Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

).
(ik ben paraveterinair). Zijn er nog veel grote verschillen in Zuid-holland tussen de klinieken? En dan met name de kosten? 
lien_87 schreef:Oke nou ik ben ondertussenal een klein stapje verder..
Volgens de verkoper is het paard pas nog gekeurd, een rapport hebben ze hier niet van maar die zou ik kunnen opvragen bij de kliniek. Is dit gebruikelijk?
Verder zijn we het over de rpijs wel eens maar nu komt het volgende: Ik wil het paard nog even bij de verkopende partij laten staan omdat ik nog geen geschikte stalling heb gevonden. De verkoper vindt dit prima maar dan moet ik wel betaald hebben en ze gaan gewoon door met trainen.
Zelf dacht ik meer aan een voorschot en pas alles betalen op het moment dat ik het paard op kom halen. En wat als er nou wat gebeurt in deze periode, draai ik dan voor de kosten op?
Jeanine84 schreef:lien_87 schreef:Oke nou ik ben ondertussenal een klein stapje verder..
Volgens de verkoper is het paard pas nog gekeurd, een rapport hebben ze hier niet van maar die zou ik kunnen opvragen bij de kliniek. Is dit gebruikelijk?
Verder zijn we het over de rpijs wel eens maar nu komt het volgende: Ik wil het paard nog even bij de verkopende partij laten staan omdat ik nog geen geschikte stalling heb gevonden. De verkoper vindt dit prima maar dan moet ik wel betaald hebben en ze gaan gewoon door met trainen.
Zelf dacht ik meer aan een voorschot en pas alles betalen op het moment dat ik het paard op kom halen. En wat als er nou wat gebeurt in deze periode, draai ik dan voor de kosten op?
Ik vind dit erg vreemd, als het paard nou een jaar terug is gekeurd en je bent het rapp. kwijt oke..maar pas gekeurd en geen rapport? Ik zou het paard elders (een onafhankelijke DA) opnieuw laten keuren..en wel betaald en hun gaan door met trainen? Ik vind er een vreemd luchtje aan zitten..
lien_87 schreef:nou ik heb net de kliniek gebeld, zij mogen geen gegevens van derde verstrekken dus daar heb ik niks aan. Dit moet via de huidige eigenaar gebeuren.
Die kliniek vertelde mij wel dat het niet heel raar is dat ze geen bewijs hebben, dit krijg je alleen als je daar specifiek om vraagt...
Over het blijven rijden van de eigenaar, het paard staat bij een andere stal waar het op dit moment getraind wordt. De eigenaar zelf rijd er dus niet op maar een gediplomeerd iemand....