Weet het niet meer...doorrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Weet het niet meer...doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:08

Hallo Bokkers,

Inmiddels ben ik even de draad kwijt. Had al een hele tijd last van het feit dat ik vaak mijn kont open reed en dit was niet bepaald prettig. Van alles aan ondergoed geprobeerd, zonder resultaat. Nou op een gegeven moment besloten om een bontje voor mijn kontje te kopen, maar zelfs nu rij ik mijn kont nog steeds door. Ik zou zeggen dat er wel voldoende vlees op zit dus daar ligt het niet aan.
Heb een rijbroek zonder zitvlak. Iemand tips of adviezen?

corientjuhh

Re: Weet het niet meer...doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:09

Misschien een rijbroek met zitvlak kopen?

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:11

Seatsaver met gelzitting ?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:11

Zowiezo sudocrem gebruiken om de boel weer wat rustiger te krijgen op je huid. En als je huid weer helemaal heel is, pas weer gaan rijden.

Eventueel elke avond voor het slapen gaan even insmeren met kampherspiritus (moet je geen wondjes voor hebben, anders AUW!)

En bij mij gebeurd het alleen met een rijbroek met leren zit, of als ik ondergoed aan heb met naadjes, dus ik rijd alleen met rijbroeken zonder leren zit en met naadloosondergoed van de hema of V&D.

Ik heb er vooral last van als het erg warm is, dan trek ik ook zonder pardon gewoon een spijkerbroek aan ipv een rijbroek hoor.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:12

ik ken iemand die dit ook heeft en bij zei heeft ALLES geprobeerd en niets hielp ik hoop dat het bij jou wel weggaat heel vervelend.
bij degene die ik ken was het echt tussen de butcheeks.
in ieder geval niet gaan ``knijpen`` daar werd het bij haar ergen van

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:12

Is dit alleen bij het rijden, of ook bij fietsen, op een stoel zitten enz? Mischien past je rijbroek niet goed en kun je een keer een andere rijbroek proberen of een broek van ander materiaal. Het kan ook aan de vorm van je zadel liggen of je houding.

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:14

string aantrekken... *was het advies op Deurne als je de billen stuk had* heb veel mensen gehoord die er veel baat bij hadden. (wel eens met fijn bandje tussen de billen, niet te breed. Dat gaat ook schuren)

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:16

Ik heb er ook last van gehad. Maatje groter zadel bleek de oplossing...

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:53

Ik rijd op manege paarden, dus dat gaat niet de oplossing zijn. Ik heb momenteel rot rijbroeken, dus binnenkort toch maar eens kijken voor een andere. Heb al van allerlei ondergoed geprobeerd, van string, tot boxershort, tot onderbroek, van naadjes tot naadloos. Wellicht is mijn kont wel te dik. :+ Nu lijkt het net of ik een mega ass heb, maar die heb ik niet :P

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:58

Ik ken iemand die zichzelf ook kapot reed, ze heeft een fiets onderbroek gekocht met zeem erin geloof ik. Vraag het eens na bij een sportwinkel, misschien is het wat voor je.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:07

Dniez schreef:
Seatsaver met gelzitting ?

dit helpt! :D

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:09

Ik heb zelf Eurostar rijbroeken. Eurostar Karin, die hebben extra stevige stof. Toen ikop Deurne kwam en op stage ineens 7 paarden per dag ging rijden had ik ook vaak de billen stuk. Ben overgestapt op rijden met string en Eurostar Karin rijbroeken, sindsdien nergens meer last van.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:15

Was dat bondje van echte schapenvacht?
Wat ook wel wil helpen is een beetje vaseline tussen je billen smeren,gewoon ouderwetse petroleum jelly.Dat glijd een beetje zodat je huid niet stroef wordt en stuk schuurt ;)

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:16

Met roeien smeer je idd vaak ook vaseline op je billen ivm schuren en schuurplekken... Bedenk ik me nu

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:17

koop een fietsbroek met zeemleer erin.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 21:28

Het is nog niet eens tussen de billen, maar onderaan, in de overgang naar je bovenbeen zeg maar. Het bondje is inderdaad van echt lamsvel.
Ik heb het ook alleen bij het rijden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:29

oh en nu ik lees waar de plek zit.. neem zitles.. je zit teveel op je eh.. xxx censuur xxx als ik het zo lees. Je moet echt op je billen zitten.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:34

sudocrem smeer dat er eens op dat probleem had ik jaren teru ook ton ik me merrie nog ree, ik ree samne met mijn vriendin altijd buiten veel stappen en idd me billen reed zoal ik al me vriendin stuk sudo creme erop en binnen 2 dagen zien je er niks meer van

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:29

Sudocreme droogt uit, terwijl je een (bijna) doorrij plek beter vet kunt houden, je kunt dus beter lanette creme kopen. Dit gebruik ik op mijn werk ook voor mensen met risico op decubites, wat een beetje vergelijkbaar is met een doorrij plek. En verder kijken naar een andere rijbroek en misschien een bontje (wel echt schapenbont nemen) oid op je zadel.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 14:06

Ik rijd al met een bontje van een echt schaap, dus daar ligt het niet aan.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:11

een vriendin van mij rijd zichzelf ook regelmatig door. Zij heeft nu een seatsaver met gel en dan heeft ze er geen last meer van. Misschien ook een ideetje vor jou?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:05

Bepantheme creme -dus niet de zalf- (voor baby's) helpt bij mij goed. En ik heb dus ook een lamsvel bontje op het zadel.

Maar met zitles kom je nog verder denk ik! Veel succes, het is zo'n rot "blessure.."

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:10

heb er zelf ook regelmatig last van, maar zit bij mij echt altijd op mijn kont. Het verschilt bij mij ook erg per paard, bij sommige heb ik het niet en bij andere juist weer heel erg.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:34

sjaslique schreef:
Het is nog niet eens tussen de billen, maar onderaan, in de overgang naar je bovenbeen zeg maar. [...] Ik heb het ook alleen bij het rijden.

Dat heb ik ook heel vaak, is echt heel pijnlijk. Op die plek plooit je huid een beetje en afhankelijk van het type rijbroek plooit die vrolijk mee, waardoor het gaat schuren zodra je beweegt in het zadel. Bij mij levert dat die pijnlijke doorrijdplekken op, maar alleen bij rijbroeken die niet helemaal netjes aansluiten. Ik heb ook een vrij stugge broek met lederen kontvlak, daarmee heb ik er geen last van.

Sudocrème smeer ik er juist niet op als het eenmaal kapot is, dan wordt het nog schraler, ik pak dan liever Calendulazalf.

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:30

Ik heb heel erg lang sloep geroeid... Wij smeerden altijd gewoon uierzalf (geen creme...) heel vet, wordt beetje een smeer boel, maar zelfs na een paar uur op een houten bankje hebben zitten roeien waren de billen (en alles daar rond om waar schuurplekken kunnen onstaan) nog niet kapot... Hielp dus wel goed :D