laatst vroeg iemand mij, omdat ik zelf paarden heb, wat de leeftijd is voor kleine meisjes om op paardrijles te gaan.. wie weet dat, dan kan ik dat weer doorvertellen
Heb geen idee. Dat wil ik idd ook wel weten. Mijn dochter is nu3,5 jaar. Op tv zie je ze wel eens op de leeftijd al behoorlijk rijden. Maar als ik naar mijn dochter kijk lijkt me dat niet te kloppen. Persoonlijk denk ik rond 5 a 6 jaar.
Bij ons op de manege was de leeftijd 6 jaar en er werd gekeken naar de lichaamsbouw. Vriendinnetje van mij was zo iel en mager dat die moest wachten tot ze 8 was.
Ik ben zelf begonnen toen ik 4 jaar was. dit was niet een op een manege maar ik kreeg les van een colega van mijn vader(ik reed op haar fjord) toen ik 6 jaar was ben ik naar een manege gegaan.
veel manege's geld er een minimum leeftijd van 5/6 jaar.
Bij ons op de manege mocht je met rijden beginnen met 8 jaar (ivm de groei van het bekken, maar ook de concentratie en coordinatie van kleine kindjes) Vanaf 6 jaar mocht je al wel beginnen met voltige, dat ging meer spelenderwijs dan de lessen
pastel
Geplaatst: 15-08-09 16:00
6 jaar is jong zat, kinderen die jonger zijn kunnen het motorisch ook nog niet aan over het algemeen.
Ik ben zelf begonnen toen ik 5 was. Helemaal geen problemen mee gehad. Maar volgens mij is tegenwoordig de begingrens 7 jaar.
LindyH
Geplaatst: 15-08-09 16:19
Op een manege vind ik 6 de minimum leeftijd.
Thuis op een eigen pony kan het eerder, want dan is de begeleiding 1 op 1.
Toen ik begon met rijden op de manege was ik 8. Er zat ook een jongetje van 4 in de groep, maar dat sloeg echt nergens op. Hij kon zich sowieso geen uur concentreren en het grootste deel van de les ging langs hem heen. In het begin liepen we natuurlijk nog achter elkaar aan, dus die pony liep wel. Hij zat maar een beetje om zich heen te kijken. Letters kende hij ook nog niet dus het was ook moeilijk om de figuren te leren. Die bordjes met plaatjes bestonden toen nog niet.
Omdat ik een van de oudste was en dus het beste instructies op kon volgen moest ik vaak voorop. Ik heb juist wel erg veel geleerd.
Het verschilt vast per manege, maar op die van mij vroeger kon je maar beter wat ouder zijn.
piahuisman
Geplaatst: 15-08-09 17:11
ik mocht pas vanaf mn 7e rijden ben nu 12 dus rijd al bijna 5 jaar!
Op de maneges hier in de buurt is de begin leeftijd volgens mij 7. Bij de ponyclub is het ook 6 of 7.
anjaatjuh
Geplaatst: 16-08-09 14:08
je hebt enkele maneges die peuterlessen geven voorwaarde is wel dat een van de ouders er naast moet lopen ,maar ikzelf vind peuters er te jong voor gezien de heupjes etc
Priscilla__
Geplaatst: 16-08-09 17:08
Op de manege waar ik heb gereden mochten ze volgens mij vanaf 7/8 komen lessen maar wij hadden ook niet super veel pony's voor die leeftijden.
Bij ons op de manege kan je vanaf je 6 jaar beginnen. Op deze leeftijd leren de kinderen ook lezen wat natuurlijk handig is om de bakletters te kunnen herkennen.
maariejellee
Geplaatst: 16-08-09 19:04
Bij ons hanteren ze minimaal 7 jaar. Zelf ben ik begonnen op 11-jarige leeftijd.
M_EL_ISSA
Geplaatst: 16-08-09 19:08
blitsie schreef:
Bij ons op de manege kan je vanaf je 6 jaar beginnen. Op deze leeftijd leren de kinderen ook lezen wat natuurlijk handig is om de bakletters te kunnen herkennen.
Ik was 8 volgens mij. Ik denk dat het niet zozeer om leeftijd gaat, maar meer om de ontwikkeling van een kind. Als het kind heel klein en bang uit gevallen is. Laat het dan eerst maar kracht ontwikkelen en wat groter worden.