Lachen tijdens proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_Bellymore

Lachen tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:07

Er werd/word altijd gezegd dat je tijdens een proef altijd moet lachen en/of vriendelijk moet kijken.
Maar ik lees hier in sommige topics juist dat dit door juryleden als irritant wordt ervaren.
Is dit wel of niet zo? Wat vinden jullie ervan?

(ik doe het zelf meestal wel anders ga ik boos kijken door concentratie,
en als ik mezelf voorneem om vriendelijk te blijven kijken lukt dit wel)

Oakland1990

Re: Lachen tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:08

Ik kijk meestal neutraal en lach na mijn proef, maar dat is eerder uit beleefdheid, als ik dacht er meer punten mee te sprokkelen dan deed ik het wel voor de proef ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:11

Bij het groeten trek ik altijd een big smile :D
tijdens de proef vergeet ik het want ik kijk vanmezelf heuwl geconcentreerd als ik aan het rijden ben (dus niet altijd even vrolijk :P )

S_Bellymore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:12

Oakland1990 schreef:
Ik kijk meestal neutraal en lach na mijn proef, maar dat is eerder uit beleefdheid, als ik dacht er meer punten mee te sprokkelen dan deed ik het wel voor de proef ;)

ja dat zowizo. Denk dat juryleden daar echt niet meer punten voor geven.
Maar dacht juist dat ze het helemaal vervelend vinden als er een chagerijn op het paard zit ofzo.
Heb nog niet heel veel wedstrijd ervaring maar wil dit in de toekomst wel gaan doen.
Vandaar de vraag :o

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:13

Volgens mij kijk ik normaal en als er wat fout gaat kijk ik teleurgesteld :P
met afgroeten lach ik altijd. :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:16

Als je moest lachen tijdens je proef, dan had Anky nu nog B-wedstrijdjes gereden. :')

S_Bellymore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 21:18

upendo schreef:
Als je moest lachen tijdens je proef, dan had Anky nu nog B-wedstrijdjes gereden. :')

ja dat klopt wel wat je zegt. Ze doet het alleen bij afgroeten idd. Denk dan dus de meeste.
Maar ik vroeg het mij altijd gewoon af omdat je het vaker hoort maja :o

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:19

upendo schreef:

whaha ja dat kijkt altijd zo serieus :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:31

Ik moet (bijna) altijd lachen, juist als er wat fout gaat. (paard iets onverwachts doet)
Vaak wel leuk commentaar.
Natuurlijk moet je verder wel op je niveau rijden, want met alleen een lach kom je er niet :+

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:00

ik vind het ergste.. als mensen tijdens het afgroeten een neplachje opzetten! echt wat denk je wel niet!!?

maar ik doe het niet, of mijn paard moet iets grappigs doen. maar anders staat mijn hoofd toch wel op serieus..

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:12

Ik lach altijd bij het groeten en als er iets fout gaat moet ik ook lachen :')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:39

Tijdens proef kijk ik volgens mij niet echt vrolijk. Haha :P
Gister schoot ik wel in de lach, ging wat fout wat mijn schuld was.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:49

Ik zou zeggen; kijk hoe je wilt. Maar het heeft bij mij geen invloed op de punten.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:55

Ik kijk eigenlijk nooit vrolijk met rijden. Mijn geconcentreerde blik is niet zo vriendelijk. Kan ik eigenlijk niet veel aan veranderen, denk er helemaal niet bij na om vriendelijk te kijken en te lachen.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:59

Tijdens de proef zelf ben ik super geconcentreerd en ik heb geen idee hoe ik dan uitkijk. Denk niet zo heel blij. Maar na het afgroeten kom ik uit die concentratie en dan lach ik. Of de proef nou goed is gegaan of niet.

SammieLola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:41

ja af en toe krijg ik wel eens uit het niets de slappe lach tijdens me proef dan probeer ik me gewoob weer te concentreren op het werrk anders gaat het fout hihi

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:47

Ik lach altijd wel bij het groeten. Eerst omdat ik met volle moed het proefje inga en daarna omdat ik blij ben dat ik er vanaf ben.
Onder het proefje zelf vergeet ik meestal te lachen omdat ook ik heel geconcentreerd bezig ben :P
Eén keer lag ik wel helemaal dubbel van het lachen, omdat mijn paard bij het groeten besloot om uitgebreid te gaan tsaan plassen. Gelukkig vond de jury (en het publiek!) het ook helemaal geweldig!

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:57

volgens mij kijken de meeste mensen wel neutraal en lachen tijdens het groeten uit beleefdheid.

ik heb laatst met een springwedstrijd meegedaan maar mijn verzorgpaard bleef telkens maar hinnikken dan is het wel heel moeilijk voor mij om mijn lach in te houden. :D

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:59

tamaartjeee schreef:
volgens mij kijken de meeste mensen wel neutraal en lachen tijdens het groeten uit beleefdheid.

ik heb laatst met een springwedstrijd meegedaan maar mijn verzorgpaard bleef telkens maar hinnikken dan is het wel heel moeilijk voor mij om mijn lach in te houden. :D

chagrijnig kijken uit concentratie komt zelden voor bij mij met mijn concentratievermogen :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:56

Ow ik lach altijd wel tijdens mijn proef hoor.

Vooral als er weer iets goed gaat dan valt er even een stukje van me af en zit ik met een smile op mijn blondje.

Ik zie ook altijd wel de humor overal van in dus als hij weer eens in een proef de clown uithangt dan kan ik daar idd om lachen.

Bij het afgroeten zei ooit een stalgenootje van mij> Voor dat afgroepen van jou zou je van mij een 9 krijgen.. die big smile van je is goud waard.

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:57

Een jury ziet graag een ruiter die met plezier rijdt.. Vandaar dat ze vaak zeggen dat je 'moet' lachen.. Je moet niet 'gemaakt' gaan lachen, want dat komt verkeerd over.. Gewoon laten zien dat je het naar je zin hebt en dat paardrijden leuk is..! Dus niet kwaad kijken wanneer er iets fout gaat, foutje kan gebeuren, op naar het volgende onderdeel in je proef.. Het is maar sporten.. :)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:36

Nou mijn 3 jarige die maakt me afentoe nog gekke sprongen, ja dan lach ik toch wel even :P
En altijd met afgroeten, maar meer omdat ik dan trots op me paarden ben :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:38

een neplachje prikken ze echt wel door heen!

Een oprechte lach zullen ze vast wel leuk vinden :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:58

Ik moet heel eerlijk zeggen dat de nepglimlachen me meer opvallen dan echt lachen. En dan in negatieve zin.
Over het algemeen let ik er niet op. Zelf kijk ik altijd geconcentreerd (lees: boos) zowel als ik aan het rijden ben als wanneer ik aan het jureren ben.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:34

tijdens de proef zelf ben ik veel te geconcentreert :+ bij het afgroeten valt opeens alle spanning weg en heb ik (meestal :=) een grote grijns op m'n gezicht :) Ik ben altijd al zo opgelucht als ponylief zich gewoon gedraagt := Het is dan vaak meteen een aai over de hals en lachend naar de uitgang stappen...maar begin 2e proef is het weer vol op concentreren :')