wandelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:38

hlooo,

mijn vriendin haar paard heeft onlangs een stamp van een paard gekregen en staat daardoor mank.
hij stond een tijdje in z'n stal en mag nu van de DA rustig wandelen.hij mag niet gelongeerd worden en niet in de wei gelaten worden.
alleen wandelen aan het halster.
nu is het probleem dat hij je van de ene kant naar de andere kant van de weg sleurt om gras te eten.
als je hem tegenhoud steigerd en bokt hij.

wat kunnen we hier aan doen?
dankje x

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:43

Quebelle schreef:
hlooo,

mijn vriendin haar paard heeft onlangs een stamp van een paard gekregen en staat daardoor mank.
hij stond een tijdje in z'n stal en mag nu van de DA rustig wandelen.hij mag niet gelongeerd worden en niet in de wei gelaten worden.
alleen wandelen aan het halster.
nu is het probleem dat hij je van de ene kant naar de andere kant van de weg sleurt om gras te eten.
als je hem tegenhoud steigerd en bokt hij.

wat kunnen we hier aan doen?
dankje x

Hoofdstel aan met een longeerlijn eraan door de bitring steken en aan de andere vastmaken.

priscie

Re: wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:16

halstertouw met kettingje en die door de zijkanten van het halster doen zodat als hij trekt je meer te zeggen hebt, dit gebruiken wij als we de trailer in gaan en het werkt heel goed omdat het zeer doet en dan leert je paard toch te luisteren..misschien niet de vriendelijkste manier maar het werkt echt super!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:44

-> OPG

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:13

inderdaad met hoofdstel gaan wandelen,
verder zou je elke dag gras kunnen plukken,en dat eerst aan het paard geven en daarna gaan wandelen.
succes en groetjes...

Saleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:27

elise t. schreef:
inderdaad met hoofdstel gaan wandelen,
verder zou je elke dag gras kunnen plukken,en dat eerst aan het paard geven en daarna gaan wandelen.
succes en groetjes...

Ik zou niet eerst gras plukken, aan het paard geven en dan gaan wandelen, want dat gaat hij dan ook verwachten.. en hij/zij blijft gewoon eten.. Ik zou idd met hoofdstel of kettinkje gaan wandelen.. Mijn verzogpony wou ook steeds eten en ik werd gewoon kwaad dan en nu doet hij het niet meer, maar bokken en stijgeren dat deed hij niet.. Misschien moet je dan ook nog is boos worden.. dat je denkt: Wat bokken en/of steigeren.. luisteren jij!

succes!;)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 18:05

het bokken is gaan probleem maar aan bijde kanten van de weg hangt er schrikdraad omdat er weiden met paarden naast zijn in we zouden niet graag hebben dat hij zich ook nog es de pleuris schrikt xD
ik stap voor met 'n rustig paard dat niet graast en hij zit nu in dat het eigenlijk ook wel leuk is zonder dat gesleur en gesteiger :)

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:18

ik vind het zelf zielig dag dat paard niet op de wei mag: datbeest moet zijn energie kwijt!
maarja...
-gras plukken en in zijn voerbak doen is het enige wat ik kan bedenken

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:20

Sorry, maar ik zou als dat mogelijk was dat beest gewoon stiekem gras laten eten, het is zielig dat hij een groot deel van de dag op stal staat.
Zo kan hij zijn energie niet kwijt.
Mischien kan je hem gewoon kort op de wei laten?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 19:02

aan het einde van de straat is er een weide en daar laten we hem een kwartier /20 minuten grazen.
we mogen niet van de DA,hij kan zo z'n knie weer beschadigen.
het is zielig maar anders is er geen kans op verbetering.

blandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:48

kun je niet ergens gaan wandelen waar geen gras staat miss word hij dan wat rustiger.
Daarna kun je hem weer even rustig laten grazen maar dan heeft hij zijn beweging weer een beetje gehad.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:16

nee,overal is er gras :S

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:28

Misschien kun je Easy Going bij de paardendrogist kopen, dat maakt het paard wat rustiger, of bij je DA die muisjes halen.

En inderdaad met hoofdstel gaan lopen.

Vassilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:59

Kun je geen weggetje lopen zonder graskanten? Of ergens waar de verleiding niet groot is. Vanwege de situatie kun je beter niet te veel ruzie maken erom denk ik dan toch..

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:23

ik denk inderdaad ook dat het met een hoofdstel wandelen de beste oplossing is ..

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:27

beest heeft blijkbaar geen respect voor jullie. ALs ik mijn paard niet wil laten eten, en zij gaat eten zeg ik een keer: AH! en dan weet ze dondersgoed dat dat niet mag en doet ze het ook niet meer.
Ik zou zeggen: Zorg dat je meer respect krijgt van het paard. Grondwerk, en vooral: wees consequent!

DarkAngelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:24

zij schreef:
beest heeft blijkbaar geen respect voor jullie. ALs ik mijn paard niet wil laten eten, en zij gaat eten zeg ik een keer: AH! en dan weet ze dondersgoed dat dat niet mag en doet ze het ook niet meer.
Ik zou zeggen: Zorg dat je meer respect krijgt van het paard. Grondwerk, en vooral: wees consequent!

Dit is denk ik geen kwestie van respect hebben hoor...
Het paard is zoiezo wat hyper door het binnen staan en dan kan, wat anders een makkelijke situatie is, omslaan in een heel gevecht...

Heb je geen mogelijkheid om hem in een stapmolen te zetten? (Mijn merrie had ook moeten binnen staan en heb dit toen zo opgelost...)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:50

ook al heeft mijn paard te veel energie: ze heeft naar mij te luisteren. Doet ze dit niet, heeft ze blijkbaar te weinig respect...

Lisannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:05

Met hoofdstel of kettingkje.
Mijn paard deed dit ook in het begin, maar ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik de baas ben. :D

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:08

Ach ik liet mijn paard gewoon eten. Gun het beessie ook eens wat, denk ik dan. Verschil is dat mijn paard wel luisterde op stem en als ik vroeg oftie weer een stukkie mee kwam liep hij ook wel. Beetje genieten van de natuur kan ook geen kwaad, en de paarden moeten al zoveel luisteren. Als het paard weer een stukje meeloopt op je stem gewoon vreeeselijk belonen. Braaaf paard wat doe je dat goed zeg geweldig goedzooo..gaatie het na een tijdje toch wel begrijpen.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:34

Mag hij niet in zijn 1tje op de wei waar geen andere paarden bij staan maar wel in het zicht (ook niet naast) ?? een paard zal in zijn eentje niet zo snel gaan rennen. Dan kan hij wel gewoon eten en beweegt hij gelijk

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:10

Paard mag niet op de wei, geen beweging alleen ff stappen aan t halster.
Dat paard wil lekker grazen.
Trek er een half uur extra voor uit en je paard lekker gras eten aan de kant van de weg. Zorg dan wel dat hij aan één kant van de weg blijft door bv een hoofdstel aan te doen om je paard te kunnen corrigeren als dat nodig is, maar ik zou m lekker laten grazen hoor.

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:24

Ik had hetzelfde probleem met mijn vriendin haar pony, echt een beestje met een eigen karakter.
Zodra die gras zag sleurde ik er achteraan en als ik hem korter probeerde te pakken dan rende hij gewoon nog verder door of begon te bokken. Maar dit kwam dan weer niet doordat hij gras tekort kwam. Ik gebruik nu voor hem een hengstenketting die ik door zijn halster heen rijg. Als hij het dan nog probeert wikkel ik de hengstenketting om zijn neus.

LoveFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:08

Ik zal ook met een hoofdstel gaan werken, zo heb je iets meer controle over je pony,

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:10

in de piste wat wandelen en hem daarna gewoon laten grazen ?