soms moet je keuzes maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

soms moet je keuzes maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:15

ik weet niet waar dit topic behoort dus daarom maar eventjes hier en hoop dat als het niet goed is een mod hem verplaatst

Soms moet je keuzes maken in het leven. Mijn vriend en ik hebben 6 pony's 3 mini's en 3 a pony's onbeleerd maar we zijn er wel mee bezig. Toch zit ik te denken of dat we niet een overhaaste beslissing hebben genomen met het kopen van deze pony's waarom omdat ik graag toch echt de dressuursport in wil met een paard mede omdat ik al bijna 21 ben maar wel klein maar toch bij de paarden moet starten. Wil dat liever met een kleinere pony omdat ik zelf ook klein ben maar zit dan ook weer te denken dat het eigenlijk toch weer beter is met een paard. Dus nu zit ik te denken om toch een van de pony's te verkopen en toch een paard er voor te kopen. Maar ga dan ook weer moeite krijgen met het verkopen omdat ik toch aan ze gehecht ben. Heb de apony's van dezelfde fokker en die hebben altyd bij elkaar gestaan en vind het moeilijk om hun uit elkaar te halen. Dus weet nu eigenlijk niet echt wat ik wil en hoe ik het wil gaan doen. En dan komen de vragen nog van wat wil ik voor paard wat wil ik er precies mee gaan doen hoe wil ik dat gaan doen is het financieel haalbaar waar moet ik aan denken. zoveel vragen waar ik mee zit en niet echt uit kom.

Sorry dat het nogal een warrig verhaal is maar wie herkent zich hierin of snapt dit en kan me tips geven.
als het wat onduidelijk stel gerust vragen.

Somebitch

Re: soms moet je keuzes maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:16

Waarom niet gewoon met een pony starten?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:18

Somebitch schreef:
Waarom niet gewoon met een pony starten?

Dat zou kunnen maar is het niet zo dat een pony ziozo in nivo lager loopt dan een paard of hoe zit dat allemaal

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:19

Nee hoor je kan gewoon starten tussen de paarden. :j Is niets anders aan.. Alleen het verschil dat jij met een pony start en de meeste met een paard.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:22

je kan natuurlijk gewoon met een pony starten tussen de paarden, maar hoe klein ben jij dan, dat je nog goed op een A-pony past??
wat moet je uberhaubt met 6 van die kleine ponies? :o
Ik zou een paar ponies verkopen en een grotere pony of een paard er voor terug kopen.. maar goed, je moet natuurlijk kijken wat je zelf graag wilt he. Maar omdat je aangeeft graag de dressuursport in de willen, lijkt dat me de handigste beslissing.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:22

dat is natuurlijk niet zo, je paard loopt op het nivo waar jij hem op uitbrengt,

ik zou wel voor een paard gaan.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:23

Gewoon lekker met je pony starten hoor.
Haflingers en fjorden halen ook punten ;).
Ik heb juist bewondering voor mensen die met pony's starten tussen de paarden en een mooie proef neer zetten! :).
Zo kan je ook kijken of het je bevalt. Bevalt het na een tijdje niet kan je altijd nog je pony's verkopen en een paard kopen ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:24

Zaina schreef:
je kan natuurlijk gewoon met een pony starten tussen de paarden, maar hoe klein ben jij dan, dat je nog goed op een A-pony past??
Ik zou een paar ponies verkopen en een grotere pony of een paard er voor terug kopen.. maar goed, je moet natuurlijk kijken wat je zelf graag wilt he. Maar omdat je aangeeft graag de dressuursport in de willen, lijkt dat me de handigste beslissing.

Volgens mij lees je verkeerd.

6 pony's 3 mini's en 3 a pony's

Of lees ik nu verkeerd? :')

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:25

Somebitch schreef:
Nee hoor je kan gewoon starten tussen de paarden. :j Is niets anders aan.. Alleen het verschil dat jij met een pony start en de meeste met een paard.

okee maar het verschil is niet dat je met een paard meer kans maakt of is dat ook niet zo ben niet zo thuis meer in de dressuursport is iets te lang geleden

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:26

er is hier op bokt wel eens een filmpje geweest van een shetlander die hoog in de sport tussen de paarden liep en nog prijzen binnen haalde ook ..

volg je hart. en pony kan net zoveel bereiken als een groot paard!!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:26

Zaina schreef:

haha ik ben 1.49 dus best klein en ook nog is licht

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:27

Tja de ene jury ziet liever een mooi paard. De andere ziet liever een haflinger.. Jury's zijn allemaal verschillend. Ze horen eigenlijk niet naar het type te kijken maar naar de proef. :j

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:27

Somebitch schreef:
Zaina schreef:

nee jij hebt het goed ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:30

Je kan ook gaan mennen met je pony.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:32

Want zit me soms echt af te vragen waarom we zo'n overhaaste beslissing hebben genomen maar als je eenmaal in de wolken bent dan is je gedachte daar niet echt op af te krijgen. we konden dus een heel groot weiland huren nu wij gereageerd en ja hoor wij waren de gelukkigen dus wij kijken voor pony's je kent het wel. Maar nu zit ik denken wat ben ik stom geweest ja mensen maken fouten ik weet het . Ik had veel beter een goed dressuurpaard of pony kunnen kopen en op een stalling kunnen zetten daar had ik veel meer aan. En nu je daar eenmaal aan terug denkt is meestal met zulke dingen en denk je van daar had ik toch iets beter over na moeten denken. Maar nu ik eenmaal weer gehecht ben is het toch een moeilijke keuze.
Laatst bijgewerkt door Pepper3 op 20-10-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:32

b485 schreef:

Er staat duidelijk in de beginpost dat de TS dressuur wilt starten. :Z

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:39

Ik vind het een beetje jammer dat je al zoveel verondersteld.
Toen ik mijn haflinger over kocht dacht ik ook "daar gaat mijn dressuur en spring droom"... Nu 2 jaar later zie ik het eerder als een uitdaging om met een haf mijn puntjes te rijden!

Doe eens gek, start met je pony.
Je kan altijd nog je pony's verkopen en een paard kopen toch?
En waarom zou je een stalling moeten hebben? Je paard word er niet gelukkiger van hoor :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:41

ik zou gewoon met je pony,s starten
ik heb daar alleen maar dik en dik respect voor
ik vind het jammer dat ik uit mijnj ponytje ben gegroeit anders had ik er ook op blijven rijden hoor
(pony heb ik wel nogsteeds) kom het niet over mn hart halen haar weg te doen was immers al 19 toen ik uit haar gegroeit was dus verkopen vond ik zielig

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:42

Somebitch schreef:
Zaina schreef:

A ponies vind ik ook kleine ponies.. dus 3 mini's en 3 A ponies, maakt een totaal van 6 kleine ponies ;)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:44

@ zaina als je het zo bekijkt heb jij ook gelijk ;)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:46

Succubi schreef:
Ik vind het een beetje jammer dat je al zoveel verondersteld.
Toen ik mijn haflinger over kocht dacht ik ook "daar gaat mijn dressuur en spring droom"... Nu 2 jaar later zie ik het eerder als een uitdaging om met een haf mijn puntjes te rijden!

Doe eens gek, start met je pony.
Je kan altijd nog je pony's verkopen en een paard kopen toch?
En waarom zou je een stalling moeten hebben? Je paard word er niet gelukkiger van hoor :)

Je hebt daar wel gelijk in ik zou de pony's eerst een kans moeten geven voordat ik andere keuzes maak

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:46

Daarom zei ik er later ook bij of ik het verkeerd las. :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:46

Somebitch schreef:
b485 schreef:

Er staat duidelijk in de beginpost dat de TS dressuur wilt starten. :Z

je kan ook dressuur rijden met mennen :Y)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:49

Lynn_Nikita schreef:
je kan ook dressuur rijden met mennen :Y)

Goh je meent het. Het is toch duidelijk in de begin post te zien dat TS dat niet bedoelt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:51

Ik start ook met een pony tussen de paarden.
Niet altijd makkelijk, vooral hier in de regio kun je behoorlijk de grond in gestampt worden door sommige juryleden. Maar wat iemand al zei, dat maakt het wel een uitdaging om toch de punten te halen. Dit jaar zijn wij gestart voor de ervaring, volgend jaar gaan we die uitdaging aan.....Ben benieuwd ;)