Paard wedstrijdklaar maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Paard wedstrijdklaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:21

Weet niet of hij hier thuishoort anders hoor ik het graag.

Ik heb zondag mijn eerste wedstrijd met het 4-tal en wil uiteraard dat mijn paard er spik en span uitziet!!
Nou had ik al een planning gemaakt van hoe en wat.
Zaterdag: Nog wat rijden daarna wassen en met dekkentje op de stal in (die uiteraard spik en span schoon gemaakt is)
Zondag : vroeg eruit. eventueel nog borstel erover, vlechten en knotten.

Maarrrrrrr welke shampoo kan ik het beste gebruiken voor lichaam en welke voor staart (ze heeft vrij stugge manen en staart)

nou ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Misschien dat jullie me ook kunnen vertellen waar ik het beste mijn zadel enz mee schoon en mooi kan maken zonder dat hij daarna afgeeft aan mn witte rijbroek??

Alvast bedankt!!
Groetjes

IrisenUledi

Re: Paard wedstrijdklaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:25

als ze bitte beentjes hebben kun je betadine srub of schampo gebruiken dan worden de beetjes mooi wit verder het lijf gewoon met de goedkoopste shampoo wassen bijv. van c1000 of aldi of AH en dan de staart inspreejen met antiklit of als je eraan kan komen met cowboy magic insmeren dat is het beste middeltje wat je kunt krijgen maar voor zo ver ik weet is het alleen bij western shops te krijgen scc6

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:30

Lijf en manen en staart altijd met een milde shampoo doen, verder maakt het niet zoveel uit hoor.

Ik zou alleen de manen niet de dag voor het vlechten wassen,dan willen ze nog wel eens te glad worden.

Benen met biotex eventueel (goedkoper als betadine ;) )
Of gewoon met groene zeep.

Glansspray in de staart en goed uitpluizen, staart recht afknippen, hoofd wat poetsen met babyolie.
Zadel en hoofdstel met zadelzeep doen, dat gaat mooi glimmen en geeft niet af !

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:43

ìk doe ze altijd wassen met zwitsal en de witte beentjes met biotex! Staart insprayen, manen vlechten GOED vastzetten en dan glans spray erover heen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:39

Witte beentjes deed ik ook vaak met zilvershampoo. Werden ze ook goed wit van.

Verder werd alles al gezegd :)
Succes!

nientjhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:27

je kan het best gewoon groene zeep gebruiken
dan blijft de huid toch god vet en gaat hij niet zo snel rollen
gewoon hapje eruit pakken
in lauw water mengen
en goed HEEEL GOED uitspoelen.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:52

thnx allemaal voor de tips heb inmiddels betadine ingeslagen voor de witte voetjes (zitten ook wat wondjes dus 2 in 1 haha)

Heb net nog wat inkopen gedaan, mn paard gaat nu met een leren halster op wedstrijd haha alles voor het paard maar zelf in rijbroeken van 3 jaar oud lopen :P

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:42

bamsy schreef:
thnx allemaal voor de tips heb inmiddels betadine ingeslagen voor de witte voetjes (zitten ook wat wondjes dus 2 in 1 haha)

Heb net nog wat inkopen gedaan, mn paard gaat nu met een leren halster op wedstrijd haha alles voor het paard maar zelf in rijbroeken van 3 jaar oud lopen :P

als je paard er maar goed uit ziet he ;) ;) ;) :D :D :D

betadine rules hahahahaha ze heeft naar mij geluisterd!!! haha grapjeeee... :D :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:46

Die van mij wordt gewoon gewassen met babyshampoo :+

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 22:12

Ja de betadine wint haha, moeders heeft deze ook in de winkel staan dus lekker voordelig inkopen :P
Nemen jullie ook babydoekjes (of vochtig toiletpapier) mee om je paard de laatste finisching touch te geven of glansspray of een handoek ofzo??

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:14

bamsy schreef:
Ja de betadine wint haha, moeders heeft deze ook in de winkel staan dus lekker voordelig inkopen :P
Nemen jullie ook babydoekjes (of vochtig toiletpapier) mee om je paard de laatste finisching touch te geven of glansspray of een handoek ofzo??

baby olie geen doekjes glanst veel meer en gewoon met je hand eropsmeren niet met de handoek want dan helpt het niet

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 22:20

okidokie!! Kwam trouwens net nog een topic van jou tegen en zag dat jij ook een Lancelot heb. Me 2 heb jij een foto van die van jou?? (sorry even offtopic)

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:22

bamsy schreef:
okidokie!! Kwam trouwens net nog een topic van jou tegen en zag dat jij ook een Lancelot heb. Me 2 heb jij een foto van die van jou?? (sorry even offtopic)

jah klopt inderdaad ze is echt een super paardje!! maar weet niet of je de foto's nu nog kan zien want heb ze allemaal verwijderd ivm speciale zaken.
maar verder veel succes met je pas de deux heb het vroeger ook gedaan vond het altijd erg leuk om te doen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:56

Blauwshampoo voor witte onderdelen doet ook wonderen :D Dit is shampoo voor bejaarden met grijs haar om het haar witter te maken, schwarzkopf heeft een hele goede.

Manen kan je beter twee dagen van te voren wassen anders is het te glad. Of je moet de manen insmeren met mousse (wat je ook voor je eigen haar kan gebruiken) en dan vlechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:53

Manen was ik eigenlijk nooit, bij mijn paard glipt het dan meteen uit de knotjes.
Kam ze gewoon heel zorgvuldig uit en trek ze gelijk op lengte.

Ik ga de dag van te voren rijden, daarna (mits goed weer) was ik hem. Daarna staart wassen en daar zet ik 9 kleine vlechtjes in. Daar maak ik weer 3 vlechten van en van die 3 vlechten 1 grote vlecht.
Voetjes wassen, manen invlechten en dan op stal.

Volgende dag knotjes controleren en corrigeren mits nodig, dan vlechten uit staart, helemaal haar voor haar uitpluizen en haarlak erin, glasspray erover heen.
Dan paard poetsen, ook weer glansspray (behalve op zadel gedeelte) en dan is hij klaar.
Nog nooit lager dan een 8 gehad voor uiterlijk. :))

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 13:30

Ik ben er niet bang voor dat de manen te glad worden ze heeft vrij stugge manen dus denk dat ik deze zaterdag meewas en dan wat marieke zegt wat mouse erin en dan vlechten. moet ik nog even over nadenken haha.

De staart moeten we invlechten, maar wilde inderdaad de staart snachts in een hele vlecht doen, dan sochtends uitpluizen en daarna weer in een vlecht voor als ze op de trailer gaat mesten enz.

Pfff wat erg zeg de eerste keer, moet maar snel een routineklus worden haha. Heb maar zat ervaring met danswedstrijden (daar ging ik bij wijze van in mn pyama naartoe) maar concours is echt helemaal nieuw voor mij

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:42

bamsy schreef:
De staart moeten we invlechten, maar wilde inderdaad de staart snachts in een hele vlecht doen, dan sochtends uitpluizen en daarna weer in een vlecht voor als ze op de trailer gaat mesten enz.

je kunt ook een staart bandage om doen dan blijft de staart ook mooi in de trailer
zou ik wel even een paar keer oefenen van te voren ze kunnen het raar vinden.......... als je die wilt gebruiken moet je eerst de staart wortel in bandageren net zoals de benen als je onder aan de staart wortel bent sla je de vlecht naar boven aan de buitenkant en dan terug bandageren.....

succes!!

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:48

Let op met glansspray en babydoekjes, dit moet je niet op de plek van het zadel gebruiken. De haren worden hier heel glad van en dan kan je zadel misschien gaan schuiven.
Oja als je je zadel schoonmaakt en je weet niet zeker of het af gaat geven, sla dan het stuk over waar je zit, dat zie je toch niet met rijden.
Veel succes zondag!!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 13:51

Rubiquil schreef:
Let op met glansspray en babydoekjes, dit moet je niet op de plek van het zadel gebruiken. De haren worden hier heel glad van en dan kan je zadel misschien gaan schuiven.
Oja als je je zadel schoonmaakt en je weet niet zeker of het af gaat geven, sla dan het stuk over waar je zit, dat zie je toch niet met rijden.
Veel succes zondag!!

Dat van ondr het zadel niet met glansspray enz heb ik inderdaad vaker gelezen, staat ook op mn fles glanspray zelfs haha.
Als het zondag erg warm is zul je niets meer zien denk van een glanzend paardje eerder een donkerbruine van het zweet haha.

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:08

groene zeep voor staart en manen en gewoon goedkope shampoo voor de rest .
en het is ook slim om je zadel een paar dagen van tevoren in tevetten en dan als je op wedstrijd gaat ff met een net doekje afvegen. ;)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:20

Mijn witte pony word gewassen met die zilvershampoo van de kruidvat (eigen merk)

En mijn bruine word gewoon gewassen met de goedkope (99cent) schampoo van de Lidl :D

Fixie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:20

Cowboy magic is ook echt ideaal....kan je bestellen op www.rodeoqueen.nl...

Ik gebruik voor de witte voetjes ook betadine of gewoon goedkope shampoo....

Veel suc6 met je wedstrijd

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 23:55

Ik ga morgen voor jullie een foto maken van mn verzopen katje als ze gewassen is haha

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:58

Ben benieuwd hoe ze eruit ziet :-P
Heb mijn pony dr staart vandaag ook met betadine shampoo gewassen (die was erg geel en bruin ipv wit) maar dit werkt echt goed!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 19:01

Nou ze was er helemaal klaar voor hoor gister 2 uur aan het tuttelen geweest met der en ze heeft zich vanacht ook goed gedragen want heb weinig bij hoeven te poetsen, totdat.................mevrouw uit de trailer kwam. Lekker die achterbenen onder de mest haha. foto moet ik nog even keertje op de pc zetten