verzorger wordt bazig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babypink

verzorger wordt bazig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:07

ik weet niet of het goedstaat hier?

Ik begin maar met dat ik iemand ben die echt helemaal niet stevig in de schoenen kan staan.

Maar dit begint me nu echt dwars te zitten.
Ik heb een verzorger voor mijn pony in het begin ging het heel goed enzo maar nu,
Het kan niet gekker worden. Zo was er een keer dat we samen heengingen en ZIJ aan mij zegt of ik wel of niet kan rijden :(?
Zij had er nog even mee gegalopeerd en dan zegt ze tegen mij ja ze is nu moe je kan wel gaan uitstappen?!
Zij begint aan mij te vertellen wat mijn pony wel of niet leuk vind wat ik beter wel of niet met haar kan doen?
Heel erg goed kan ik niet uitleggen
Maar ik voel me zo een rund en ik durf niet eens te zeggen wat ik ervan vind }:0

owja en hier het ergste ik was op vakantie en ervoor had ik nog duidelijk gezegt hoe graag ik lange manen wil en hoe trots ik erop ben dat ze al zo zijn.. kwam ik terug die manen GONE weg,, De wilde bosje manen was nu netjes geknipte wedstrijdpony kapsel ;(
Had ze even gedaan en tegen mij vertellen hoe mooi ZIJ het vind. Dat het netter staat enzo..

iedereen gaat vast zeggen wegsturen enzo maar niemand weet hoe een bang mens ik ben ;( mensen die ik al jaren ken durf ik amper een gesprek mee te beginnen ik weet echt niet hoe dat kan ;(

als ik haar wegstuur krijg ik vast iedereen over me heen op stal, |(

Pluttersput

Re: verzorger word bazig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:09

Ik zou haar toch erop aanspreken. Dat je dit niet prettig vind. Dan leg je de keus bij haar: aanpassen of weggaan, en ben je ook niet the bad person ;)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:10

Ja lastige situatie, dit mag zij absoluut niet doen, en dit mag jij ook absoluut niet goedkeuren :n
JOUW pony, JOUW regels, en op JOUW manier. Klaar.

Zou je haar geen brief kunnen schrijven, mail? Over dat je dit toch echt niet leuk vindt. Dan hoef je het niet face to face te vertellen en is het stukken makkelijker.
Anders, ik weet niet hoe oud jij bent, maar je ouders een gesprek laten voeren met het meisje?

Dit moet je niet goed blijven keuren, dit gaat van kwaad tot erger.

sanniekeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:11

het is toch jou paard!
zou er mee stoppen hoe moeilijk het ook is voor je om het tegen haar te zeggen zou ik het toch doen het is niet normaal dat iemand tegen je zegt hoe je met je eigen paard om moet gaan!
en wat anderen er van denken, ja jammer dan!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:12

Ik zou toch proberen er met haar over te hebben, is er niet iemand die je daarbij kan helpen?Zodat je daar in ieder geval niet alleen staat. Waarscheinlijk weet je verzorger zelf ook wel dat ze dingen doet die eigenlijk niet kunnen, maar omdat jij er niks van zegt maakt ze daar gewoon gebruik van..
Dat van die manen zou voor mij al genoeg zijn,ookal snap ik wel dat je het moeilijk vind om te zeggen dat ze niet meer mag komen. En als andere mensen vinden dat je haar niet had moeten wegsturen is dat toch hun probleem?
Jouwn paard jouwn beslissingen!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:13

Wat ontzettend vervelend dat je verzorgster zich zo gedraagt.
Ik snap dat het moeilijk is om haar erop aan te spreken maar er zit in mijn ogen toch echt niets anders op.
Of je spreekt haar op haar gedrag aan of jij blijft je zo rot voelen.
Als ik jou was zou ik vantevoren bedenken wat je precies tegen haar wil zeggen. Zo ben je een beetje voorbereidt op het gesprek en is het misschien wat minder eng. Dan is het aan haar of zij zich aan jouw regels houdt of niet. Doet ze dit niet dan zoekt ze maar een ander verzorgpaard :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:14

Die had ik na dat manenknippen al een dikke schop onder de kont verkocht...
Wegwezen, en rap ook. Dan maar even de boeman zijn, is ze nou helemaal gek!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:15

Oei lastig probleem zeg, maar hebben jullie van te voren geen afspraken gemaakt wat wel en wat niet mag met je paard?

Zelf ben ik ook een bijrijder, maar ik knip niks aan mijn bijrijdpaard zolang het me niet gevraagd wordt en dat lijkt me niet meer dan normaal.

Als ik het hoor loopt je bijrijdster echt over je heen en luistert ze totaal niet naar jou mening en wensen. Ik kan dan ook niet meer zeggen dat je toch duidelijk moet vertellen wat wel en niet mag en dat het nog altijd jouw paard is.

Jij wordt hier duidelijk niet gelukkig van, dus probeer toch een gesprek aan te gaan met haar en wees niet bang dat je de hele stal over je heen krijgt, want ik denk dat niemand het zou pikken als hun bijrijdster zo zou doen.

Heel veel succes!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:16

jeetje ik zou dat nooit apcepteren
Ik zou haar toch op aanspreken dit kan niet ;)

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:16

Hey,

ik snap je.
Wat gebeurt er als je nu eens een andere vriendin mee neemt? Iemand die nog meer verstand heeft en die stevig in de schoenen staat. Als ze dan nog zo arrogant en betweterig doet, dan laat je je vriendin haar de bek snoeren om het even hard te zeggen.(wel met respect, zodat je zelf niet net zo min wordt).

Ik weet niet waar je woont, maar als je hier in de buurt woont wil ik gerust met je mee. Ik heb er ook zo-een gehad. Ik heb me eerst maar van de domme gehouden. Tot zei zij dat mijn paard moe was en ik ook kon uitstappen. Toen heb ik m'n paard aan het werk gezet en laten zien dat mijn diertje meer kon dan zij dacht. Ze zei dat hij moeite had met wijken. Gelukkig had ik haar niet verteld wat mijn dier verder kende.
Ook zou hij niet goed nageeflijk zijn en was hij slecht gereden. Toen ik 'mocht uitstappen' op mijn eigen paard, heb ik hem opgepakt. Even laten zien dat we al een kleine pirouette konden, een piaffe konden, appuyeren konden enz. Gelukkig liep ik toen al M2 met m'n dier.
Mijn verzorgster keek vreemd op en zei dat mijn hengst 'gewoon met haar niet zo'n zin had'...
Soms moet je zin maken! Mijn dier heeft nog nooit last gehad van 'geen zin'.

Zorg dus dat je haar de mond snoert. Jij stelt je pony beschikbaar. Daar moet ze dankbaar voor wezen. En betreft die manen? Ik zou een schadevergoeding eisen!

Wees streng en kom op voor jezelf. Je verdient beter dan dit.

Succes!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:18

Misschien kunnen je ouders je erbij helpen. En haar goed de waarheid vertellen. Als ik jou was zou zeggen dat ze kon vertrekken.

Zet het anders thuis gewoon op papier wat je wilt zeggen. En neem dat mee. Zorg dat je er iemand bij hebt als je met haar praat. Zodat ze niet weer de baas over je kan spelen.

Als je ouders niet kunnen, misschien een goede vriendin. Die weet hoe jij er over denkt. En niet over haar heen laat lopen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:21

Ik wilde net zeggen, idd je ouders er even bijhalen.

Manen knippen := geen gezicht. Ik bedoel trekken was al van de zotten geweest, maar knippen... dat ziet er nu vast niet uit.

Ik kan maar een zinnig ding zeggen : gauw eruit schoppen dat kind!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:23

Dit moet je niet proberen nog een kans te geven. Echt niet, gaat namelijk niet werken.

Gewoon bellen, mailen of zeggen dat het genoeg is geweest! Laat het anders je ouders even doen

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:24

Het is jou pony, dus jij bepaalt wat er wel en niet mee gedaan wordt. De manen zomaar afknippen gaat nog verder als tegen jou zeggen dat jij je pony uit kan stappen. In een envelopje vouwen, postzegel erop en enkele reis naar huis. Zorg de volgende keer dat je wensen zeer duidelijk zijn als je met iemand anders in zee gaat, blijf eigen baas!

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:26

Tsja wegsturen hoeft natuurlijk niet meteen.

Ik zou zeggen, schraap al je moed bij elkaar als je haar weer ziet en zeg dan dat je even met haar wilt praten.
Vertel het haar dan gewoon zoals je hier ook hebt gedaan.
Dat het je dwarszit dat ze zomaar de manen geknipt heeft, dat je toch duidelijk had verteld dat je daar zo trots op bent en dat je dat zo mooi vind.
En verder gewoon al het andere wat je dwarszit, hou het gewoon netjes, als je bijvoorbeeld bij de manen begint, dan komt de rest vanzelf wel.
Zij moet wel begrijpen dat het jouw pony is en dat jij de "baas" bent.

Durf je dit echt niet aan, dan kan ik je als tip geven, om de eerstvolgende keer dat er weer iets gebeurd wat je niet aanstaat het gewoon meteen vriendelijk te zeggen tegen haar.
Zeg gewoon wat je vind, wat je voelt en wat je wilt. Ik snap dat het moeilijk is, maar je kunt het echt beter de volgende keer meteen zeggen als er iets is, op dat moment is het ook makkelijer, later ergens weer op terug moeten komen is altijd moeilijker.

Echt doen en gewoon voor jezelf opkomen, denk maar gewoon, het is jouw pony, jij beslist wie er op rijdt, hoe lang enz.
Heus dat begrijpt ze best wel, waarschijnlijk heeft ze het zelf niet in de gaten dat ze dit doet, dus..... meteen ingrijpen de volgende keer, niet laten doorsudderen !!!

SUCCES

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:27

Dat meen je niet hoe burtaal zeg! Inderdaad samen met je ouders ofzo haar vertellen dat ze er maar mee moet stoppen. Je zult toch een beetje voor jezelf op moeten komen want zeg nou zelf het is jou pony niet die van haar en als jij je er zo onder voelt dan moet je daar toch wat mee doen! Dus ik zou zeggen doe het samen met je ouders dan leer je zelf ook omgaan met zulke situaties.

Zo iemand kun je beter gister al kwijt zijn en voor haar 10 anderen die veel leuker zijn en die jou omgang met jou pony wel respecteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:31

Dat je verzorger bepaald wanneer jij kan rijden, en zomaar de manen van je pony knipt, dat vind ik écht niet kunnen! Eerlijk gezegd had ik haar weggestuurd, het is jou pony, ze hoort zich aan jou regels te houden.

Dat ze zegt wat je pony leuk vind en wat je beter wel of niet kan doen vind ik gewoon suggesties. Ik verzorg zelf een paard en als me iets opvalt wat ze leuk vind, dan vertel ik dat, gewoon omdat ik het ook leuk vind dat ik dat zie in haar :) En als ik rijd en ik ontdek iets waardoor ze veel fijner (of juist slechter) gaat lopen als ik het doe, dan zeg ik dat ook. Niet om het de eigenaar op te leggen, maar meer als tip of opmerking :) Je kan immers altijd leren van elkaar :)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:32

Ik zou toch met haar erover praten! Dit kan gewoon niet. Diegene die het mij flikt om de manen van mijn paard helemaal af te knippen die verdwijnt direct de deur uit (waarschijnlijk nog met een schop achterna ;) ). Je moet je niks aantrekken van wat stalgenootjes zullen denken, het is jou paard dus jij bepaalt hoe of wat!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:36

Als je het niet rechtuit durft te zeggen, dan zou ik gewoon een nette brief schrijven en in de zadelkast leggen bijvoorbeeld :) Wel persoonlijk, maar dan kun je wel vantevoren even bedenken hoe je het brengt. En voor mij zou het wel duidelijk zijn; eruit met dat kind :j Ze zou blij en dankbaar moeten zijn dat ze überhaupt een verzorgpony heeft. Als iemand zich zo gaat gedragen dan zou het voor mij al niet meer hoeven.

babypink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:38

wat veel reacties al, ik denk dat ik moed bijelkaar moet rapen om een gesprek aan te gaan maar ik denk dat er niets anders opzit helaas ;( .

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:40

Komop meid , je kunt het !!!

Heb je niet iemand die je mee kan nemen, je ouders of een stoere vriend of vriendin??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:40

Haar haar gang laten gaan is NOG lastiger voor je. Doorzetten hoor!

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:43

babypink schreef:
ik weet niet of het goedstaat hier?

Ik begin maar met dat ik iemand ben die echt helemaal niet stevig in de schoenen kan staan.

Maar dit begint me nu echt dwars te zitten.
Ik heb een verzorger voor mijn pony in het begin ging het heel goed enzo maar nu,
Het kan niet gekker worden. Zo was er een keer dat we samen heengingen en ZIJ aan mij zegt of ik wel of niet kan rijden :(?
Zij had er nog even mee gegalopeerd en dan zegt ze tegen mij ja ze is nu moe je kan wel gaan uitstappen?!
Zij begint aan mij te vertellen wat mijn pony wel of niet leuk vind wat ik beter wel of niet met haar kan doen?
Heel erg goed kan ik niet uitleggen
Maar ik voel me zo een rund en ik durf niet eens te zeggen wat ik ervan vind }:0

owja en hier het ergste ik was op vakantie en ervoor had ik nog duidelijk gezegt hoe graag ik lange manen wil en hoe trots ik erop ben dat ze al zo zijn.. kwam ik terug die manen GONE weg,, De wilde bosje manen was nu netjes geknipte wedstrijdpony kapsel ;(
Had ze even gedaan en tegen mij vertellen hoe mooi ZIJ het vind. Dat het netter staat enzo..

iedereen gaat vast zeggen wegsturen enzo maar niemand weet hoe een bang mens ik ben ;( mensen die ik al jaren ken durf ik amper een gesprek mee te beginnen ik weet echt niet hoe dat kan ;(

als ik haar wegstuur krijg ik vast iedereen over me heen op stal, |(

Wat je natuurlijk moet doen is haar duidelijk vertellen dat jij degene bent die uitmaakt wat er met je pony gebeurt. Als ze dat niet wil/kan, dan is het afgelopen met verzorgen; kan ze beter een eigen pony kopen.
Nu kan ik me heel goed voorstellen dat je dat erg moeilijk vindt, maar zie het dan als het begin van jouw weg om te leren voor jezelf op te komen. Daar heb je voor de rest van je leven alleen maar plezier van.
Je gaat om te beginnen opschrijven wàt en hòe je het wil gaan zeggen; dan ga je oefenen, net zo lang tot je het uit je hoofd kent. dat geeft je al een zekerder gevoel.
Dan ga je het haar vertellen waar niet de hele stal bij is. Als ze je in de rede valt zeg je, heel rustig, dat je eerst je verhaal af wil maken en dat je dan graag wil horen wat zij te zeggen heeft. Maar ga geen discussie aan: het gebeurt zoals jij wil of helemaal niet.
Ik denk nl dat de hele situatie zo is gegroeid jùist omdat je niet metèèn duidelijk durft te zeggen wat je precies wil. (Een beetje zoals een paard reageert als zijn baasje niet duidelijk en consequent is, dan gaat het paardje zelf besluiten nemen. :D ;) )
Het zal je de eerste keer veel moeite kosten, maar de tweede keer dat je weer voor jezelf moet opkomen zal het al minder moeilijk zijn en zo gaat het je op den duur steeds makkelijker af.
Sterkte en succes!

Als je het echt niet alleen durft, is het inderdaad een goed idee om iemand mee te nemen.
Laatst bijgewerkt door Merlijn op 09-08-09 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:43

tjonge zeg , dat had bij mij niet moeten gebeuren , echt waar, die kwam nooit meer terug, de manen eraf ;( ik hou zó van lange manen, maar ja als je niet durft, ik snap dat best, weet ook niet hoe oud je bent, maar een nette brief of je ouders inschakelen moet toch wel kunnen,of de staleigenaar zeggen dat je haar niet meer bij je pony wilt, je moet ECHT , IETS gaan doen, want dit gaat niet goed zo

Liesje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:48

oh wat erg! hoe haalt ze het in haar hoofd om zijn/haar manen af te knippen!!
ik zou toch al je moed bij elkaar rapen en er wat van gaan zeggen hoor! misschien inderdaad iemand meenemen om je te steunen.

als ze in staat is om zich aan te passen aan jouw regels, want het is jouw pony en niet die van haar, toppie! maar als ze het daar niet mee eens is kan ze denk ik maar beter een andere verzorg pony zoeken.

succes!