Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik zorg nu gewoon (aangezien zijn liefde door de maag gaat
) dat er hooi in de trailer hangt, en hij krijgt brokies als hij de trailer braaf op loopt (ik lok hem er met een brokje in
) en ga dit zo langzaam afbouwen tot helemaal geen beloning als hij er in loopt. Renessa schreef:Het is een 1,5 paards trailer dus 1 erbij zetten is geen optie... En zelf erbij vind ik ook een eng idee ja! Maar er hangt hooi, hij komt er niet aan. In het begin wilde hij zelfs geen appel en het is een echte vreetzak. Dat gaat trouwens wel beter nu. Dus misschien komt het wel goed, moet hij nog echt vertrouwen opbouwen.
Hij poept inderdaad ook bij elk ritje en de achterkant laat ik ook open. Misschien dan maar geen deken op in de trailer? (Hij staat nu onder een ongevoerde regendeken)
Rustig rijden is echt als en slak door de bocht anders zit ik op de bijrijderstoel al te roepen
Alleen eet die van mij nu wel onder het rijden, maar het schijt ook echt de hele trailer er onder
Ik ga er maar vanuit dat het vanzelf over gaat
Hij is trouwens 3.5 jaar, dus mischien ligt het ook wel aan hun leeftijd
maar hij at wel zijn brokken in de trailer meteen op (hoezo stress?) Op de manege aangekomen was hij nog aardig droog, joepie! Mijn instructrice zei: je moet hem dwingen zonder dat hij het merkt, dus niet teveel heisa. Het moeten geen nare ervaringen worden. Een longeerlijn had ik mee voor de terugweg en wat denk je? Meteen zodra hij de lijn bij zijn billen voelde sprong (!) hij de trailer in. Geen heisa, gewoon duidelijkheid. Thuis wel weer nat, maar dit hebben we weer gewonnen
Renessa schreef:Of het paard neerzetten op de helft achter de bestuurder, dan schijnen de bochten minder heftig te zijn?
sheela schreef:Renessa: mijn paard staat links in de trailer, omdat ze de andere kant helemaal een ramp vindt. ooit een keer gedaan, was een ritje van 15 minuten, maar ze kwam drijfnat van de trailer. Mijn paard is vrij smal, echt geen fors paard en ze past zat tussen de zijwand en tussenschot, maar ze heeft blijkbaar moeite haar evenwicht met bewaren. Ik heb er ook al over zitten denken om het tussenschot te verplaatsen. Of mijn 2 paards trailer omruilen voor een 1 1/2 paards trailer. Ik heb haar nu zelf 2 keer van de trailer afgehaald en als je dan in de trailer komt, staat ze achter wijdbeens. Met het ene been strak tegen het tussenschot. Wat overigens van rubber is. Het vorige schot van helemaal van hout, vond ze ook niets. Kon ze haar benen niet wijder zetten. Nu kan ze nog een stukje onder het rubber door.