boos worden op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shalana

boos worden op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:19

waarneer worden jullie boos op je paard
want volgens mij ben ik veel te lief voor mijn paard :o

p.s oohja ik had nog een andere vraag mijn paard springt telkens in de linkergalop verkeert aan. ik heb al van alles geprobeert. iemand zei haar naar buiten laten kijken maar dat werkt niet. en iemand zei naar binnen laten kijken helpt afentoe maar meestal gaat ze gewoon in de verkeerde!

kan iemand me helpen?

Groetjes Shalana

zij

Re: boos worden op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:21

boos? als ze me uitprobeerd. dan zet ik haar even goed op haar plek zodat ze de rangorde weer weet...

je andere vraag hoort bij rijtechnisch, dus die kun je beter even verwijderen en daar plaatsen :)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:22

Wat is boos?
Ik word haast nooit boos op mijn paard wel ben ik consequent.
Daar heeft je paard veel meer aan!

Probeer eens op de volte aan te springen.

Succes!
Laatst bijgewerkt door DeniseM op 22-09-09 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:22

Boos? Als ik der uit de wei wilt halen en ze blijft maar voor me wegrennen, dan word ik altijd een beetje boos! Dan ga ik op een begeven moment haar ook maar wegjagen, dus het spelletjes meespelen, dan vind ze er niets meer aan en dan komt ze gewoon weer naar me toe :D

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:23

Ik word wel eens boos als hij met zijn hoofdstel aan zichzelf begint te krabben aan de muur of voerbak. Grrr stouterik, dat mag niet!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:24

Ja ik ben wel eens boos op mn paard, maar dan moet ze wel echt vervelend doen.
Dan zet ik haar even op haar plaats en als ze het dan goed gaat beloon ik haar en is de boosheid ook weg. :)

daisy22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:49

echt boos ben ik nooit , duidelijkheid kunnen we het meer noemen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:52

Niet echt boos, ik hoef maar een beetje boze stem op te zetten en dan weet hij al hoe laat het is gna gna gna.
Soms is hij een beetje doof of vergeetachtig, dan heb ik een geheugensteuntje in maat 40 voor hem. O:)

Maar echt boos word ik bijna nooit. Word ik het wel, dan ga ik even stappen of wat anders doen. Want ik moet wel eerlijk naar hem blijven. (Kijk soms kan ik hem echt achter het behang plakken, maar dan ben ik eerder teleurgesteld.)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:52

Bij mij slaan de stoppen door wanneer een paard stijger.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:54

kan het aan je gewichtsverdeling liggen dat verkeerd aanspringen in de galop ? al is het maar heel klein?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:19

Serieus boos is eigenlijk nooit nodig bij mij. Ze heeft wel eens gebeten, daar werd ik wel boos om; en als ze uit zichzelf steigert, maar dat laatste is 2 keer gebeurd en daarna ook nooit meer.
En dat was dan ook alleen een boze stem, of, bij het bijten, één tik.

Soms word ik nog wel boos maar dan is het vaak mijn eigen fout waardoor zij niet doet wat ik vraag, of gaat protesteren; en dan ga ik het ook niet op haar afreageren.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:06

Ik werd wel eens boos als ik chaggerijnig was en zij daardoor natuurlijk ook niet goed meewerkte.

Nu rijd ik dus niet meer als ik chaggerijnig ben, wil toch eerlijk blijven naar mijn schatteke^^

Voor de rest ben ik nooit boos, wel consequent^^

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:25

boos niet, maar wel consequent zoals hier boven wordt gezegt, en bij tijd en wijle een corrigerende tik. Maar mijn paard doet níks om mij iets 'aan te doen' oid dus waarom zou ik boos op haar moeten worden?

Wat die galop betreft, spring je dan wel aan als je bijv op de volte of in een bocht zit? en héél erg duidelijk in de hulpen zijn?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:56

Ik word nooit boos op mijn paard.
Ik ben wel consequent. Bijv; Op de poetsplek moet ze blijven staan. Zet haar iedere keer terug als ze een stap naar voren doet. Bij de 3e keer met een rukje.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:17

haha, ik heb even nagedacht, maar ik ben nooit boos. Natuurlijk doet ze wel eens iets wat niet handig is, maar boos worden? Nee.
Boos doen, dat is wat anders. Boos/duidelijk/grens aangeven doe ik wel aan als het echt nodig is. Maar de laatste keer kan ik me niet herinneren. Meestal moet ik eigenlijk erg lachen om wat ze nu weer uitvreet of heeft bedacht.
Overigens heeft ze prima in de gaten als ik een keertje het gdvr woord gebruik.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:21

Nell_ schreef:
Ik word nooit boos op mijn paard.
Ik ben wel consequent. Bijv; Op de poetsplek moet ze blijven staan. Zet haar iedere keer terug als ze een stap naar voren doet. Bij de 3e keer met een rukje.

Idem :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:22

Ik ben wel 1x echt woedend op mijn bijrijdpony geweest. Die wilde maar niet komen in het land! Na 2 uur was ik echt zo kwaad dat ik haar wel wat aan kon doen en toen kwam ze eindelijk naar me toe en was ik heel blij.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:24

shalana schreef:
p.s oohja ik had nog een andere vraag mijn paard springt telkens in de linkergalop verkeert aan. ik heb al van alles geprobeert. iemand zei haar naar buiten laten kijken maar dat werkt niet. en iemand zei naar binnen laten kijken helpt afentoe maar meestal gaat ze gewoon in de verkeerde!

kan iemand me helpen?

Groetjes Shalana

Om het je paard goed aan te leren kan het handig zijn om op het verkeerde been te gaan lichtrijden, en dan aanspringen in galop (dus niet doorzitten!) Natuurlijk als je paard het dan goed doet, kan je op een gegeven moment natuurlijk weer gewoon gaan doorzitten :)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:25

Ik word bijna nooit boos op m'n paard. Met rijden al helemaal niet (want wat kan zij eraan doen dat er iemand op haar rug zit die er soms niks van bakt) en op de grond is ze eigenlijk altijd superbraaf. Behalve toen ze een paar dagen geleden dacht mij te moeten bijten, dan word ik wel héél boos.

LipsLikeSgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:11

Wat ook al is gezegd, ik ben consequent, maar bijna nooit echt boos. Alleen als inderdaad, mijn paard maar blijft rennen en er een spelletje van maakt, als ik hem uit de wei wil halen.
Met steigeren verhef ik natuurlijk mijn stem wel, maar boos kan ik niet worden, een paard steigert over het algemeen niet zomaar. Dan is er iets aan de hand, pijn o.i.d.
Met rijden ben ik ook bijna nooit boos. Soms als hij dwars door mijn been heen loopt of echt onder het werk probeert uit te komen, dan wel, maar de meeste fouten komen toch van de ruiter en niet van het paard.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:27

Ik ben veel te lief kan moeilijk boos worden/conseuent
Als ik dat lieve paarden hoofdje zie

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:49

ik heb wel eens met rijden dat ik me geduld kan verliesen omdat ze dan iets VAST niet wil doen. dan blijf ik proberen maar op gegeven moment is het klaar, en dan moet ik echt even tot tien tellen of gewoon stoppen en wat anders gaan doen want anders kan ik dr nekkie wel breken en dat wil ik toch niet :P
verder echt boos... hmm nee zeweten eigenlijk wel tot hoever ze kunnen gaan en gedragen zich meestal keurig. dus buiten het rijden hoef ik ze nooit echt te corrigeren.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:55

Ik had vanmiddag dat me paard me in het gezicht beet, toen werd ik wel boos. maar dat duurt nie zo lang. Eigenlijk ben ik nooit boos opt paard, maar baal wel snel als het niet wil.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:01

ik word wel eens boos ja..
alleen heb ik geleerd van me lesgeefster dat dat geen donder uitmaakt..en opschiet..
je kan beter consequent zijn of t totaal negeren..
daar schiet je meer mee op..

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:01

Ik ben eigenlijk nooit boos op mijn paard. Wat dat betreft voelen we elkaar erg goed aan :+: !

Wel ben ik een keer echt boos geworden omdat ze uit het niets aan de kletter ging op een erg drukke weg. Toen heeft ze echt op der donder gehad en ook nooit meer gedaan maar verder kan ik me niet herinneren dat ik boos op haar was.