Voor de periode van vrijdag 10 t/m vrijdag 17 september 2010 zijn wij op zoek naar een fijne accomodatie waar we met circa 15 dames kunnen verblijven (geen aparte huisjes).
Wij willen ook onze paarden (voornamelijk Tinkers) meebrengen. Het liefst hebben we die dag en nacht op een schrale weide (met stroomdraad/lint, natuurlijk geen prikkeldraad!!!) met 2 maal daags het bijvoeren van wat "oud" hooi.
De paarden kunnen niet allemaal in een groep, het uitzetten van verschillende kampjes moet dus mogelijk zijn.
Inderdaad als iemand iets weet graag, dan kunnen we kijken of het iets is als vervanging van onze huidige locatie.
Had nog even wat aanvulling:
'Oud' stinkend hooi liever niet want daar waren ze niet zo content mee afgelopen week, de schatten. Gewoon hooi is dus wel prettig als het ter beschikking gesteld kan worden.
Liefst met de mogelijkheid om de afrastering onder stroom te zetten.
Hooi bijvoeren doet het grootste gedeelte denk ik liever 'zelf'.
Graag zouden we de auto's/trailers/vrachtwagentjes dichtbij de paardjes parkeren, dat is wel zo handig met het optuigen en stuk voor stuk voeren enzo.
Belangrijk is dat het bos in de buurt is en vele routes heeft, niet te zware paden ivm zowel aangespannen als onder het zadel.
De locatie zelf zien wij graag wel fris en schoon en geen muffe gebouwen. Een bak om in te rijden is ook erg prettig, mocht dat niet lukken dan willen we graag in het weiland kunnen rijden ivm lesjes die we zelf regelen.
www.campingboszicht.nl ben ik deze zomer een paar dagen geweest. Ze hebben er verschillende (schrale) weitjes, goed hooi, stalling is mogelijk en het bos is naast de deur. Hoe de paden zijn weet ik niet precies, maar dat kan de campingeigenaar (een hele leuke man overigens) je ongetwijfeld vertellen. De camping is in Laag Soeren, op de veluwe dus. Volgens mij voldoet hij wel aan zo'n beetje al jullie eisen! Ohja, ze hebben er een boerderij als groepsaccomodatie. Ik weet alleen niet hoeveel mensen er in kunnen...
IndianaJones
Geplaatst: 19-09-09 22:09
dat klinkt wel erg leuk en ziet er leuk uit op de foto's! Kon de boerderij niet vinden, alleen bij de prijzen. Daar staat bij dat het voor 4 personen is. Zal dat hetzelfde zijn?? In dat geval laten we een paar dames gewoon thuis hoor
gaucho
Geplaatst: 20-09-09 08:59
Dop Heets Del op de veluwe, www.ponykampen.com . Zijn wij vorig jaar met de criollo club geweest, mooie locatie en je rijdt zo de veluwe op.
ja ja de dames van de weekendjes zeker? en de weekgangers moge wel!!! Hihihi hihhi
xsiroccox
Geplaatst: 20-09-09 10:29
IndianaJones schreef:
dat klinkt wel erg leuk en ziet er leuk uit op de foto's! Kon de boerderij niet vinden, alleen bij de prijzen. Daar staat bij dat het voor 4 personen is. Zal dat hetzelfde zijn?? In dat geval laten we een paar dames gewoon thuis hoor
Over dopheets del is niet veel op hun site te vinden, kanje wat van je eigen ervaringen vertellen?
Het kunnen maar zo 15 paarden worden als sommigen er meer dan 1 meenemen.
gaucho
Geplaatst: 20-09-09 18:04
Dop heets Del heeft stallen + een binnenbak, daar boven aan 1 kant slaapzalen en aan de andere kant een groot appartement. Verder zijn er ook nog 2 trekkershutten, ik denk 6 persoons. Het is een locatie die gericht is op wat grotere groepen, vanaf ca. 6 personen.
Toen wij er waren hadden we ca. 20 parden in stallen en nog 30 buiten. Ze hebben verschillende stukken weiland, die je ook nog verder kan verdelen.
Je rijdt vanaf het terrein de ruiterroutes van de veluwe op. Er is een groot parkeerterrein voor de stallen waar je gemakkelijk met de trailer kunt parkeren. Als je meer vragen hebt hoor ik het wel!
Dopheets del is inderdaad een hele mooie locatie, met goede stallen, weiland en je rijdt zo het bos in vanaf het terrein. Andere locatie die geschikt is voor zo'n groep is de Henriettehoeve in Wolfheze. Ze hebben een groepsaccomodatie, maar ook 2-persoonskamers, mooie buitenstallen naast die kamers en uitzicht op het beschikbare weiland (diverse weitjes beschikbaar direct bij de groepsaccomodatie). Hun site is www.henriettehoeve.nl
camping boszicht ben ik 2 jaar terug geweest met mijn tinker,is er super! wij waren met 8,huurden er 2 chaletjes,is best goedkoop,en je kan er zalige wandelingen maken! er is plaats voorzien voor trailers enzo en de paardjes kunnen in kleine schrale weitjes met hooi
echt een aanrader!
Anoniem
Geplaatst: 23-09-09 19:02
http://www.henriettehoeve.nl in Wolfheze. Als je alle 15 Tinkers op de wei wilt plempen iig, en er zullen er een paar bij elkaar moeten. Er zijn 6 weides in totaal, maar niet supergroot, gewoon normaal, en je kan wel een paard of 4 per wei kwijt in die twee voorste weitjes. In de 4 achterste weitjes kunnen er evt. wat meer. Er zijn namelijk 'maar' 8 stallen beschikbaar.
Jullie kunnen in aparte slaapkamers (4x 2 p) of in de wat grotere groepskamers overnachten.
Ik ben er in 2006 en 2008 geweest, met mijn Haf en Tink, beide keren helemaal super bevallen
Er zit een bak vlakbij de weides, dus zou je evt. moeten bespreken, maar ik heb daar toen ook gewoon in gereden en was geen probleem.
Schrale wei is eerder regel dan uitzondering, dus hooi / voordroog voeren is imo wel noodzakelijk, en dat is gewoon van goede kwaliteit.
Hai San, het zal wel richting de oostkant van nederland worden en vermoedelijk zelfs over de duitse grens, wel een eindje rijden denk ik, weet niet wat jij ver vindt?
Vasthi
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-09 20:05
Bedankt voor alle tips!
Ben inmiddels al flink aan het heen en weer mailen met de eigenaar van Dop Heets Del! Voor de GMTPK leden zet ik alles binnenkort even op een rijtje op de Hyve.
Het is niet de bedoeling om willekeurige locaties in een topic te posten terwijl er specifiek naar een omgeving wordt gevraagd. Het staat zo 1x in een topic niet in de weg, maar wanneer dit vaker gebeurt en ook andere topics dan wordt het zo onoverzichtelijk en de TS heeft er niets aan Vandaar dat het verwijderd is