Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xShoeby schreef:Mijn merrie Shoeby doet dat ook altijd tijdens het longeren, maar ik doe er niets aan omdat ik ook geen behoefte heb aan longeren ofzo. Ik heb me er dus niet in verdiept, en weet niet hoe ik je kan helpen.. Misschien moet je wat dingen uitproberen? Bijvoorbeeld; gebruik je een longeerzweep of niet? Zoja, doe het dan eens zonder of andersom. Of doe het met iemand naast je, enz.
Junia schreef:Ik zou zoals gezegd gewoon met een zweep longeren. Je hoeft er echt niet meteen op los te gaan petsen, een zweep kun je ook prima gebruiken om gewoon mee te zwaaien om je paardje weg te jagen. Werkt dit niet zou je altijd nog kunnen slaan, maar ik denk dat je met een grote zweep makkelijk een shet op afstand kan houden zonder dat je hem ermee aanraakt. In ieder geval niet bang worden, dat pikt zo'n klein monster op terwijl hij meters van je vandaan staat. Een grote zweep in je handen helpt je misschien ook om je zelfverzekerder te voelen; de kans dat er iets gevaarlijks gebeurt is in ieder geval veel kleiner.
girlyggirl schreef:mss dat jullie beeld van "hij valt aan"anders is als de mijne... ik zie dan een pony met onblote tanden, oren in de nek en die echt niet onder de indruk zal zijn van een "zwaaiend"zweepjemocht DIT niet het geval zijn dan is ie gewoon vervelend en zou die ook van mij geen klap krijgen
Ook is een paard veel sterker, en groter als hij op zijn achterbenen gaat staan !
arcossliz1 schreef:girlyggirl schreef:mss dat jullie beeld van "hij valt aan"anders is als de mijne... ik zie dan een pony met onblote tanden, oren in de nek en die echt niet onder de indruk zal zijn van een "zwaaiend"zweepjemocht DIT niet het geval zijn dan is ie gewoon vervelend en zou die ook van mij geen klap krijgen
nee, maar je kan het ook niet over je heen laten komen..
Hij moet wel snappen dat dit niet mag en als hij niet na de stem luistert, hoe zou jij het dan doen?
Negerenn is een optie, maar werkt dat altijd..
denk het niet
en aan de binnen kant lopen.