Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
dus in die zin wel weer goed...
Pasterza schreef:Van mij mogen ze sporen in de B en L verbieden en vanaf de M de mogelijkheid voor het wel of niet dragen van sporen
horse_girl schreef:Een dikhuid bestaat niet, een afgestomp en niet goed opgeleid paard wel. Ik ben het er ook mee eens dat in de klasses B en L gewoon zonder sporen gereden zou moeten worden.
xSaarSaar schreef:horse_girl schreef:Een dikhuid bestaat niet, een afgestomp en niet goed opgeleid paard wel. Ik ben het er ook mee eens dat in de klasses B en L gewoon zonder sporen gereden zou moeten worden.
Als je je paard met sporen rijd wordt hij alleen maar verder afgestompt en let hij later niet meer op gewone hulpen zonder sporen. Zo maak je een "dikhuid".
xSaarSaar schreef:horse_girl schreef:Een dikhuid bestaat niet, een afgestomp en niet goed opgeleid paard wel. Ik ben het er ook mee eens dat in de klasses B en L gewoon zonder sporen gereden zou moeten worden.
Als je je paard met sporen rijd wordt hij alleen maar verder afgestompt en let hij later niet meer op gewone hulpen zonder sporen. Zo maak je een "dikhuid".
pink_lady schreef:Persoonlijk vind ik het onzin om in de B of in de L met sporen te rijden. En tuurlijk heeft iedereen zo zijn eigen kijk erop en zijn eigen mening...
Wanneer doe je het wel? En wanneer niet?
Ter verfijning van de hulpen? Als je sommige mensen met sporen ziet rijden is het echt gemeen... En dit is eerder regel dan uitzondering! Maargoed ook dit is een mening...
Mellanii schreef:Er word hier gezegt dat het fijner is met zweep voor de verzameling???
Dan weet ik niet hoe jij verzamelt?
Maar ik rij net ook M1 en me paard is ontzettend gevoelig, dus baal er echt van om met sporen te rijden!
Ben nu aan het kijken voor die dummy sporen
sjaakiekira schreef:pink_lady schreef:Persoonlijk vind ik het onzin om in de B of in de L met sporen te rijden. En tuurlijk heeft iedereen zo zijn eigen kijk erop en zijn eigen mening...
Wanneer doe je het wel? En wanneer niet?
Ter verfijning van de hulpen? Als je sommige mensen met sporen ziet rijden is het echt gemeen... En dit is eerder regel dan uitzondering! Maargoed ook dit is een mening...
Ik heb 1 paard die je met sporen moet rijden... Ik heb vrij lange benen dus gebruik ze vrijwel alleen met wijken, maar owee als ik ze niet aan heb en ook geen zweep heb, dan neemt ze me dus mooi in de maling
Pasterza schreef:Van mij mogen ze sporen in de B en L verbieden en vanaf de M de mogelijkheid voor het wel of niet dragen van sporen
Monnie_ schreef:Mellanii schreef:Er word hier gezegt dat het fijner is met zweep voor de verzameling???
Dan weet ik niet hoe jij verzamelt?
Maar ik rij net ook M1 en me paard is ontzettend gevoelig, dus baal er echt van om met sporen te rijden!
Ben nu aan het kijken voor die dummy sporen
kom eens in de praktijk kijken..
een zweep word wel gebruikt om het achterbeen te activeren en dus door te verzamelen.