Juryplatform.nl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54

Juryplatform.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 21:08

Een tijdje geleden wees een collega jurylid mij erop om me aan te melden op juryplatform.nl.
Ik heb dit gedaan en heb er in de eerste instantie verder niets mee gedaan. De link opgeslagen in favorieten, maar meer niet.
Vandaag heb ik de agenda bijgewerkt.

Ik vroeg me af hoeveel dit gebruikt wordt. Is dit de toekomst? Zijn alle juryleden erbij aangemeld?

Mijns inziens een prima initiatief, maar heb niet het idee dat het al volop in gebruik is.

Ik ben nog niet benaderd vanwege de bijgewerkte agenda door verenigingen. Dat ging eigenlijk via de KNHS site, zoeken officials of via collega juryleden. Is dat niet wat dubbelop, juryplatform en site KNHS? Is de site van de KNHS niet eigenlijk de meest logische plaats? wat vinden jullie. Hoe is jullie ervaring met het platform?

EllyC

Re: Juryplatform.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:13

Ik heb mezelf direct na het slagen op deze site ingeschreven maar kreeg het in het begin van het jaar zo druk dat ik me even had uitgeschreven.
Maar dat merkte ik wel. Ik werd veel minder gebeld (en dat wilde ik tenslotte ook). Ook kreeg ik van verschillende verenigingen de reactie, of ik niet meer jureerde omdat ik niet meer op deze site stond.
Nu ik het weer wat rustiger heb, heb ik me maar weer ingeschreven.

Ook de stellingen en het nieuws vind ik leerzaam.

Site knhs zou wel logischer zijn vind ik maar daar is nu eenmaal de mogelijkheid niet voor.
Daarnaast is de onafhaneklijkheid van deze site ook wel eens fijn als er bepaalde zaken bij knhs aangekaart moeten worden.
Denk dan aan het onderwerp "juryhok" etc.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:07

Juryplatform is een goed initiatief maar functioneert niet zoals het hoort. Het werkt te omslachtig en is verouderd. Ik heb dat al aangegeven bij Corrie en ze is het met me eens. Er is verandering op komst.
Op zich een prima idee maar er missen wat functies om het handiger te maken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:59

Ik krijg zelden reacties via Juryplatform.
Veel verenigingen vragen ook vaak dezelfde juryleden en deze zullen hun eigen lijstjes hebben met telefoonnummers.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:09

Ik heb me ook na mijn slagen in maart direct aangemeld op juryplatform en ik ben 1 of 2x gebeld (dan weet ik dus niet of het via het platform of KNHS site komt), verder altijd mail via het platform (al een keer of 10).

Denk dat het een heel handig hulpmiddel is, vooral ook omdat je een agenda bij kunt houden, maar ben het wel met Suzanne eens dat het allemaal beter kan.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:10

Ik word eigenlijk alleen maar benaderd via Juryplatform alleen het is een onmogelijke taak om ook die agenda nog eens up to date te houden!

Wat ik tevens een groot nadeel vind, ik ontvang heel vaak mails met het verzoek of ik kan jureren op een bepaalde dag.
Dit vragen ze niet alleen aan mij, ook nog aan tig anderen.
Dus wat krijg je al, ik kijk na of ik beschikbaar ben, reserveer tijd vrij, mail dat ik beschikbaar ben en alle gegevens, krijg je vervolgens een paar dagen later een mail dat het niet meer nodig is :?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:38

ik wordt maar 2/3x per jaar benaderd via juryplatform. Dat is dan meestal per mail.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:43

Ik word vrij vaak benaderd via juryplatform. Kennelijk kan er niet gezocht worden op afstand, want soms word ik gebeld door verenigingen heeeeel ver weg... De stellingen vind ik ook erg leuk.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 23:40

Vandaag een collega jurylid gesproken (dressuur M/Z) en vond het onzin om zich aan te melden bij het oplatform. Niet dat ik haar mening deel, maar die mening is er dus ook.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:29

Ik als jury zoekende vereniging maak vaak gebruik van juryplatform
Kom alleen tegen dat niet alle jury's zich er bij aangemeld hebben ( dat is dan nog niet zo erg) maar heel veel jury's houden hun agenda er niet goed op bij
Staan beschikbaar op een datum en als je dan mailt zijn ze al bezet of zelfs op vakantie, en als je dan naderhand nog op die datum zoekt staan ze er nog steeds gewoon tussen alszijnde vrij
Verder vind ik het fijn werken ik gebruik het regelmatig en veel jury's benader ik via de platform mail

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:17

goldwing schreef:
maar heel veel jury's houden hun agenda er niet goed op bij
Staan beschikbaar op een datum en als je dan mailt zijn ze al bezet of zelfs op vakantie, en als je dan naderhand nog op die datum zoekt staan ze er nog steeds gewoon tussen alszijnde vrij

Dat komt omdat de site niet praktisch genoeg werkt. Die agenda is ook niet handig bij te houden.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:22

Suzanne F. schreef:
goldwing schreef:
maar heel veel jury's houden hun agenda er niet goed op bij

Dat komt omdat de site niet praktisch genoeg werkt. Die agenda is ook niet handig bij te houden.

Dat vind ik nog wel meevallen, erop klikken en klaar. Ik leg eens in de zo veel tijd mijn agenda's naast elkaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:34

Remember schreef:
Dat vind ik nog wel meevallen, erop klikken en klaar.

Ja grapjas. :+
Maar je kan niet in 1 keer dingen selecteren en dan op verzenden drukken.
Nee je moet klikken en wachten tot de pagina ververst, en dat dus per maand 8 x als je die maand niet wilt jureren.

Verder vind ik het een moeilijke kwestie omdat ik graag beschikbaar blijf voor de leuke wedstrijden (dicht in de buurt of selecties/kampioenschappen). Dus ik zet mezelf niet graag op bezet.

Verder jureer ik niet veel, alleen de leuke wedstrijdjes, zo ongeveer 1 x in de 2 maanden ofzo.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:49

dat kan je toch bij de omschrijving zetten dat je niet verder weg wil dan een x aantal km en dat je alleen voor selecties verder weg wil
Als er bij een jury zoiets bijstaat en ik als vereniging kan daar niet aan voldoen dan benader ik die jury niet

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:53

Ik vind juryplatform prima werken maar mijn ervaring is wel dat ook al zet je iets in je omschrijving erbij, dat daar vaak niet naar gekeken wordt. Maar goed, als iemand mij ergens voor vraagt waar ik niet wil jureren, of als het tijdstip me niet uitkomt, dan mail ik dat gewoon terug.

Ik laat ook vaak dagen op "vrij" staan, terwijl dat eigenlijk beperkt vrij is, maar als dan net toevallig een vereniging in de buurt omhoog zit, wil ik daar best voor invallen! Maar er zitten er ook tussen waar ik gewoon niet meer naartoe ga......vrij of niet vrij!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:54

Je kan bij voorkeuren ook in een keer bijvoorbeeld "door de weeks niet" aanklikken en is alles ineens geselecteerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:58

Diesel54 schreef:
Je kan bij voorkeuren ook in een keer bijvoorbeeld "door de weeks niet" aanklikken en is alles ineens geselecteerd.

Ja alleen de doordeweekse dagen ja, de weekenden moet je per dag apart aanklikken.

Goldwing: Ik word zelfs bijna alleen maar gebeld door verenigingen die ver weg zitten, terwijl ik duidelijk heb aangegeven tot een bepaalde kring/regio te willen jureren. Ze vragen het toch.
Heeft dus totaal geen zin om dat neer te zetten.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:07

Suzanne F. schreef:
Diesel54 schreef:

Ja alleen de doordeweekse dagen ja, de weekenden moet je per dag apart aanklikken.

Goldwing: Ik word zelfs bijna alleen maar gebeld door verenigingen die ver weg zitten, terwijl ik duidelijk heb aangegeven tot een bepaalde kring/regio te willen jureren. Ze vragen het toch.
Heeft dus totaal geen zin om dat neer te zetten.

Je kan ook voorkeur aangeven bijvoorbeeld niet de zondagen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:33

Diesel54 schreef:
Je kan ook voorkeur aangeven bijvoorbeeld niet de zondagen...

Eeh ja maar ik kan wel gewoon op zondagen hoor. Maar ik wil niet elke zondag. Als ik de zondagen uitzet zeg maar dan is dat bij alle maanden en dat wil ik niet.

Er zou gewoon iets moeten zijn waarbij je per maand kan aanvinken en dan op verzenden kan drukken, klaar... Maar dat zou ook komen volgens Corrie van het juryplatform, heb haar daarover gesproken en het moest ook anders worden.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:35

Heeft dus totaal geen zin om dat neer te zetten.[/quote]

Vind ik persoonlijk een beetje aso om dat te doen als vereniging zijnde staat er toch bij wat een jury wil
Ik persoonlijk zoek de afstand ook nog op op routenet als ik niet zeker ben van het aantal km
En als er een max aantal te jureren combinaties bijstaat hou ik daar ook rekening mee
Zal het daarom zijn dat ruiters graag bij ons komen rijden en jury's graag komen jureren haha

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:54

Wij hebben een aantal jaren geleden voor Corrie deze domeinnaam geregistreerd en de website gemaakt, vrijwel kostenloos omdat we het een goed initiatief vonden. Sindsdien is er eigenlijk weinig aan veranderd, dus het is logisch dat bepaalde dingen niet helemaal functioneren zoals het zou moeten.
De KNHS is een hele tijd later gekomen met een soortgelijk iets voor juryleden.

Suzanne F. schreef:
Er zou gewoon iets moeten zijn waarbij je per maand kan aanvinken en dan op verzenden kan drukken, klaar... Maar dat zou ook komen volgens Corrie van het juryplatform, heb haar daarover gesproken en het moest ook anders worden.

Oh? Ben heel erg benieuwd. Wij zijn hier (nog) niet over benaderd....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:26

Kitty schreef:
Oh? Ben heel erg benieuwd. Wij zijn hier (nog) niet over benaderd....

Nou lekker dan, is zeker al 2 maanden geleden dat ik haar sprak.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:05

In het begin werd ik redelijk vaak benaderd via platform. Het lijkt wel alsof verenigingen het nu niet meer gebruiken. Alles gaat nu via de telefoon.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 13:40

Scum schreef:
In het begin werd ik redelijk vaak benaderd via platform. Het lijkt wel alsof verenigingen het nu niet meer gebruiken. Alles gaat nu via de telefoon.

Dat is ook mijn ervaring.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:50

Ik gebruik ook regelmatig juryplatform om juryleden te zoeken voor de vereniging.
Wat erg jammer is dat er juryleden zijn die niet even de moeite nemen als zij niet kunnen een mail terug te sturen.
Voor de rest vindt ik de site echt handig, mag wel verbeterd worden bv dat je kunt selecteren op reisafstand enz.
Maar voor mij mag het blijven bestaan.