Roepnaam, of officiele naam op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

Roepnaam, of officiele naam op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:16

Hoi bokkers!

In januari wil ik gaan starten met mijn Haflinger.
Maar, ik zit een beetje te twijfelen of ik nou gewoon z'n roepnaam, of z'n officiele naam zal "gebruiken" op wedstrijd.
Z'n roepnaam is Wizzerd, en z'n officiele naam is Wander van de Tsjerkebuorren (ja, een hele mond vol, haha)

Wat vinden jullie beter passen op wedstrijd?

Marieke_K

Re: Roepnaam, of officiele naam op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:19

Ik gebruik de officiele naam van mijn haf op wedstrijd. Als je een startkaart met andere wedstrijdnaam dan de echte naam van je paard wilt aanvragen betaal je daar extra voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:21

Gewoon de officiële naam. Ze roepen jou ook niet om als Lieffie, terwijl er vast wel iemand is die jou zo noemt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-09 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:21

wat maakt het uit.. het staat toch alleen op de startlijsten en op je eigen protocol.. geen hond die zich daar druk om maakt!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:29

Gewoon de naam die op haar papier staat, het is een verschrikkelijk naam maar wie kijkt daar nou naar. :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:30

Mijn paard heeft gewoon zijn roepnaam op wedstrijd, Zensation.
Op papier heet hij Zwytse, dat vond ik zelf niet echt bij hem passen, vandaar dat ik hem een andere naam heb gegeven (ook gewoon in het dagelijks leven)

trouwens zoals hierboven gezegt word klopt niet, als je je paard een andere naam wilt geven hoef je daar niet extra voor te betalen.
maar heb je al een startkaart samen, en wil je dan de naam wijzigen, dan zijn er wel kosten aan verbonden :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:34

Marieke_K schreef:
Ik gebruik de officiele naam van mijn haf op wedstrijd. Als je een startkaart met andere wedstrijdnaam dan de echte naam van je paard wilt aanvragen betaal je daar extra voor.

dat is onzin. Alleen als je al een startkaart hebt en je wil dan de naam wijzigen, moet je ervoor betalen.
Onze paarden hebben vaak een stalnaam, wedstrijdnaam en stamboeknaam.

@TS, gewoon de naam kiezen die jij leuk vindt.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:37

Marieke_K schreef:

Welnee joh, wie heeft je dat wijs gemaakt :D.

Mijn paarden hebben allemaal een sportnaam die heel anders is dan hun echte naam en ik heb er nog nooit een stuiver extra voor hoeven te betalen :).

Die van ons hebben meestal 3 namen, een stamboeknaam, een roepnaam en een aparte wedstrijdnaam.

Bij onze huidige paarden is dat bijv in die volgorde:

Lucretia - Lucky - My Lucky Lady

en

Nadich - Diesel - My Delicate Diesel.

[edit] zoals Lielle zegt dus ;)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:39

@ Ziolette.. en waarom hebben jullie dat als ik vragen mag?

pettypay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:40

ik vind wizzerd wel leuker klinken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:44

Montignac schreef:

aangezien voor mij hetzelfde geldt, omdat we de stamboeknaam niet altijd leuk vinden, en omdat we graag een aparte wedstrijdnaam hebben.

Zo hebben we nu een paard dat op stal Ukkie heet, op wedstrijd Zisunic en op papier Zandra. Paarden die we zelf gefokt hebben, hebben vaak nog wel een stalnaam maar wedstrijdnaam en stamboeknaam zijn hetzelfde.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:47

Wat is er mis met Zandra?

Mijn paard heet op papier mauries...de eerste eigenaar heeft hem op papier laten zetten (sportnaam) Montignac... Ik heb alles gewoon zo gelaten... het hoort bij hem.. hij heet al 15 jaar zo.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:58

Lielle schreef:
Montignac schreef:

aangezien voor mij hetzelfde geldt, omdat we de stamboeknaam niet altijd leuk vinden, en omdat we graag een aparte wedstrijdnaam hebben.

Zo hebben we nu een paard dat op stal Ukkie heet, op wedstrijd Zisunic en op papier Zandra. Paarden die we zelf gefokt hebben, hebben vaak nog wel een stalnaam maar wedstrijdnaam en stamboeknaam zijn hetzelfde.

Bij ons inderdaad om dezefde reden :j . Volgend jaar komt ons eigen gefokte veulen terug uit de opfok, die houdt ook haar eigen naam als wedstrijdnaam als dat zover is of eventueel nog een aanpassing met "My ..." ervoor, maar eigenlijk vinden we Ciekeboe al leuk genoeg :).

Op twee paarden na hebben alle paarden/ponies die ik startte "My ....", dat is er zo ingeslopen en dat vinden we gewoon leuk :D. Ik probeer meestal een op het paard toepasselijke naam te verzinnen, tot nu toe hebben we: My Victory (Vicky), My Passion (Pasja), My Naughty Nymf (Nymfa), My Lucky Lady (Lucretia), My Delicate Diesel (Nadich) en als afwijking in het frans Mon Etoile Noir ;) (L'Etoile Noir).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:04

Ik vind Zandra geen mooie naam, erg fantasieloos. Past ook niet bij haar, en ze is inmiddels prima gewend aan Ukkie :))

Herkenbaar Ziolette :j Ciekeboe zou ik het ook voor doen trouwens, leuke naam. Ik rijd nu een paard voor iemand anders, en die heeft dus geheel toevallig als naam Ojee, die vind ik ook leuk.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:07

Ik vind het nog altijd jammer dat ik mijn paard geen wedstrijdnaam meegegeven heb maar had destijds zoiets van nou laat maar. Hij heet officieel Alfonso en dat is zo'n domme naam, Alf past beter bij hem maar in het dagelijks leven heet ie gewoon Flap :D

Mijn andere paard heette Harm en die heb ik als wedstrijdnaam No Harm meegegeven, dan blijf je toch in de buurt van zijn eigen naam, ook omdat ik die naam ook echt continue gebruikte.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:55

Ik heb voor Donna haar stamboeknaam zonder de stalnaam erachter voor de wedstrijden.

Als ik straks met mijn jonge paard ga starten gebruik ik wel haar stamboeknaam, staat chiquer :D

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:59

Toen ik bij mijn huidige paard ging kijken om te kopen, noemde haar vorige baas haar Revanche. Pas toen ik het paspoort kreeg, zag ik dat ze officieel Regina heet. Ik ben haar altijd Revanche blijven noemen. Zo heet ze ook op wedstrijd, omdat ik Revanche een mooiere naam vind voor haar.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:03

Toen ik mijn paard kocht heb ik hem meteen een andere naam gegeven omdat ik zijn oude naam vreselijk vond. Heb nog getwijfeld of ik zijn officiële naam op de startkaart zou laten zetten, maar dat dus toch niet gedaan. Frío is gewoon Frío en dat past ook bij hem. Op stal vallen monden flink open als ze horen dat mijn kleine Spanjaard op zijn paspoort Lord of the Dance heet. Daarna wordt er hard gelachen, omdat hij voor hen toch echt Frío is.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:03

Marieke_K schreef:

Nee hoor, als de combinatie nog niet eerder is gestart en het paard niet onder een andere ruiter wordt uitgebracht betaal je hier helemaal neit extra voor

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:05

Jeanine84 schreef:
Marieke_K schreef:

Nee hoor, als de combinatie nog niet eerder is gestart en het paard niet onder een andere ruiter wordt uitgebracht betaal je hier helemaal neit extra voor

Mijn paarden waren bijna allemaal al eerder uitgebracht en ook als je paard al eerder uitgebracht is betaal je niets extra's. Alleen als er op dat moment een actieve startkaart voor de paard loopt, zitten er kosten aan een naamswijziging :).

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:07

Als ze op dit moment onder een andere ruiter lopen bedoel ik ;) En als de combinatie al eerder is gestart mag het ook niet geloof ik

Die van mij heeft ook een stamboeknaam, stalnaam en wedstrijdnaam :j

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:10

Jeanine84 schreef:
Als ze op dit moment onder een andere ruiter lopen bedoel ik ;) En als de combinatie al eerder is gestart mag het ook niet geloof ik

Die van mij heeft ook een stamboeknaam, stalnaam en wedstrijdnaam :j

Ja, ik las verkeerd er stond idd combinatie in je post :j.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:10

Mijn paard heeft een roepnaam en een stamboeknaam
stamboek: Meicruut
roepnaam: Jentel

Nu heb ik het bij het KNHS aan laten passen in Jentel

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:14

Ik gebruik de stamboeknaam van mijn pony's op wedstrijd, en zal dat bij eigen gefokte pony's ook zeker blijven doen. Alleen mocht Dennis ooit verschijnen zal ik de verschrikkelijke 1e letter weg laten (op papier heet hij L-Dennis van stal Pronkhof ivm beginletter van het jaar waarin hij geboren is, zal er dan gewoon Dennis van stal Pronkhof van maken).

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:14

Ik gebruik zijn tweede naam ook altijd, dat staat chic...hihi!
Laatst bijgewerkt door larrylurex op 16-10-09 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt