schamen voor bodyprotector?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bietjuhh

schamen voor bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 12:29

oke sinds vorige week zaterdag heb ik een bodyprotector aangeschaft.
Nu merkte ik gisteren toch wel dat ik een beetje naja schaam of bang ben voor de reactie's hier op
zijn er meer mensen die het de eerste paar keer met een bodyprotector ook hadden?

ik zal even vertellen waarom ik er mee rijdt.
in februari heb ik een ernstige rug operatie gehad ze hebben 14 wervels vast gezet omdat deze scheef gingen
en toen daarna nu ik weer mag rijden vondt mijn zus het dus heel belangrijk om een bodyprotector te nemen ik was er ook echt van over tuigd omdat zij haar paard nog meer heeft vanaf december dusja echt kennen ken je hem dan nog niet en hij is nog jong dus verstandigste oplossing vonden wij.

Maarja zoals ik net al zij was ik gisteren toen ik er op mocht toch wat onzeker enz..

(weet niet of het hier goed staat maarja dacht wel dat bodyprotector een harcement is ;) )

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:30

gelijk heb je, lekker dragen... net als een cap. Mensen die daar moeite mee hebben kijken maar lekker de andere kant op.
Liever te veilig, dan onverstandig zonder cap e.d.
Succes!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:34

Ik begrijp je gevoel wel een beetje. Toch moet je niet teveel denken wat andere mensen ervan zullen denken. Jij kiest voor veiligheid dat is alleen maar goed toch! Ik denk trouwens ook dat het gewoon jouw gevoel is, kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het "gek" vinden als mensen met een bodyprotector rijden :)

Steff1988

Re: schamen voor bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:18

Gewoon lekker aanhouden dat ding. :D

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:21

Steff1988 schreef:
Gewoon lekker aanhouden dat ding. :D

Zou ik ook doen!!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:28

Het is juist een verstandige keuze om je bodyprotector aan te doen, helemaal met jouw rug. Andere moeten niet zo kortdenkend zijn, en jij moet je er gewoon niets van aantrekken.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:31

Eerder trots dan je schamen zou ik zeggen!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:31

Je wil niet weten hoe ik er doorgaans uitzie op een paard..... heeft niets met "setjes" oid te maken; lekker gemakkelijk, veilig en praktisch. Boeit me weinig hoe het eruit ziet, dus als ik jou was, dan zou ik lekker lak hebben aan wat anderen ervan denken.
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 12-09-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:35

Ben het eens met Jaimyliefje.
Trots zijn dat je hem draagt. Je bent verstandig en denkt na over je veligheid. Daar is helemaal niks mis mee!

En ik denk dat het wel gauw went :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:36

ik heb dat ook..net als vaak met een rijbroek die zo strak om je benen heen zit en met een cap!! vooral de cap..

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:38

Gewoon jezelf ermee laten zien, hartstikke goed!

Maakt niet uit wat anderen ervan denken zolang je er zelf maar goed bij nadenkt waarom je dat ding draagt en dat is zeker niet voor niets.

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:42

Gewoon doen wat je zelf het veiligst vindt, in jou geval: Lekker met bp. Tegenwoordig zie je er steeds meer mee rijden, dus waarom zou je je dan schamen? Ik rij zelf ook met, ook al vertrouw ik mijn pony nu 99,99% (t blijven dieren)

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:43

Zeer verstandig,schamen hoef je je echt niet.Ik zou eerder trots zijn in jouw situatie.
Heb hem zelf alleen aan tijdens de cross maar voel me dan o zo veilig.

cindyvdberg1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:44

waarom zou je je daarvoor schamen moeten ze toch zelf weten extra veiligheid

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:44

ach, een cap draag je toch ook gewoon?
Waarom dan geen bodyprotector!?

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:50

Gewoon lekker aandoen, veiligheid voor alles hoor!

Maar ken het, zodra ik weer mag trek ik er ook een aan. Zit dan wel een rustig manegepaard, dus wat zullen die mensen in de kantine wel niet denken.
Dan heb ik liever dat ze raar kijken dan dat ik straks weer een half jaar thuiszit.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:50

Ik vind het er juist altijd wel stoer uitzien hoor. Als ik op de manege die kinders zie die er 1 aan hebben vind ik dat juist leuk staan en ze zitten gelijk mooi rechtop. Ook veel volwassenen die er mee rijden. is alleen maar voor jezelf toch en dat is het belangrijkste. mensen die denken dat ze zo goed zijn dat ze niet kunnen vallen, daar zou ik me niks van aantrekken. Je zal de eerste niet zijn die alleen nog uit een rietje kan drinken, nadat je van het paard gevallen bent. :n

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:22

Ik zou niet weten waarom je je daarvoor moet schamen eigenlijk. Als ik over een tijdje op mijn jonkie ga zitten heb ik er ook 1 aan. Momenteel heb ik zelfs al een cap op als ik mijn jonkie gewoon verzorg, dat zal er voor sommige ook mischien wel appart uitzien. Maar anders had ik vandaag dus een hersenschudding gehad door zijn onbesuisde gedrag.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:14

Dank jullie wel voor jullie berichten.
ik blijf hem ook zeker dragen want het is voor mijn eigen veiligheid en waarschijnlijk zit gewoon tussn mijn oren..

Kristie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:01

Meid je hoeft je echt niet te schamen hoor. Het is voor je veiligheid, dat is het belangrijkste. Ik rijd er zelf niet mee maar had het gemoeten, geen probleem.

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:01

Ik snap wel dat je je schaamt, omdat er nog in ieder geval bij mij op stal/manege nog weinig mensen ermee rijden. Heb er op de manege zelfs nog niemand mee gezien. En hoor vaak verhalen dat mensen die zo bang zijn en mietjes zijn die dingen dragen en die natuurlijk ook niet kunnen paardrijden.
Onzin natuurlijk! Jij zorgt voor je eigen veiligheid en ligt niet helemaal in de kreukels als je van je paard valt. Ik heb er overigens zelf nog geeneen, maar ben wel van plan er zo snel mogelijk 1 te kopen..
Vind het super dat deze dingen er zijn. Alleen een cap is niet genoeg als je valt..

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:08

waarom zou jij je voor je bodyprotector schamen? k zou d'r zelfs graag een willen met mijn paard... en je kan hem ook onder je jas of shirt of ryjasje doen he =D

LVNN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:11

ik voelde me eerst ook niet op me gemak met die bodyprotector
Maar niemand lacht je uit!
Je bent veel slimmer als je een bodyprotector draagt het voelt ook veilig.
't is eerst wel even wenen hoor!
Maar je hoeft je echt niet te schamen hoor!

Anneliees_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:29

Niks van aantrekken wat anderen denken, een body kan serieuze verwondingen helpen voorkomen ..
Liever een body dragen dan een pijnlijke rug door het vallen ofzo hé ?

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:25

Dit hoort thuis bij Ruiter.
Zodoende een verplaatsing van HAR-->RUI.