handschoenen tijdens het rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annaaube

handschoenen tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 09:45

Best veel mensen zie ik met zwarte handschoenen rijden, bij gewoon rijden zeg maar, geen wedstrijd. maar wat is nou eigenlijk het nut ervan? behalve dan dat de teugels minder wegglijden ( waar ik geen last van heb ). is het niet een beetje overbodig?

en wat is de reden waarom jij hem draagt? als je dat al doet ;)

xoxox

edit.
handschoenen zijn inderdaad niet altijd zwart :D
maar ik had ooit zwarte.
Laatst bijgewerkt door annaaube op 07-10-09 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:46

Je hebt handschoenen in veel meer kleuren dan zwart. Als ik zonder handschoenen rij, ook al is het maar even, dan staan gelijk de blaren op mn vingers. En ik denk dat dat de belangrijkste reden is voor mensen om met handschoenen aan te gaan rijden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:47

Misschien voor de warmte?
Ik droeg ze op de manege ook omdat die pony's vreselijk in je handen hingen en dan lagen je handen helemaal open zonder handschoentjes.. Nu draag ik ze niet.. ik heb van mezelf altijd al warme handen dus heb ze niet nodig! :)

eenitraM

Re: handschoenen tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:48

Ik rijd altijd zonder. :o Heb ik meer gevoel in mijn handen. Op concours wordt dat weer lastig want je moet met witte rijden. Maargoed...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:49

Ik heb nooit handschoenen aan, omdat ik dat niet fijn vindt. Ook niet als het vriest heb ook nooit koude handen, omdat je toch steeds met je vingers speelt. Snap nooit goed als mensen ijskoude handen en voeten hebben tijdens het rijden. Dan zit je er toch een beetje stijf en bewegingsloos op volgens mij.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:51

Ik heb altijd wat exceem op mijn handen en zijn gortdroog. Dus ook voor het schuren anders liggen ze zo open.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:51

ik krijg blaren als ik zonder rijd

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:52

Ik rij vaak met handschoenen, heb vlechtteugels, had ooit een ingeving dat ik dat wel leuk vond.. maar eigenlijk niet zo praktisch als je paard nogal bewegelijk is met 't hoofd :P vandaar dat ik met handschoenen rij.. Sowieso vind ik 't wel prettig, heb snel blaren, en in de winter is 't lekker warm :D Houd ik tenminste wat gevoel in m'n handen

Danielle_h

Ik draag altijd handschoenen, met rijden en longeren. Ik doe het allereerst om te voorkomen dat ik blaren en ruwe vingers krijg.
Verder probeer ik een beetje aardige nagels te houden en dat gaat beter met handschoenen.
Nu de koude dagen er weer aankomen is het ook fijner ;)

Ik heb bruin leren handschoenen. Dus zwart hoeft niet hoor.
Ik denk dat er veel voor zwart wordt gekozen om ze een beetje oogelijk te houden.

lammie2701

ik rij alleen in de winter met handschoenen (toevallig zwart), aangezien ik anders op een gegeven moment mijn vingers niet meer voel door de kou...verder heb ik eigenlijk nooit handschoenen aan, omdat ik dan minder de teugels voel en op die manier minder contact met de paardenmond heb...

met wat voor teugels rijden jullie dan? (voor degene die zeggen blaren te krijgen)
met linnen springteugels heb ik er namelijk wel last van, maar met gewone soepele gladleren teugels heb ik er geen last van...of ik moet de teugels zo strak vast gaan houden en lopen trekken (wat ik dus niet doe, ben namelijk geen voorstander van zaag en trekwerk).

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:53

Handschoentjes zijn toch niet meer verplicht met wedstrijden? (DachtIk)

Ik rij ook meestal zonder, maar soms is het fijner op met handschoentjes te rijden, ivm blaren.. :+

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 09:54

in de B L M Z etc. is het verplicht. bij FNRS proefjes niet. maar je hebt wel 1 punt minder voor uiterlijk.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:54

Ik gebruik handschoenen tegen de blaren en wegglijden van de teugels (vooral in de zomer als de teugels uit mijn zweethanden glijden). En in de winter tegen de kou.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:56

bij de minste geringste wrijving heb ik al blaren....dus ook altijd handschoenen aan.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:07

Bloodymary schreef:
Ik heb nooit handschoenen aan, omdat ik dat niet fijn vindt. Ook niet als het vriest heb ook nooit koude handen, omdat je toch steeds met je vingers speelt. Snap nooit goed als mensen ijskoude handen en voeten hebben tijdens het rijden. Dan zit je er toch een beetje stijf en bewegingsloos op volgens mij.

Sommige mensen hebben het wat eerder koud dan anderen ;)

Ik vind die hele dunne leren/imitatieleren handschoentjes enorm fijn!! Die gaan niet ten koste van het gevoel.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:17

Ik heb een gevoelige huid, ik heb heel snel blaren (een keer hand openen om lange teugel te geven kan al genoeg zijn), dus draag ik hanschoenen. In de zomer is het handig tegen het glijden bij zweethanden en in de winter is het ook nog eens lekker warm :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:57

odetteke schreef:
Bloodymary schreef:

Sommige mensen hebben het wat eerder koud dan anderen ;)

Ik vind die hele dunne leren/imitatieleren handschoentjes enorm fijn!! Die gaan niet ten koste van het gevoel.

Ik ben de grootste koukleum der koukleumen! Maar niet met paardrijden, omdat ik dan in beweging ben.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:45

De enige reden dat ik handschoenen draag, is dat ik snel blaren heb.

Overigens heb ik handschoenen in allerlei kleuren, maar géén zwarte :D

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:50

Ik draag ze voor de warmte, en ja ik beweeg mijn handen ook met lichte kneepjes en ophoudingen maar een beetje wind in de bak (wij hebben geen binnenbak) en dat langs je handen dan kan ik gaan zwaaien en doen wati k wil maar warm blijven ze niet!
Verder hebi k ze weleens aan tegen blaren maar daar ben ik voor mezelf op tegen odmat ik dan dus iets verkeers doe met de teugels, maar heb ook geen gevoelige huid dan is het een ander geval!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:09

Ik draag handschoenen alleen puur ter bescherming voor mijn handen. Ik krijg snel blaren, en dat is niet fijn :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:11

Ik draag ze voor de warmte in de winter. En om mijn handen heel te houden. Zonder handschoentjes heb ik gelijk blaren.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:13

net als Chantal89 draag ik ze om mijn handen warm en heel te houden in de winter ;).

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:14

En ook ik draag ze zodat ik geen blaren krijg!

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:15

Ik gebruik mn handschoenen omdat mn vinger echt anders onder de blaren zitten, en niet dicht zullen gaan.. Omdat ik nog wel vaak eens ga rijden:)
En doen die blaren erg veel zeer als je ze lekprikt.. :P & kan gaan ontsteken dan.. Dus ook niet zo fijn

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:16

Eigenlijk kan ik niet meer zonder....heel vreemd. Ik rij in de zomer en de winter met handschoenen. Om mijn handen een beetje mooi te houden en de nagels heel te houden.

Longeren doe ik btw ook met handschoenen, ben ik een keer vergeten en toe ging hij net even lekker rennen. Veel blaren en wondjes op mijn handen.

Ik rij trouwens alleen met leren handschoenen, die stoffe dingen vind ik nutteloos!