papieren 'kwijt' bent.
Ik hoop dat je de gedane kosten bij gehouden hebt om deze aan de DA, of manegehouder, in een aangetekend schrijven te overhandigen?
eppie38 schreef:Ik kan me voorstellen dat verkoper het ook niets wist maar nu het paspoort er weer vandoor is is het wel heel erg vreemd allemaal.
Ik denk wel dat je belazerd bent, het enigste wat ik eigenlijk zou kunnen bedenken in zon geval is meschien wel iets met een verzekeringspaard, dus papieren ingenomen door het stamboek en dan als je de papieren ooit opvraagd komt erop te staan voor de dood verkocht.
ik zeg niet dat het zo is hoor maar het kan dus wel (ik ben degene die het jonge paard kocht die dus veel ouder was en waar valse papieren bij zaten)
Bij Rinke op zijn originele papieren stond dus ook voor de dood (rotwoord trouwens)
Als je wilt kan ik het wel eens navragen bij een chipper die ik erg goed ken, hij heeft mij ook geholpen met Rinke, meschien kunnen we de naan van de eigenaar van je paard achterhalen en kan hij of zij ons meer vertellen, laat maar even weten.
sofieenuniek schreef:eppie38 schreef:Ik kan me voorstellen dat verkoper het ook niets wist maar nu het paspoort er weer vandoor is is het wel heel erg vreemd allemaal.
Ik denk wel dat je belazerd bent, het enigste wat ik eigenlijk zou kunnen bedenken in zon geval is meschien wel iets met een verzekeringspaard, dus papieren ingenomen door het stamboek en dan als je de papieren ooit opvraagd komt erop te staan voor de dood verkocht.
ik zeg niet dat het zo is hoor maar het kan dus wel (ik ben degene die het jonge paard kocht die dus veel ouder was en waar valse papieren bij zaten)
Bij Rinke op zijn originele papieren stond dus ook voor de dood (rotwoord trouwens)
Als je wilt kan ik het wel eens navragen bij een chipper die ik erg goed ken, hij heeft mij ook geholpen met Rinke, meschien kunnen we de naan van de eigenaar van je paard achterhalen en kan hij of zij ons meer vertellen, laat maar even weten.
Dat zou vriendelijk zijn... wat wil dat concreet zeggen "voor de dood verkocht", dat het paard bedoeld was voor de slacht? Ik kan me voorstellen dat dit een domme vraag is, maar op dit gebied ben ik een leek...
Silly1972 schreef:ja ik had ook al gekeken, maar kon ook niks vinden met die vaders en die namen, nou ja viel te proberen

eppie38 schreef:Ts nog even vraagje tussendoor, heb je haar wel laten keuren enz?
Als ik nu goed op die foto kijk lijkt het alsof ze linksvoor wat doorgezakt staat door de kogel, kan ook de foto zijn en ben niet echt heel helder in dat soort dingen maar viel me eigenlijk op.
Shanna schreef:Ik kan me nog herrinneren toen mijn paard dat ik ging verkopen werd gekeurd, de dierenarts begon met het checken van het chipnummer en paspoort voordat ze aan de algemene keuring begon! Erg raar dat dit niet gebeurt is dan..
eppie38 schreef:De merrie heet geen Unique maar Wendy zoals ik het begrijp.
wauw vind haar wel prachtig zeg, wat een onzettend mooie uitstraling, echt een dame.