Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als je nou een gevorderd sportpaard vol in training zou hebben dan zouden die 4 maanden een aardig verschil kunnen maken, maar dat is nu niet zo. anyw1 schreef:thanx voor alle reacties tot zover.
precies, dat is ook mijn twijfel.
lijkt me fijn om 'm daar te hebben, maar weet niet of het de stress en kosten waard zijn.
ter toevoeging: ik ga op stage bij een paardenbedrijf (ijslanders), dus daar is ruimte zat en hij kan daar gewoon staan.
voer is redelijk hetzelfde als hier, hij loopt nu ook dag en nacht buiten op hooi en gras.
hoefsmid en da zijn dus ook aanwezig.
tot slot: hij is nog niet ingereden, dus wat wil ik daar met hem: tijd doorbrengen, wandelen, trainen.
iemand nog andere nuttige tips/meningen?
ik wacht af....
anyw1 schreef:Ik ga vanaf oktober 4 maanden stage lopen in Polen en ik zou heel graag mijn paard meenemen.
Nu zit ik erg te twijfelen.
Hij is 3 jaar oud, is dat niet te ver, die hele reis? (8 uur met de auto, dus met trailer/vrachtwagen wel langer).
Plus: hoe krijg ik hem daar? Heeft er iemand goed ervaringen met een transporteur die ook naar Polen rijdt?
En kan iemand mij vertellen hoe duur dat ongeveer is?
Dat allemaal tegen elkaar afwegend wil ik mijn beslissing nemen.
Maar meedenkers, laat je horen!
Dank alvast.

LindyH schreef:EDIT: Inderdaad, een 3-jarige 4 maandjes extra op de wei laten lopen is ook niet zo'n ramp.Als je nou een gevorderd sportpaard vol in training zou hebben dan zouden die 4 maanden een aardig verschil kunnen maken, maar dat is nu niet zo.