Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daarnaast vind ik de wegligging van de Jim ook niet lekker voor een trailer erachter, zelfs zonder trailer vind ik ze vrij onstabiel en kunnen ze erg stuiterig zijn, zeker met wind. Ik heb er een paar jaar in rondgereden en met alle plezier hoor, daar niet van, maargoed ben nu toch ook wel heel tevreden met een zwaardere 4x4. De Jimny is echt een geweldige auto om van A naar B te komen maar hang er geen trailer achter
saden schreef:Wat mij wel opvalt is dat de automaat met het rijden erg onrustig is. Hij schakelt soms heel laat door en schakelt dan wel weer snel terug.
funnyhorses schreef:neem toch een Landrover 90!!!
ikke schreef:funnyhorses schreef:neem toch een Landrover 90!!!
Totdat je een 110 onder je kont krijgt, wat is die 90 dan een ongeloofelijke hobbelbak.......
Jimny benzine vanaf 2005:
max. vermogen 63 kW (85 pk) bij 6000 tpm
max. koppel 110 Nm bij 4100 tpm
massa leeg 1050 kg
max. toelaatbare massa 1420 kg
370 kg max. laadvermogen
aanhangermassa geremd 1300 kg max.
aanhangermassa ongeremd 350 kg max.
max. kogeldruk 75 kg
de Diesel:
1461 cm3 cilinderinhoud
max. vermogen 63 kW (86 pk) bij 3750 tpm
max. koppel 200 Nm bij 1750 tpm
de toegestane aanhangergewichten zijn identiek aan de benzineversie.
Ik vind het best hoor, maar als je verongelukt, moet je niet komen zeuren.
de Terios, alleen in benzineversie te verkrijgen:
cilinderinhoud 1495 cm3
max. vermogen 77 kW (105 pk) bij 6000 tpm
max. koppel 140 Nm bij 4400 tpm
massa leeg 1200 kg
max. toelaatbare massa 1720 kg
max. laadvermogen 520 kg
max. aanhangermassa geremd 1350 kg
max. aanhangermassa ongeremd 400 kg
max. kogeldruk 55 kg
Exit de Terios dus, 55kg kogeldruk is domweg te weinig.
Ik heb hierbij steeds de duurste, sterkste, versies genomen, die dus ook nog eens niet op elke straathoek te koop zijn, aangezien hollanders alleen maar kijken welke versie het goedkoopst is, niet welke versie het beste past.
Al met al leuk speelgoed, maar voor trailers trekken heb je serieze auto's nodig.
Pinacolada schreef:En de normale Vitara dan? Zag wegenbelasting enzo van de Grand Vitara en dat is me te gek...
funnyhorses schreef:ikke schreef:Totdat je een 110 onder je kont krijgt, wat is die 90 dan een ongeloofelijke hobbelbak.......
<knip>
De 130 rijd het fijnste!
een rode[ zie profiel ]