Help! Paard stampt heel erg tegen de deur ook snachts. RAAD!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Help! Paard stampt heel erg tegen de deur ook snachts. RAAD!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:44

ik heb een haflinger en die stampt al heel lang tegen de staldeur als er iemand is of als ze naar buiten wil.
Toen begon ze ook in de bak tegen het hekje aan te trappen als ze naar binnen wilde. hier hebben we inmiddels draad gespannen.
Nu doet ze het sindskort ook snachts om 4uur!!!!! de buren klagen al. ik heb al een rubberen mat tegen de deur gedaan maar het helpt niet. ik heb ze vannacht maar in dr eentje in de bak buiten gezet. ik kan het niet negeren want dan hebben we gezeik met de buren.
Wie weet raad????!!!! graag snel want wil niet weer mijn bed uit vannacht

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:51

een balk van ongeveer 10 a 20 cm op de deur monteren en daar een flinke flap rubber tegen tot de onderkant van de deur zodat hij tegen de mat aan trapt en niet tegen de deur aan komt
dit heeft bij mijn haf heel erg geholpen!
suc6!

LoveFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:06

Misschien is ze een beetje eenzaam/wil ze spelen, staat ze in haar eentje op stal? Anders zou ik erover nadenken om misschien nog een ander beestje te halen zodat ze niet alleen staat. Hoeft niet perse een pony te zijn, kan ook een geitje/schaap. Misschien kan je ook een speeltje in haar stal leggen? Succes, :)
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 21-08-09 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:08

Waarom trapt je paard tegen die deur aan? Is haar ruwvoer op? Staat ze alleen?
Misschien is het een idee om haar 'snachts ook buiten te zetten.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 10:54

LoveFire schreef:
Misschien is ze een beetje eenzaam/wil ze spelen, staat ze in haar eentje op stal? Anders zou ik erover nadenken om misschien nog een ander beestje te halen zodat ze niet alleen staat. Hoeft niet perse een pony te zijn, kan ook een geitje/schaap. Misschien kan je ook een speeltje in haar stal leggen? Succes, :)

eenzaam is ze zeker niet een geitje/schaap is al helemaal een slecht idee aangezien die aan staarten knagen. Ze heeft een volle zus (haflinger) en een shetlandeer. ze heeft nu een "speelte"maar werkt niet echt

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 10:55

fransje23 schreef:
Waarom trapt je paard tegen die deur aan? Is haar ruwvoer op? Staat ze alleen?
Misschien is het een idee om haar 'snachts ook buiten te zetten.

om 4.10 heeft ze geen ruwvoer meer nee. logisch ze krijgt om 10u eten en ruwvoer.
ze staat niet alleen lees bericht hierboven.
snachts buiten is geen optie

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:59

Mmmm, als ze om 10.00 uur eten krijgt en dan 's morgens pas weer, zou ik na een hele nacht binnen staan ook vervelend worden.

Warom is buiten staan geen optie? Heb je nu toch ook gedaan?

Nic001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:08

Zoals al eerder gezegd is, een zogenaamde 'zwevende wand' maken. Inderdaad door middel van een balk van ongeveer 10-15cm op de deur of rondom in de stal monteren en daar grote rubberen matten aan bevestigen. Als je haf dan een trapt geeft komt deze trap tegen de hangende mat. Ofwel geen geluidsoverlast en hierdoor stoppen ze er ook mee.
Ik ken diverse paarden waarmee dit zo opgelost is, werkt echt goed.
Zou wel adviseren om het rondom in de stal te doen, aangezien het goed mogelijk is dat als het nu alleen aan de staldeur bevestigd wordt, de volgende keer de wanden aan de beurt zijn. :D

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:15

Diablo schreef:
Mmmm, als ze om 10.00 uur eten krijgt en dan 's morgens pas weer, zou ik na een hele nacht binnen staan ook vervelend worden.

Warom is buiten staan geen optie? Heb je nu toch ook gedaan?

ze heeft het nooit gedaan ook als ik er om 12u uitga voor nog extra te voeren dus.
het is geen optie want dan sloopt ze de bak. nu heeft ze maar 3uurtjes buitengestaan en al het halve hek gesloopt

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:15

Nic001 schreef:
Zoals al eerder gezegd is, een zogenaamde 'zwevende wand' maken. Inderdaad door middel van een balk van ongeveer 10-15cm op de deur of rondom in de stal monteren en daar grote rubberen matten aan bevestigen. Als je haf dan een trapt geeft komt deze trap tegen de hangende mat. Ofwel geen geluidsoverlast en hierdoor stoppen ze er ook mee.
Ik ken diverse paarden waarmee dit zo opgelost is, werkt echt goed.
Zou wel adviseren om het rondom in de stal te doen, aangezien het goed mogelijk is dat als het nu alleen aan de staldeur bevestigd wordt, de volgende keer de wanden aan de beurt zijn. :D

dankjewel!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:31

chelletju schreef:
ze heeft het nooit gedaan ook als ik er om 12u uitga voor nog extra te voeren dus.
het is geen optie want dan sloopt ze de bak. nu heeft ze maar 3uurtjes buitengestaan en al het halve hek gesloopt

Toch wil ze niet binnen staan, dat lijkt me duidelijk.

Help stroom niet? Je hebt haar overdag toch ook wel buiten staan of niet?

chivaldi

Re: Help! Paard stampt heel erg tegen de deur ook snachts. RAAD!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:58

ja ze staat overdag buiten maar dan staat ze in de wei.
en ja of ze nu alleen buitenstaat of ze staan met zijn 3en. en om ze alledrie buiten te zetten is ook zo sneu voor derest.
Ze wil wel binnenstaan maar is het gewoon beu. het is in alles een vreselijke etter

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:01

Zoek eens op quitkick op stal de groeneheuvel hebben ze zo een apparaat miss is het wat ,het spuit een waterstraaltje als je pony tegen de deur slaat...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:04

waarom is het sneu voor de anderen als die ook buiten moeten? ik denk dat ze je dankbaar zullen zijn

mijn paard was ook een draak op stal, sinds ze 24/7 buiten staan is ze veranderd in een makkelijk braaf peerd.....
in de winter gaan ze ook zoveel mogelijk naar buiten en geeft ze binnen geen last meer

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:05

knollentuin schreef:
Zoek eens op quitkick op stal de groeneheuvel hebben ze zo een apparaat miss is het wat ,het spuit een waterstraaltje als je pony tegen de deur slaat...

Hier heb ik ook wel eens van gehoord :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:13

Dana01 schreef:
waarom is het sneu voor de anderen als die ook buiten moeten? ik denk dat ze je dankbaar zullen zijn

mijn paard was ook een draak op stal, sinds ze 24/7 buiten staan is ze veranderd in een makkelijk braaf peerd.....
in de winter gaan ze ook zoveel mogelijk naar buiten en geeft ze binnen geen last meer

Eens. Zet ze (vooral in de zomer) lekker allemaal buiten, dat vinden ze helemaal niet erg.

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:14

Snap dat je ten einde raad bent. Zelf heb ik een KWPN'er gehad. Ook van alles geprobeerd zoals rubber mat en een zwevende rubber deur extra voor de deur, maar hij vond telkens weer een plekje om lawaai te maken. Ik heb het hem af kunnen leren door hem elke keer als hij begon met schoppen kluisterriemen om te doen. Helaas was dit voor hem te laat, hij bleek zijn benen van binnen al zo beschadigd te hebben met zijn geschop dat hij afgemaakt moest worden.
Nu hebben we er 1 die 's morgens vroeg begon omdat hij meende dat hij steeds eerder zijn ontbijt moetst hebben. Deze heb ik een keer of 3 's nachts de kluisterriemen om gedaan en hij doet het nu alleen nog als ik 's morgens de stal binnen kom.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:19

Ik sta echt verbaasd over de methodes die hier genoemd worden om een paard maar op te laten houden. Kom op, zet die dieren buiten, waar ze horen....

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 13:21

dat is dan jou probleem maar ik zet ze niet buiten. dan hun benen opentrappen tegen de bak ik ben niet gek

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:27

in de weide is er toch niets loos? mag ikvragen waarom je ze daar niet zet?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 13:27

omdat de wei niet gelijk achter het huis ligt

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:43

uhm oke, en een goed slot op het hek? zou het dan niet mogelijk zijn? ik noem maar wat hoor, je paard kan zichzelf ernstige schade aanbrengen op deze manier :o

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:48

kluisterriemen kan je proberen.en het is haar keuze om hem s avonds binnen te zetten.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:52

Wij hebben een heel eenvoudige buis in metaal op borsthoogte die je in- en uit schuift langs de stalwand.
Zo kunnen ze nergens tegen schoppen.
Onze paarden staan 's nachts ook binnen en hun ruwvoer is tegen 3 uur ook op, 's morgens om 7 uur gaan ze weer de wei op...loopt prima zo

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:53

Het hele arsenaal aan symptoombestrijding wordt weer uit de kast gehaald. Kuisterne is toch niet meer helemaal van deze tijd..
Je kan je beter afvragen waarom je paard dit gedrag nu ineens gaat vertonen. Ze zal het niet doen om expres te pesten, zo ver reikt het denkvermogen van paarden nu eenmaal niet.