winterkou en ijspegeltjeshanden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

winterkou en ijspegeltjeshanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 20:24

wie heeft de tip. In de winter krijg je tijdens het rijden enorm koude handen. Welke handschoenen zijn nou echt goed tegen de vrieskou, zodat je handen geen ijspegeltjes worden?

Tanja

Re: winterkou en ijspegeltjeshanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:36

HAR-->RUI

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:39

Dit probleem heb ik ook altijd, dus ik lees even mee.
Als ik gewoon bezig ben gaat het altijd wel met me handen, maar zodra ik dan ga rijden zijn me handen stil en worden ze dus koud. Waardoor ik vervolgens amper paard kan afzadelen.

Ik hoop ook op de gouden tip ;-) .

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:29

Je kan gevoerde handschoenen nemen met antislip aan de buitenkant. Dit hoeven niet persee rijhandschoenen te zijn, in de winkels zie je ze vaak ook, maar pas dan op dat de teugels niet uit je handen glijden. Ik denk dat je het beste even naar een paardenwinkel bij je in de buurt kan gaan en daar even om raad kan vragen.

En als je koude handen hebt, je hebt toch je persoonlijk kacheltje of niet?:P

Mvg, xDarkness.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:34

Ik heb dat ook ,maar nu niet meer heb handschoenen gekocht met verwarming erin.
Werkt als volgt:zit een doosje met 4 kleine battereien op de handschoen en die kan je op 2 warmtes instellen.
Het zijn oplaadbattereien dus gaan lang mee.
Werken ongeveer 3 uur op de hoogste stand.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:43

Ik heb een fleece handschoenen van Harry's Horse gekocht die ook lekker lang zijn, dus er komt geen zuchtje wind in!

Afbeelding

Warme handschoenen van waterdicht en ademend anti pilling fleece. Domy suede binnenzijde voor extra grip. Extra lang boord aan de mouwen, makkelijk over de kleding te sluiten.

Maten XXS, XS, S, M, L en XL.
386.0055 Kleur zwart.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:45

die hierboven heb ik ook, en die zijn superrrrrrrr!!!!!!!!!! Heb altijd zulke warme handen met deze handschoenen! De verkoopster zei dat ze ook waterdicht zijn, daar geloof ik niet helemaal in, maar warm zijn ze wel. Je kan ze ook voor t rijden gebruiken, tijdens het mesten ofzo.. Ze zitten heerlijk!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:46

oe ik heb pas gekocht maar dat is meer voor in de herfst
ik heb altijd so koude handen met paardrijden in de winter
ik ga die van harry's horse proberen in de winter.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 14:36

het probleem is vaak dat je van die zweethanden in handschoenen krijgt, en dat vocht word dan weer koud.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:46

Ik heb een tijdje geleden bij de Blokker van die klikdingen gekocht met een vorm. Die van mijn zijn sterretjes. Het is vloeibaar wat erin zit, met een ijzertje dat je kan knakken, dan wordt het sterretje hard (niet verkeerd opvatten :D ) en wordt het hele ding lekker warm. Ik heb er 2, en doe in beide jaszakken 1 zo'n harde, warme ster (moehaha). Als ik dan echt koude handen heb, stop ik mijn handen eventjes in mijn jaszak om ze op te warmen. Even de vingers flink bewegen dat het bloed weer gaat stromen, en je kunt er weer ff tegenaan. Thuis kook je de sterren in het water en worden ze weer vloeibaar, kun je ze de volgende keer weer gebruiken.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:05

die van Roeckl, is een soort neopreen, met witte figuurtjes (handjes volgens mij) aan de binnenkant (=antislip)

Rond de 30 euro, maar waterdicht en heel warm.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:11

majo ik heb geen idee waar je het over hebt, dus het klinkt heel stom _O-
maar als het werkt zal het wel goed zijn... :)

ik zorg altijd dat mijn handen goed vochtig zijn. als mn handen droog zijn heb ik het altijd nóg kouder. dus heeeeeel veel tubes handcreme gaan er in de winter doorheen :P
en ik ben een zeikerd met handschoenen en houd niet van die dikke thermo's, dus ik rijd met mijn gewone handschoenen (IR), en daaronder soms van die el cheapo stoffen handschoentjes. die heb ik ook vaak aan als ik niet aan eht rijden ben, dus trek simpelweg mn rijhandschoenen erover heen...

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:26

Ik heb die van HH ook, maar zoals je al zegt: dat gaat zweten en dan krijg je het toch weer koud. Dat had ik met die handschoenen ook.

Ik gebruik voor het rijden dezelfde handschoenen die ik in de winter voor het mennen gebruik, zijn leren handschoenen met aan de bovenzijde (incl. de vingers-bovenzijde) schapenwol. Dit zweet niet en je handen/vingers blijven lekker warm.

Zijn van Schwenkel trouwens.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:27

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:04

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:06

Ik zweer bij Roeckl handschoenen. Deze hebben een winteruitvoering, waarmee je super kan rijden en heerlijk warme handen houdt. Goedkoop zijn ze niet, maar de kwaliteit is super!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:07

Die lange van HH zien er wel lekker uit :))

Ik heb 2 jaar geleden op tentenkamp eens zwarte handschoentjes met tweety erop gekocht voor 2 euro ofzo :')

Iedereen lachen om mijn beauty handschoentjes, maar ze zitten heeeeeeeerlijk en zijn heerlijk wind en waterdicht :))

imo zijn handschoenen die volkomen winddicht zijn al voldoende, in van die fleece handschoenen oid ga je idd zweten en dat vocht word koud :j

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:12

Janientje schreef:
Ik heb een fleece handschoenen van Harry's Horse gekocht die ook lekker lang zijn, dus er komt geen zuchtje wind in!

Afbeelding

Warme handschoenen van waterdicht en ademend anti pilling fleece. Domy suede binnenzijde voor extra grip. Extra lang boord aan de mouwen, makkelijk over de kleding te sluiten.

Maten XXS, XS, S, M, L en XL.
386.0055 Kleur zwart.

Hoeveel kosten die?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:43

Ik reed altijd met gewone rijhandschoenen, maar nam gewone dikke handschoenen mee voor ervoor en daarna. Deze in de dekens leggen als je gaat rijden, worden ze ook niet koud!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:47

Intressant topic, vooral ik rij veel buiten.
Ijskoud dus!!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:49

Ik had gister een thermo legging aan, ook lekker warm :D.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:51

Ik heb ook die 'lange' van harry's horse. Heb ze in de goede maat en 2 maten te groot gekocht zodat er nog handschoentjes onderkunnen :=
Hihi, lekker warm :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:13

duChambre schreef:
majo ik heb geen idee waar je het over hebt, dus het klinkt heel stom _O-
maar als het werkt zal het wel goed zijn... :)

Snap ik :D Ik heb even gegoogled, en ze schijnen Heatpacks te heten. Je hebt ze van 2 euro, maar ook van 100 euro. Ze zien er ongeveer zo uit: Afbeelding Er zit dus een ijzertje in die je kan klikken, dan komt er een chemische reactie en wordt het zakje hard. En heeeeerlijk warm!

Duidelijker nu? :+

Overigens heb ik hetzelfde probleem met mijn voeten. Moonboots werken niet, en ook rijdt het voor geen meter! Wie heeft er daarvoor extra tips?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:21

oh.. Handig majo.
En die kan je hergebruiken ook?

Ik las ook iets over verwarmde handschoenen
Met batterijen...
Hoe duur zijn die wel niet ?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:47

Ja, je legt ze na gebruik in kokend water, en dan wordt het zakje weer vloeibaar. Als je dan weer koude handen hebt, klik je weer op het ijzertje, en wordt het zakje weer hard en warm. Zo kun je dat wel 100x doen!