[PG]wie kent deze pony? Montana, merrie, stekelvos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinMontana

[PG]wie kent deze pony? Montana, merrie, stekelvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 22:02

Hallo allemaal,

10 jaar geleden ben ik mijn merrie Montana uit het ook verloren en haar nooit meer kunnen vinden. Montana heb ik destijds gekocht van een manege in Ermelo, zij was toen een schuwe en verwaarloosde pony. Later ben ik met haar naar Hierden verhuist waar ze jaren heeft gestaan.
Montana zal nu zo'n 25 jaar oud zijn, ik weet dus ook niet of ze nog leeft. Montana was ongeveer 1.51/1.52 hoog, ze was een stekelvos en je kon heel duidelijk alle witte haartjes over haar lichaan heen zien. Ze had 4 witte voetjes waarvan linksonder hoger wit. Montana was wat eenkennig en kon zuur doen mn. tegenover vreemden. Opvallend was dat ze behoorlijk hengstig kon zijn. Montana was een echte dribbelkont in stap met een buitenrit.

Heeft iemand enig idee? Alle tips, wat dan ook, zijn welkom! Alvast bedankt!

Groetjes, Karin

Afbeelding

Afbeelding

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 10:52

Dominskii

Re: [PG]wie kent deze pony? Montana, merrie, stekelvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:58

bij de foto's van jou zie je een klein stukje uit de bleslangs haar oog dat heeft de pony op de foto hierboven niet.

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 11:04

daar heb ik ook naar gekeken en de foto's van die site zijn van de andere kant genomen, maar als je goed kijkt zie je het wel volgens mij. ook herken ik haar ogen (stukje wit) en herken haar kleine neusje

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:08

Dan zou je eens contact op moeten nemen met die manege, succes :-)

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:06

tis dr niet, tis een ruintje. helaas..

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic reacties verwijderd, het is op OV alleen toegestaan te reageren indien je bruikbare informatie voor de TS hebt, alle andere reacties zijn offtopic en worden verwijderd, deze kun je dan ook beter via de pb versturen

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:20

update:

Via mijn zoektocht er achter gekomen dat Montana ergens in de Kempen Belgie of zuidelijk Brabant is. Waarschijnlijk behoort zij toe aan een man die ponyritjes voor kinderen doet op braderien/markten e.d.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 08-09-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update is iets te vroeg geplaatst, TS heeft dit aangevraagd en hiervoor toestemming gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:26

Als ik het goed heb, heb ik ooit op haar gereden in Brabant toen ik op vakantie was. Daar huurde ik pony;s op een manege waaronder ( geloof ik ) deze. Helaas heb ik echt geen idee meer waar precies...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:15

breezy302 schreef:
Als ik het goed heb, heb ik ooit op haar gereden in Brabant toen ik op vakantie was. Daar huurde ik pony;s op een manege waaronder ( geloof ik ) deze. Helaas heb ik echt geen idee meer waar precies...

Ja inderdaad... daar moest ik ook direct aan denken. Ik moest direct denken aan een merrie die ik ooit eens van een manege heb gehuurd, zeker al een jaar of 8 geleden... Nancy heette ze daar, en ze was een jaar of 19-22 dacht ik, als ik het goed heb onthouden. Maar die manege was in Limburg, centerparcs Heijderbos... Ik weet dat ik er ergens foto's van heb, zal binnenkort eens zoeken.

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:10

Ik heb je gemaild Pinda dipje.. Zou het manege Bergemo kunnen zijn?
Hier vond ik een filmpje over deze manege http://www.centerparcs.nl/NL/NL/parken/heijderbos

Breezy, weet jij nog waar ongeveer in Brabant of wat voor soort manege oid? foto's misschien?

Alvast bedankt!

Groetjes, Karin

jamesreits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:19

als je goed kijkt komt het linkerachterbeentje niet overeen.
Bij jou paardje loopt het witte voetje hoger door

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 07:25

Ik heb contact gehad en er heeft daar idd een pony gestaan die Nancy heet. Zij weet voor 99% zeker dat het Montana niet is. Ze gaat nog wel kijken of ze foto's heeft.. Nancy staat daar nl. niet meer.

Pindadopje, ik hoop dat jij ook nog foto's kunt vinden..

Groetjes, Karin

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:44

hoi,

wij zijn dit jaar op vakantie geweest in Drenthe, hoeve 't wed, te wapse. Daar staat een pony die Santana heet, ze is ong 30 jaar. Het is een rustige pony in de bak, maar op buitenrit erg heet. ik heb een foto van haar van de hyves van hoeve 't wed, ze lijkt er wel op.
http://hoevetwedwapse.hyves.nl/album/40 ... 63/0/2BkP/

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 07:25

hafjlinger, dank je wel voor je tip.. Het is niet montana jammer genoeg,want ze heeft geen witte voetjes en dr bles is ook anders.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:49

Excuses voor mijn late reactie, heb tientallen fotoboeken door moeten werken om de betreffende foto te zoeken...

Volgens mij is het haar niet, aangezien nancy 4 witte beentjes heeft en die van jou niet volgens mij:
Afbeelding

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 18:13

pindadopje, dank je wel voor al je moeite!! Ze lijkt er wel veel op.. Montana had ook 4 witte beentjes..Alleen twijfel ik of Ik durf het het recnhterbeentje zo hoog wit was..

Ik heb even een andere foto opgezocht van Montana en daar kon ik zien dat beide achterbeentjes hoog wit zijn. Het zou dus kunnen. Ik zal bij mijn ouders thuis nog eens tussen de foto's zoeken naar meer foto's van Montana en ik wacht even het bericht af van de manege, zij zou ook foto's opzoeken.

Groetjes, Karin
Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-10-09 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, plaats aub alles in 1 reactei, heb je een "oh ja" moment, gebruik dan de wijzig knop.

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:09

Inmiddels heb ik uitsluitsel dat Nancy Montana niet is helaas..

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:31

Hmm jammer.. sorry dat ik je valse hoop heb gegeven :(

Succes met je zoektocht!

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 12:54

Geeft niets pindadipje.. Ze leek er overigens wel veel op. Was even schrikken en teleurstelling, maar fijn dat er reakties opkomen want voor hetzelfde geld was ze het wel geweest!

Groetjes, Karin

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 20:04

De Gazet van Antwerpen gaat een artikel plaatsen over mijn zoektocht naar Montana!!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:39

Karin,
Ik kiijk voor je uit,maar bij de mensen die ik ken heb ik de laatse keren op de kermissen geen pony gezien die aan jou montana voldoet.

Wel ga ik één dezer naar de rietbeemden eens kijken ,die hebben wel enkele oudere pony's lopen in de lessen,ik zal eens kijken of er eentje aan jou montana voldoet.
In ieder geval blijf ik voor je uitkijken.

Heb je je zoektocht al gemeld bij Adri van paardenspeurder.be.

Ze doet daar mooi werk,en vind veel paarden terug.
Neem eens even contact met haar op!!

Groetjes en nog veel succes.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:31

Ik heb het artikel vandaag in GvA gelezen
Montana, tracht het hier op de voorpagina te krijgen dan krijg je veel meer input van bokkers!

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 16:21

super!! ontzettend fijn!!

ik ben net ook gebeld doo qmusic belgie, ga ze nu terugbellen.

heb al telefoontjes binnengehad van mensen die in die regio wonen en willen helpen.

ook heeft een oudere man gebeld die denkt montana te hebben, alleen denkt hij dat ze kleiner is maar verder lijkt ze er sprekend op.
hij heeft geen internet maar gaat regelen dat iemand anders foto's van die pony maakt en mij dan toestuurd..

groetjes, karin

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 17:35

Ben zojuist in de uitzending van q-music belgie geweest. Haar foto met korte omschrijving staat nu ook online!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:37

Wat je ook kan doen: flyeren op lokale wedstrijden!