Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

FireScorpion schreef:Als ze op een FNRS manege rijd vraagt ze toch gewoon een ruiterbewijs aan? zo moeilijk lijkt mij dat niet.
Rijd je niet op een FNRS manege heb je m ook niet nodig. (alleen in de gebieden waar je die verplicht moet hebben)
bovendien is je dochter 18 en mag zij dus zelfstandig weg met haar paard.
jootje13 schreef:mijn dochter is 18 en we wonen in omgeving van rotterdam vlakbij het schollebos
ze wil graag naar buiten t bos in maar heeft nog geen ruiterbewijs nu hoorde ze gisteren op stal dat ze onder begeleiding met iemand mee mag die wel een ruiterbewijs heeft
friesiszwart schreef:Er zijn maar weinig plaatsen in Nederland waar een ruiterbewijs verplicht is.
Lieffiefi schreef:friesiszwart schreef:Er zijn maar weinig plaatsen in Nederland waar een ruiterbewijs verplicht is.
Hier sluit ik me volledig bij aan.
Ik heb contact gehad met het bedrijf dat de ruiterbewijzen uitgeeft, zij raadde me aan hem niet opnieuw te halen, de mijne was verlopen, maar een goede aansprakelijkheidsverzekering te zoeken die 'schade door dieren' niet uitsluit.
Het gebied waar ik rij is geen verplichting van kracht. De verzekering die ik heb dekt, bij schuld door mij, tot 2,5 miljoen uit.
Bij mijn ruiterbewijs mocht ik iemand meenemen die geen ruiterbewijs had, sterker nog, ik mocht 2 personen meenemen.