Problemen met Verzorgster, wat nu?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Brandy

Problemen met Verzorgster, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:26

Hallo,

Ik weet niet of het hier goed staat, zo nee, verplaats maar!

Ik begin me nu langzaam-aan te irriteren aan de verzorgster van m'n paard.

Het is een tijdje geleden als volgt begonnen:
Ik werk en ga naar school. Woon op mezelf met m'n vriend. Hij werkt fulltime, ik partime om wat extra's te verdienen.
Een paard eist veel tijd en geld. Om deze reden heb ik dan ook een verzorgster genomen.
Zij gaat 3 dagen naar het paard en ik ook 3. De overige dag is hij vrij (m'n paard).
Ik ga dinsdag, donderdag en vrijdag en zij gaat maandag, woensdag en zaterdag/zondag.

Ze heeft me gevraagd of ze m'n paard mocht kopen. Dit omdat ik zogenaamd weinig tijd had en dan zou zij alles regelen met smid, stalling, arts enz. Dan zou ze mij als verzorgster willen hebben. De rollen omdraaien zeg maar. Ik heb nee gezegd, het is mijn paard en ik wil hem niet kwijt. Ik krijg binnenkort meer tijd en dus ga ik hem gewoon niet verkopen.

Ik had haar op maandagavond gesmst hoe het was gegaan het weekend en maandags, geen antwoord. Maar ik wist dat ze niet was geweest, of in ieder geval niet had gereden. Ik ben namelijk die dinsdag geweest, en heb toen gereden. De beugels zaten nog op mijn lengte (zij zit een stuk korter), dus dat hield in dat hij zaterdag/zondag en maandag niet was gereden. Dat vond ik al niet leuk
Ik balen, ik wil toch op de hoogte blijven, bleek dat ze niet kon sms, "mail dan even" was mijn idee.
Ik een mail gehad later, woensdags ofzo pas. Bleek dat ze alleen zondag was geweest en even had losgegooit. Fout! De afspraak was al, er wordt niet losgegooid als er niet is gereden of gelongeerd. Eerst goede beweging geven aan het paard, en dan pas laten rollen e.d.
En maandags kon ze niet ivm werk ofzo. Lijkt mij dat je dan gewoon 's avonds gaat, en het mij even laat weten als je niet kan.

Ik boos, en gesmst dat ik wel wil weten als ze niet kan en dat ze voortaan wel moet rijden of longeren.

Vervolgens kreeg ik alles over me heen.
M'n paard zou mager zijn, en al tijden niet ontwormd en daardoor mager worden.
De grootste onzin, de biks op stal is gewoon kwalitatief niet zo goed en hij wordt daardoor wat dunner. We mochten al kuil bijvoeren en hij zag er al weer een stuk beter uit. Hij was iets dunner geworden ja, maar daar was gelijk wat voor geregeld.En vlak voor we op deze pensionstal kwamen staan, was hij ontwormd, de dag dat ze boos werd dus 3 maanden geleden. Ik was al van plan het te halen, maarja ik zou er zogenaamd niets aan doen.
Ik zou nooit rijden, alleen maar longeren. Ik verwaarloosde hem qua beweging en niet zij! Ook de staleigenaar zou me nooit zien en dacht dat ZIJ de eigenaar was.
Ik rijd altijd als ik kom, en longeer heel soms ivm afwisseling. Dus weer de grootste onzin. En ik zie de staleigenaar ook zo vaak niet omdat ik altijd in de avond kom. Hierdoor ontlopen de staleigenaar en ik elkaar elke keer. Ik heb hem ook al goed uitgelegd dat IK de eigenaar ben en ZIJ de verzorgster, dus ook dat hij dacht dat zij de eigenaar was klopte niet.
Ik zeurde zogenaamd alleen maar.
Ik had toen gevraagd of ze nog wilde meebetalen aan de verzekering van het paard. We zouden namelijk alle kosten delen.
Nee dit wilde ze niet, ze betaalde al meer als eerst (we stonden eerst op een land met minder kosten, nu op pension met meer kosten) en deed genoeg, en ik was de eigenaar en moest daar maar voor opdragen, blablabla, boos verhaal.
Ik vroeg het alleen, geen dwang of iets.

Vervolgens, iets later,

De week erop gebeurde het volgende waar ik weer niet blij mee was.
M'n vriend zag d'r dinsdag 's middags, in d'r paardrijkleding. Het is al weken zo dat zij op maandag ga en ik dinsdag.
M'n vriend had hier geen erg in, en vroeg hoe het was gegaan. "Goed", zei ze, "Hij was braaf".

Ik vroeg in de avond weer sms. Geen antwoord, na een uur nog niet. Ik bellen, we stonden bij de shoarmatent om wat te eten. Ik had me al verheugd om lekker te gaan rijden en tutten.
Bleek dus, dat ze dinsdag was gegaan, want ik ging toch maandags?
Fout!
Alweer fout, ik ga al tijden op dinsdag. Ik snapte er geen bal van. Maar oke, hij had lekker gelopen, maar weer op maandag niet. Als ik het had geweten was ik gegaan.

Einde van de maand.
Ze betaald elke maand mee. Dit ivm stalling, onderhoud materiaal, hoefsmid, dierenarts enz...
Dit werd elke maand de laatste week van de maand overgemaakt, al die tijd ging het goed.

En toen zei ze, ja m'n baas stort het maandag. Oke, eigenlijk al laat, maar oke.
Vervolgens was mijn geld er dindag nog niet.
Woensdag nog niet. Dus ik contact gezocht en gevraagd hoe en wat. Ja d'r geld stond er nog niet want d'r baas was op vakantie geweest en wist haar uren niet ofzo, en zou het nog storten.
Leuk hoor, niet mijn verantwoording hoe ze aan d'r geld komt, maar ik had stalhuur al betaald en miste een behoorlijk bedrag nu.

En ze gaat aankomende woensdag wel op vakantie, waardoor ik meer moet (geen probleem hoor), maar zorg dan wel dat je je geld voor mij ook hebt als je wel je vakantie kan betalen. Beetje maf.
Nu de 9e heb ik mijn geld nog niet. Beetje balen, en woensdag is ze weg.

Ik wordt het een beetje zat.
Ze is onwijs laks, houd me niet op de hoogte, betaald nu al veeeeeel te laat (nog niet eigenlijk), scheld mij verrot op dingen die ik doe, ben verdorrie de eigenaar. Is niet haar zorg wat ik doe.
Dus wat zouden jullie doen????

Sorry voor het lange verhaal, maar ben zo boos en geirriteerd hierdoor.

PS. Alles is anoniem, dit profiel is special voor dit bericht aangemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:27

Dat je dit pikt, had er allang de brui aan gegeven. Geen hand vol, maar een land vol....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:31

Ik zou een andere verzorgster zoeken en haar gelijk wegsturen.

Livito

wat vervelend allemaal,
ik zou is goed met dr gaan praten .
en als ze hierme doorgaat iemand anders zoeken ..
heel veel succes iig ,
Laatst bijgewerkt door Livito op 09-08-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nick1963

Ja gewoon stoppen , afhankelijk zijn van een ander is nooit een goede basis , en zeker niet als het om je paard gaat..........(en dat het contact alleen via sms of e mail loopt , is ook zeer kwetsbaar....)
Laatst bijgewerkt door Nick1963 op 09-08-09 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Tja, het is laks van haar, maar met een strenge en veeleisende eigenaar als jou zou ik als verzorgster ook niet blij worden.
Ik bedoel...wat is er nou toch mis met het paard alleen losgooien en laten rollen?
Is toch heerlijk voor het paard. Ik snap niet zo goed dat je je daar zo ontzettend druk om maakt.
Als alles precies op jouw manier moet vind ik niet dat je een verzorgster moet nemen.
Niemand is 100% zoals jij, iedereen heeft een eigen manier.

Maar als jij je zo ergert aan haar, waarom dat niet een keer een persoonlijk gesprek en alles via sms?
Het is duidelijk dat ze verkeerd bezig is en moet daarom wel aangepakt worden.
Misschien samen een middenweg vinden.

Oja, en schaduwaccounts zijn niet toegestaan zonder toestemming van een mod.
Laatst bijgewerkt door Silence op 09-08-09 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:37

Je verzorgster kan klaarblijkelijk de verantwoording niet aan! Hier zou ik persoonlijk een dikke vette streep onder zetten..

Ik vind het trouwens knap dat je een verzorgster hebt gevonden die alles wil delen qua kosten (behalve dan de verzekering). Ik persoonlijk zou wel een klein bedrag willen, maar niet alle kosten gedeeld... Het is tenslotte jouw paard en niet die van jullie samen. Bij ons stal, betaalt geen enkele bijrijdster. De eigenaren zijn blij zat dat ze iemand kunnen vinden die hun afspraken nakomt! En ik denk dat als je begint over kosten delen (hier in de buurt), dat je geen bijrijdster kan vinden!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:39

Als ze zo doet, had ik er als ik jou was weg gestuurd.
En op zoek gegaan naar een andere verzorgster!
Succes ermee.

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:41

Ik ben zelf verzorgter van 3 paarden, nou ik zou het eens moeten proberen om me zo te gedragen! Ik was gelijk weggestuurd gok ik. Ze is brutaal, betaald niet enz.. Sorry maar als het mijn eigen paard was geweest had ik haar al weggestuurd.. Er zijn genoeg mensen die op zoek zijn naar een leuk bijrijdpaard, dus volgens mij heb je zo weer een nieuwe.. Maar als je dit te drastisch vind kan je misschien eerst met haar gaan praten, dat lijkt me zowiezo wel handig! Via sms/email onstaat meestal ruzie omdat de communicatie gewoon niet goed is. Misschien neem jij dingen verkeerd op (en andersom) die worden gezegd?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:43

Kappen want de klik is er duidelijk niet (meer).

Wel wil ik een opmerking maken: als je een verzorgster hebt, en je laat haar meebetalen, dan heeeft ze rechten. M.a.w. je kan haar niet verplichten wanneer en hoe ze precies moet rijden. Als je echt eisen wilt stellen, moet je je paard of gratis ter beschikking stellen of zelfs betalen voor het bijrijden. Dan heb jij alle regie.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:45

Nou stoppen die handel,want dit kan je miss nog wel uitpraten maar gaat toch weer fout.

Ieder op zijn eigen manier verder.
Lijkt me het allerbeste want als dit echt zo gezegd is dan zou ik dat niet accepteren.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:48

Ik ken dit. Ik heb toendertijd ook me verzorgster verteld dat ze niet meer mijn paard hoefde te doen.
Lekker op zoek gaan naar een andere die wel betrouwbaar is en jouw respecteerd als eigenaar en je op de hoogte houd dmv mail of dagboekje in het kastje.

En niet wachten tot na haar vakantie , gewoon nu zeggen en nu al opzoek gaan naar een nieuwe bijrijdster / verzorgster.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:49

Ik ben het eens met Beantsje. Als je haar de helft laat meebetalen (en daar blijkbaar ook best van afhankelijk bent!) dan heeft ze ook wel wat in te brengen (qua dagen dat ze gaat of wat ze doet). Overleg van haar kant was wel nodig geweest als ze wat anders wil.

Aan de andere kant hebben jullie blijkbaar die afspraken gemaakt (welke dag en wat doen) en daar heeft zij zich bij neergelegd dus moet ze zich daar wel aan houden. Of dus even overleggen.

Wat betreft het geld misschien heeft ze inderdaad problemen met de betaling door haar baas. Dat ze wel op vakantie gaat zegt niets, misschien van tevoren betaald of gekregen van haar ouders. Daar mag jij niet over oordelen.

Dat smsen niet werkt blijkt al wel, bellen heeft de voorkeur, kan je veel makkelijker afspraken maken en is alles duidelijker.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:52

Silence schreef:
Tja, het is laks van haar, maar met een strenge en veeleisende eigenaar als jou zou ik als verzorgster ook niet blij worden.
Ik bedoel...wat is er nou toch mis met het paard alleen losgooien en laten rollen?
Is toch heerlijk voor het paard. Ik snap niet zo goed dat je je daar zo ontzettend druk om maakt.
Als alles precies op jouw manier moet vind ik niet dat je een verzorgster moet nemen.
Niemand is 100% zoals jij, iedereen heeft een eigen manier.

Maar als jij je zo ergert aan haar, waarom dat niet een keer een persoonlijk gesprek en alles via sms?
Het is duidelijk dat ze verkeerd bezig is en moet daarom wel aangepakt worden.
Misschien samen een middenweg vinden.

Oja, en schaduwaccounts zijn niet toegestaan zonder toestemming van een mod.

Meestal maak je de afspraken van te voren he.
Dus waarschijnlijk wist de verzorgster waar ze aan begon en van de afspraken..
Dan hoor je die toch niet te overtreden en zo te doen tegen de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:54

Ik denk dat julie beide wat fout zitten.Ik vind je overdreven zeurderig en zij komt blijkbaar haar dagen niet goed na.
Ik vind het al knap dat ze mee betaald,hier vind je zo iemand niet.Vanaf dat iemand betaald mag hij ook zijn eisen hebben.
Dat je vraagt de verzekering mee te betalen vind ik helemaal raar,zoals je zegt het is jou paard niet de hare.

Miss_Brandy

Re: Problemen met Verzorgster, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 21:07

Nou van te voren hadden we afgesproken over het rijden en longeren. Mijn paard is een luchtzuiger en staat niet altijd op het land.
Als je dan niet rijdt of longeert, en alleen losgooit wordt het luchtzuigen erger en wordt hij in snelle tijd onwijs mager.
Daarom wil ik het dus niet hebben dat hij alleen wordt losgegooit.

Heb al regelmatig een persoonlijk gesprek gehad, maar het verbeterd niet.
De afspraak van het geld is er ook vanaf het begin en daar had ze totaal geen problemen mee.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:43

het enige recht die ze heeft is om het paard te mogen rijden want daar betaald ze immers voor, ze heeft geen enkel recht om de regie over te nemen.
wel moet jij af en toe ook wat water bij de wijn doen want ieder mens is nou eenmaal anders en denkt anders over dingen, als zij er voor kiest om een dag niet te rijden en dus alleen maar even los te gooien of iets anders dat zijt het zo.
ik zou idd mat haar gaan praten en zeggen wat je dwars zit maar ook vragen wat haar dwars zit (en evt vragen of de dagen wel goed zijn) want zo kunnen jullie duidelijk niet verder.
ik vind het nomaal om geld te vragen voor het laten rijden van je paard, maar de helft is imo een beetje veel, het is immers jou paard.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:50

Zou een goedkopere stalling niet iets zijn waar je paard elke dag naar buiten gaat.
Dan kun je het misschien alleen redden? Dan hoef je niet elke dag te gaan?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:52

Als je afspraken maakt, hebben beide partijen zich daaraan te houden. Als de ene partij zich niet meer aan gemaakte afspraken houdt, dan heeft de andere partij daar melding van te maken naar de ene. Gebeurt er vervolgens nog niets, dan blijft er vrij weinig over. Het woord van de eigenaar of eigenares is dan doorslaggevend en niet van de bijrijder of bijrijdster. Ook al is er dan een betalingsafspraak tussen beide partijen overeengekomen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:54

Weg sturen en andere verzorger zoeken, is ze nou helemaal gek? Jij bent eigenaar, punt uit. Houd ze zich niet aan afspraken en wijs je haar daar op, dan hoort ze daar in te veranderen en niet commentaar te leveren.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:55

klinkt bekend....
gewoon aan de kant zetten. jij bent de eigenaar, niet zij!! wellicht dat ze rechten heeft omdat ze meebetaalt aan je paard, dat weet ik niet. ik heb nooit een gulden gevraagd aan een verzorgster om zulke dingen bijv. uit te sluiten. m.a.w. ik hou met zoiets de eer aan mezelf. een verzorgster/bijrijdster kan ik op zich wel gebruiken, maar ik begin er niet meer aan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:56

Ik zou stoppen emt dit via de sms en mail op te lossen. Dat is ook niet echt leuk en makkelijk om niet op te reageren, spreek haar persoonlijk hier op aan en voer ook gewoon een gesprek met haar onder 4 ogen en ga ook eens met de bedrijfsleider/eigenaar van stal praten of het waar is dat zei dacht dat jou bijrijdster de eigenaar was. Vraag gewoon eens bij andere mensen hoe zij zich gedraagt tegenover het paard en wat ze allemaal over jou zegt. Op diemanier weet je ook snel genoeg of ze alles uit dr duim zuigt of niet. Maar ik zou inderdaad gewoon mee stoppen, want volgens mij kan een goed gesprek de gemaakte schade in jullie relatie niet meer goedmaken.

Miss_Brandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 10:04

AnnemiekvM schreef:
Zou een goedkopere stalling niet iets zijn waar je paard elke dag naar buiten gaat.
Dan kun je het misschien alleen redden? Dan hoef je niet elke dag te gaan?

Nee dat kan niet, alles in de buurt is even duur. Ik red het misschien net qua kosten om alles alleen te doen, maar de afspraak was dat ze gewoon mee zou betalen.

En ze betaald de helft van de stalling.
Verdere kosten zoals hoefsmid, dierenarts, verzekering, ontworming en overige bijkomende kosten zijn gewoon voor mij.
De afspraak was inderdaad dat we beide de helft betaalde, dat wilde ze opeens niet meer dus dan hield het op.
Ik heb me daar bij neergelegd, maar om zo opeens zo laat te betalen, nog neit dus, vind ik gewoonweg associaal.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:24

Ik denk dat ze heel erg gekwetst is omdat ze van jou het paard niet mocht kopen. Ik zou proberen met haar te praten en dan persoonlijk onder 4 ogen . Niet over de telefoon ,sms, mail...
Tja als ze dan niet wil veranderen dan kan je altijd nog van verzorgster veranderen. Maar ik heb gewoon het idee dat ze zich niet goed voelt nu

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:30

Miss_Brandy schreef:
Nee dat kan niet, alles in de buurt is even duur. Ik red het misschien net qua kosten om alles alleen te doen, maar de afspraak was dat ze gewoon mee zou betalen.

En ze betaald de helft van de stalling.
Verdere kosten zoals hoefsmid, dierenarts, verzekering, ontworming en overige bijkomende kosten zijn gewoon voor mij.
De afspraak was inderdaad dat we beide de helft betaalde, dat wilde ze opeens niet meer dus dan hield het op.
Ik heb me daar bij neergelegd, maar om zo opeens zo laat te betalen, nog neit dus, vind ik gewoonweg associaal.

Misschien betaalt ze niet meer omdat zij ook wil stoppen met de overeenkomst?
Ik weet niet hoe het precies in elkaar zit, maar als iemand de helft van de stalkosten op zich neemt, dan geeft dat imo ook recht op 3 dagen per week doen waar ze zelf zin in heeft met het paard (binnen het redelijke natuurlijk). Daar betaalt ze immers voor. Dus vanuit die optiek zit jij fout als je allerlei regels gaat opleggen over wat ze op haar dagen wel en niet mag doen, en haar gaat controleren.
Als je volledig de regie in handen wil houden zal je iemand moeten nemen die geen bijdrage geeft.

Als je afhankelijk bent van financiele steun van verzorgers om je paard te kunnen onderhouden op de stal waar hij nu staat, denk ik dat het sowieso tijd wordt om eens na te denken. Wat ga je doen als deze verzorgster vertrekt of je paard raapkt, geblesseerd/ziek zodat de verzorgster niet meer kan komen rijden? Misschien moet je toch eens naar goedkopere stallen gaan uitkijken.