kan het gekker?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iloonaa__

kan het gekker?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 16:29

hallo, ik moet het echt even van me afschrijven... :o

vandaag had ik een wedstrijd, in mijn ogen ging het echt helemaal niet slecht.
maar het commentaar wat ik af en toe bij de onderdelen kreeg ( ik rijdt trouwens M2 bij de pony's)

ik kreeg bij mijn achterwaarts een 3 omdat de passen niet gelijk zijn wat voor bullshit krijg ik nou weer op mijn pad :+ sorry ik vondt het in iedergeval zwaar overdreven, omdat het niet zo was dat de ene pas onwijs veel scheelde van de ander, het was gewoon achterwaarts.

ik erger mij steeds meer over hoe jury's hun mening geven, en ik kom ook steeds meer jury's tegen die nog maar net meedraaien, en al de ruiter even gaan vertellen hoe het in hun ogen wel allemaal niet moet.
waar zijn de échte jury's gebleven, die jury's met ervaring en de correcte blik op rijden, die niet alleen 4en geven maar ook daarintegen 7's en 8'en. de jury's die ik de laatste tijd tegenkomen kunnen beter afstraffen dan belonen. als je wel iets goed gedaan hebt krijg je een mager 6'je.

sorry hoor, maar van dressuur begin ik zwaar chagerijnig te worden :o je kan beter springen, is veel eerlijker. ;)

Joyce_

Re: kan het gekker?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:50

Inderdaad, ga springen.. :') Als je er niet tegen kan, moet je geen jurysport uitkiezen, zo simpel is het. Een jury heeft ervoor geleerd om 'de ruiter te vertellen hoe het in hun ogen moet', of ze nou net meedraaien of niet. := Zou een beetje raar zijn als een jury de eerste 3 jaar alleen maar winstpunten zou mogen weggeven, omdat ze nog maar net meedraaien, niet?

Waarschijnlijk zag die jury jouw achterwaarts anders dan dat jij hem voelde. Kan je beter na afloop om uitleg vragen, in plaats van de rest van de dag met een gefrustreerd gevoel zitten.

Weet je waar ík zwaar chagerijnig van word? Van iedereen die zo zit te mekkeren op de juryleden. :D Net alsof die 's morgens hun bed uitstappen met de gedachte: "Mhuahaha, ik ga vandaag eens iedereen lékker afkraken en 3-en geven die eigenlijk onterecht zijn! Wat een heerlijke dag zal dat worden!"

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:53

iloonaa__ schreef:
als je wel iets goed gedaan hebt krijg je een mager 6'je.

Je heb wel een beetje gelijk, maar stiekem moest ik lachen om dit zinnetje. Kan een 6 ook dik zijn dan? :+

En ben je hier nooit tegenaan gelopen, je rijdt al M2. :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:55

Ik zou zeggen; ga lekker springen; dan erger je jezelf niet en erger je de juryleden ook niet. Iedereen blij. ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:57

Blijkbaar zag het achterwaarts en toch heel anders uit dan jij voelde. Dit is zeer specifiek commentaar wat niet zomaar uit de lucht gegrepen is, omdat de jury geen zin had om een 6 te geven. Blijkbaar was hij aan een kant inderdaad korter. Aan jou de taak om hiervan te leren en je hier in je training op te gaan richten.
Je mag in de M2 toch ook wel een goede manier van achterwaarts laten zien, het is er immers al vanaf de L2 al in. Wellicht was je manier van achterwaarts gaan wel een 6 geweest als je L2 was gestart, maar in de M2 moet het gewoon beter.

Verder sluit ik me aan bij Myukii.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:01

Nou nou bij ons in belgië is het toch heel anders? Hier hoef je nog niet eens gestudeert te hebben om jury te zijn. Hier moet je als je L rijdt jureren. Ze wijzen je aan en dan moet je gaan willen of niet, verstand of geen verstand.
Zo moest ik vandaag in mijn proef bij B afwenden op X halthouden, enkele seconde stilstaan en enkele passen achterwaarts. Ik draai keurig af en hou halt. oke mijn paard stond van achter niet vierkant maar dat is nog niet aan de orde in L2. Vervolgens doe ik 3 nette diagonale passen achterwaarts. Krijg ik vervolgens een 5 omdat er 'te weinig passen achterwaarts waren" Tsssss
Maar een ruiter die vierkant halthoudt en vervolgens elke poot om de beurt achterwaarts zet die krijgt een 8.
En ja zo is het bij jurysport altijd.
Je kan idd beter gaan springen. Jammer dat ik niet zo voor springen ben...

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:07

Je kan ipv springen ook je proef/proeven laten filmen, vaak ga je dan je cijfers ook beter begrijpen :).

iloonaa__ schreef:
ik erger mij steeds meer over hoe jury's hun mening geven, en ik kom ook steeds meer jury's tegen die nog maar net meedraaien, en al de ruiter even gaan vertellen hoe het in hun ogen wel allemaal niet moet.

Daarvoor zijn het jury's, die moeten jou vertellen hoe het wel & niet moet & beoordelen wat ze zien :+.

Ik merk ook dat de 'nieuwe' jurys vaak wat voorzichtiger punten, maar het is voor hun ook anders, kan het best begrijpen dat ze dan nog wat voorzichtiger & onzekerder zijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:14

als je m2 rijd mag je toch wel verwachten dat je achterwaarts beter is als een L2 achterwaarts....alleen maar in zn achteruit is nou eenmaal niet voldoende. maak je niet druk en werk eraan!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:18

Ik erger me aan mensen die wél wedstrijden willen rijden, maar geen feedback willen en dit dan maar "bullshit" noemen.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:48

nou ik wil gerust feedback, er zijn ook vaak dingen waar ik echt wel degelijk wat aan doe. maar dit was voor ik zeker weet, en mijn moeder keek mee, gewoon een keurige achterwaarts.

ik vindt het gewoon storend, ik ben ook naar juryleden gelopen om te vragen naar het puntenaantal. en dan krijg ik meningen die ze zelf gebruiken met rijden. daar zit voor mij al de fout.

ik kreeg zelfs een keer van de jury een uitleg hoe ik de rollkur moest doen, nou geen denken aan dat ik zo ga rijden ;)

en btw. mijn achterwaarts is prima ik krijg er vaak genoeg 7ens voor. maar ik vondt dit keer gewoon een beetje belachelijk hoe ze het zei. als ik de hogere klassen zie ( lees: internationaal) zie ik ook regelmatig erg lelijke stukjes achterwaarts, en wat krijgen ze ervoor :+ 7ens!

ik vindt dat jury's steeds meer vanuit zichzelf denken, hoe hun rijden. en niet om hoe het officieel moet.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:49

love_plaisir schreef:
Je kan ipv springen ook je proef/proeven laten filmen, vaak ga je dan je cijfers ook beter begrijpen :).

heb ik ook regelmatig laten doen, het geeft een goede blik op de dingen die je kan verbeteren.

en 1 ding wat ik niet wilt is alleen maar springen, komop dressuur is de basis en kan hardstikke leuk zijn.
maar het moet wel eerlijk zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:56

Tja, het blijft ontzettend subjectief, daar zal je toch mee om moeten leren gaan denk ik. Want dressuur hoort in mijn ogen in de eerste plaats plezier te veroorzaken en geen frustratie :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:15

Sinds wanneer is een jurylid dat pas net jureert geen echt jurylid meer?!
De jury's van vroeger (die jij echte juryleden noemt) hoefden nog geeneens zelf gereden te hebben. Die konden gewoon een cursus doen en mochten gaan jureren.

Als jij je zo ergert aan die juryleden die in hun vrije tijd de moeite nemen om jou te beoordelen is het inderdaad beter dat je gewoon gaat springen...

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 08:58

sorry nu klinkt het wel erg alsof ze het voor mij doen, ze zijn er zelf mee begonnen omdat ze het leuk vinden.

ik vindt gewoon dat ze te veel meedenken met hun eigen rijden. en ik vindt niet dat dat hoort.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:11

iloonaa__ schreef:
sorry nu klinkt het wel erg alsof ze het voor mij doen, ze zijn er zelf mee begonnen omdat ze het leuk vinden.

ik vindt gewoon dat ze te veel meedenken met hun eigen rijden. en ik vindt niet dat dat hoort.

die zin snap ik niet.... ja, ze zitten er voor jou. ze doen het omdat ze het leuk vinden maar dat laatste??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:17

iloonaa__ schreef:

Als jij geen wedstrijden zou rijden, hoefden die juryleden ook niet alle tijd erin te stoppen. Volgens jouw zin zou ik me nu bijna schuldig voelen als ik een keer met de dresssuursport zou stoppen, want dan hebben die juryleden niets meer te doen.
Ik denk dat als je je mening over juryleden niet bijsteld, je inderdaad alleen maar met frustraties terugkomt van wedstrijd.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:33

suuzepuus schreef:
iloonaa__ schreef:

die zin snap ik niet.... ja, ze zitten er voor jou. ze doen het omdat ze het leuk vinden maar dat laatste??

dat ze jureren, en in hun achterhoofd meedenken hoe hun rijden, en dat bekijken bij de ruiter die rijdt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:34

Hoe kom je aan die gedachte???

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:35

misschien heeft 1 van de juryleden zelf ook problemen met het achterwaarts gaan. en weet heel goed hoe het niet moet!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:37

Sjonniej schreef:
iloonaa__ schreef:

Als jij geen wedstrijden zou rijden, hoefden die juryleden ook niet alle tijd erin te stoppen. Volgens jouw zin zou ik me nu bijna schuldig voelen als ik een keer met de dresssuursport zou stoppen, want dan hebben die juryleden niets meer te doen.
Ik denk dat als je je mening over juryleden niet bijsteld, je inderdaad alleen maar met frustraties terugkomt van wedstrijd.

volgens mij zijn juryleden echt begonnen omdat ze het leuk vinden, en niet omdat het moet.
sorry volgens mij snap jij de zin niet, want zo bedoel ik het dus niet.
er zijn genoeg jury's waar ik nooit problemen mee hebben, maar enkele jury's vindt ik gewoon heel apart.
als ik naar ze toekomen, en mij gaan vertellen hoe hun altijd rijden en dat ik ook zo moet gaan rijden. terwijl het ook geen leuke manier van rijden is, vindt ik dat een beetje apart.

zolang de pony ruiters maar lekker in die bekkies lopen te sleuren en netjes de bak inkomen gaan ze weg met de punten, andersom wordt je de grond in geboort.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:38

suuzepuus schreef:
misschien heeft 1 van de juryleden zelf ook problemen met het achterwaarts gaan. en weet heel goed hoe het niet moet!

het gaat niet eens om het achterwaarts maar in het algemeen.
en ik heb gewoon geen problemen met achterwaarts, alleen deze jury begon erover, terwijl ik altijd 7ens heb.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:18

iloonaa__ schreef:
volgens mij zijn juryleden echt begonnen omdat ze het leuk vinden, en niet omdat het moet.

Als wij geen wedstrijden zouden rijden, waren er geen juryleden nodig. Dus ze worden wel degelijk jurylid omdat het moet, en in de tweede plaats omdat ze het ook leuk vinden. Ik organiseer een menwedstrijd, omdat het moet, omdat ik zelf ook wedstrijden wil rijden en als iedereen zich nou een beetje inzet voor de sport, dan kunnen we allemaal blijven rijden, maar in de tweede plaats natuurlijk ook omdat ik het leuk vind.

Denk je echt dat een jurylid er iets kwaads mee bedoeld als hij je verteld hoe hij het op zou lossen??? Dan zou ik juist enorm blij zijn als ik jou was. Ook al is het jouw manier van rijden niet. Wees blij dat die jury de moeite neemt om je te helpen en om te vertellen hoe hij de situatie op zou lossen. Dat jij dat geen fijne manier vindt, is aan jou.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:37

hahah, lang leve de jurysport.. Das ook weer een reden om te beginnen met springen voor mij!!!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:45

volgens mij wordt er te vaak geklaagd over dit ...

er zijn zoveel topics waarin jij je ei kwijt kan, zoek ze op.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:54

Jeetje, doe je voordeel met verschillende meningen en manieren van iets bekijken en of oplossen. Daar kan altijd iets tussen zitten waar je van denkt, hey, dat is misschien wel iets.
Vind je het niets, ook goed, verder geen probleem toch?

Tenzij je er problemen van maakt.