ik had vorige maand een dressuurproef ( B dressuur bij de paarden)
tijdens die proef had ik op een bepaald moment een knoert van een fout gereden.
E-B-E galop besloot ik na de B gewoon rechtdoor te gaan.
Doordat ik wist dat je altijd na een stukje rechtdoor in de hoek A of C vaak in draf over moet gaan, deed ik dit automatisch al bij de C ipv de A zoals in het boekje stond ( ivm dat ik de volte dus niet af had gemaakt, deed ik dit aan de andere kant van de bak automatisch)
vervolgens kwam ik achter mijn 2 fouten en reed daarom maar een extra hele ronde doelloos in draf tot ik weer bij mijn goede letter aankwam en vervolgens verder reed.
3 toch wel redelijk grove fouten achter elkaar wat veel tijd had gekost, maar geen toeter niets.
ik helemaal balen naderhand, zucht.. min 6 punten..
wat schetst mijn verbazing bij het ophalen van de coupons? jury had ALLEDRIE de fouten niet eens opgemerkt
had zelfs nog een flinke winstpunt gereden
vond dit zeer bizar, welkom.. dat wel.. ben erg blij met m'n winstpunt, maar erg bizar dat 3 van zulke overduidelijke fouten direct na elkaar niet waren opgemerkt. waar heeft de jury een volle minuut naar staan kijken?
meer mensen die zeer creatief met proeven of fouten hebben gewerkt waarvan de jury dit niet was opgevallen?

kwam der later achter dus ben pas na het onderdeel gaan draven
.
-2 voor de fout bij de volte, een onvoldoende voor de volte omdat ie niet af is en een onvoldoende voor de overgang naar draf omdat ie te vroeg is
En toeteren doe ik pas als ik merk dat iemand helemaal de weg echt kwijt is.. Maar zodra ik zie dat de ruiter zijn fout doorheeft en de draad weer oppakt toeter ik niet
Changeren wordt in de B niet gevraagd en mag je dus ook niet belonen, hoe goed ook