Ik zou heel graag in een aparte kleur een jasje maken, nu heb ik al een beetje rond gekeken, en is de kleur die ik graag zou willen niet te verkrijgen...
Is het mogelijk om ergens een model van internet af te maken, mijn stofje in te leveren, en dat naar een naaister toe brengen?
Jasjes zijn best moeilijk geloof ik. Bij ons was op tv zo'n wedstrijd van wannabe modeontwerpers (weet niet of dat ook op de Ned tv is geweest) en die jasjes waren echt het grote struikelpunt weet ik nog.
ik kan er over mee praten. dus ik was nooit de enige. want je hebt zoveel verschillende partoontjes etc. ik weet dat mijn tante helemaal gek werd toen ik vertelde dat ik er een zelf wou maken en zij mij moest helpen.. terwijl zij een hele goede naaister is..
op google even zoeken naar naaipatronen en dan krijg je van zelf een site waar ook naaipatronen staan voor paardrijjasjes. Het kan dus wel, veel plezier van je zelf ontworpen jasje.
Mijn moeder maakt mijn wedstrijdjasjes en broeken. Ik denk dat als je dit bij een coupeuse moet laten maken, je ongeveer net zoveel kwijt bent als een nieuwe in de ruitersportzaak....
Tante van me is coupeuse en geloof me, custom made rijjasje is dan stuk duurder dan de betere uit de winkel... (zeker als je ook nog kwalitatief hele mooie stof wilt)
amica2009
Geplaatst: 26-09-09 22:03
mijn moeder maakte vroeger altijd zelf de jasjes maar was een hels karwei
mijn wedstrijd jasje heeft mijn moeder ooit gemaakt (ik rij al zo'n 8 jaar geen wedstrijden meer) en ik kreeg altijd complimenjes over mijn jasje.
DruivenTros
Geplaatst: 27-09-09 15:41
ik denk dat het ongeveer evenveel kost als bij een normale ruitersport zaak, afhankelijk van je maten natuurlijk. Maar ik zou gewoon goed op google zoeken naar een patroon en dan komt het vast wel voor elkaar. Succes!
een jasje zelf naaien is helemaal niet zo ingewikkeld hoor, neem gewoon de tijd ;D
Bismarck
Geplaatst: 27-09-09 18:28
Ik zou geen patroon kopen als ik jou was. Zoek foto's en voorbeelden van het jasje wat je wilt en ga daarmee naar een goede kleermaker. Als ik meer tijd had, had ik het wel willen doen maar dat red ik niet. Laat de kleermaker / coupeuse zelf het patroon uitzoeken of tekenen. Heb je een beetje goede kleermaker dan kan die gewoon zelf het patroon tekenen.