Ik erger me de laatste tijd helemaal groen en geel over het feit dat ik bijv. smorgens mijn haar heb gewassen en dan een paar uur later dat smerige rotding op mn hoofd moet zetten.
Nouja smerig ziet ie er niet uit, maar dat zweten! Hoe houden jullie de binnenkant van jullie cap schoon?
Ik heb gehoord van Helmfresh. Iemand hier ervaringen mee?
Ik doe m`n cap 1 keer in de 2 weken onder de douche gewoon met warm water.
Lisannev
Geplaatst: 25-08-09 15:18
Ik was mijn cap met warm water, gaat super goed! En hij is weer heerlijk schoon. Als het telang duurt voordat het droog is kan je er ook een fohn opzetten
Wildflower
Geplaatst: 25-08-09 15:26
en je cap is dan niet 3 dagen zeiknat?
kattekind
Geplaatst: 25-08-09 15:27
Bandana (hoofddoekje) onder je cap. Kan lekker makkelijk in de wasmachine.
haha op zich heel slim maar dan word mijn cap ben ik bang net te krap maar zal wel helpen. Dat ding van mij is nu echt een bron van bacillen... (niet heel fijn beeld)
Je hebt van die plakstrips voor in je cap,die vangen het zweet op.Zijn net inlegkruisjes!Ik maak mijn cap schoon(aan de binnenkant) met warm water en dettol,dit is bacterien dodend.
Mijn vraag aan de mensen die m echt doen wassen met zeep enzo. Wat voor een cap hebben jullie? Zou t bij mijn oude casco cap zo gedaan hebben... Maar twijfel nu toch hoor!
En mijn cap zit nog zo strak in zn vel ( hiermee bedoel ik dat ik echt heel bang ben dat de buitenkant lucht of vocht gaat binnenlaten en een soort van gaat bladeren zoals ik dat van sommige hoor)
Maar krijg nu gewoon echt vet haar van t paardrijden. En dat is niet erg als je je haren smiddags toch moet wassen. Maar elke dag?
Ik heb mijn cap gister met dat ontsmettende spul (dethol) gewassen. Veel te veel spul gebruikt volgens mij en mijn cap stinkt nu een uur in de wind. Hoop dat hij vanavond in ieder gevval droog is. Het water was wel goed zwart en nu nog steeds lekt hij zwart water. Al het stof word er uit gespoeld. Hoop in ieder geval dat ie het overleeft. Het is een standaard HH cap.
Ik doe mn HH cap af en toe in de wasmachine, wel ingepakt in een handdoek en dan in een kussensloop. Zo wordt ie lekker fris en beschadigd niet. Ik doe er handdoeken bij in de machine om het botsen te voorkomen
ik was hem gewoon even onder de douche, milde shampoo aan de binnenkant, goed insmeren en uitspoelen. Bovenkant spuit ik gewoon even af, het gaat dan wel even rimpelen maar trekt altijd weer heel snel bij (althans bij mijn pikeur). Met een beetje zon (lieft niet in de directe zon leggen) en wind is hij binnen 1 dag droog.
Nu haal ik er dagelijks na het rijden even een nat doekje doorheen, blijft hij ook lekker lang fris.
De buitenkant zou ik gewoon alleen even afspoelen en verder niet teveel aankomen om het uitrekken/bobbelen van dat materiaal tegen te gaan.