Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik heb wel graag dat áls iemand een ander probeert om te praten, diegene dat ook onderbouwt. 
beter teveel dan te weinig. Dat gaat natuurlijk niet op in fundamentele discussies, maar JKK bijvoorbeeld wel. 

)
).
(dat heeft dan weer niets te maken met risico-analyse).
EstherHegt schreef:Af en toe zie ik dingen voorbij komen dat ik denk huh, kan dat niet anders?
Volgens mij zijn het maatschappelijke veranderingen die hieraan ten grondslag liggen en dat draai je niet zomaar even terug (los van de vraag of je dat moet willen). Misschien moet het allemaal eerst een keer gigantisch in de soep lopen voordat er weer naar experts geluisterd wordt.
Ik probeer het alleen in een bredere context te zien en dan valt me op dat tegenwoordig niet alles wat de leraar, huisarts of dominee zegt meer klakkeloos wordt aangenomen. Ik vind het wel goed dat iedereen tegenwoordig meer voor zichzelf denkt. Het is alleen jammer dat het velen zo slecht afgaat!
goeroe schreef:Volgens mij zijn we het erover eens dat dat geblaat irritant is hoor.Ik probeer het alleen in een bredere context te zien en dan valt me op dat tegenwoordig niet alles wat de leraar, huisarts of dominee zegt meer klakkeloos wordt aangenomen. Ik vind het wel goed dat iedereen tegenwoordig meer voor zichzelf denkt. Het is alleen jammer dat het velen zo slecht afgaat!
janouk schreef:Dat klopt zeker, maar het probleem is vaak dat mensen van de ene kant een bepaald onderzoek discutabel vinden van de andere kant, maar het onderzoek van de eigen kant niet... En dan kom je ook niet verZelfs uitgaan van de juistheid van wetenschappelijk onderzoek is al discutabel.

) maar is die info-verstrekking qua conclusie nuttig voor mensen die dan wel zo'n ding hebben?EstherHegt schreef:Wat een leuke antwoorden!! Ik denk persoonlijk dat wetenschappelijk onderzoek dat goed is uitgevoerd heel belangrijk is bij keuzes die er gemaakt worden ( bijv. in de politiek)
Heino schreef:Absoluut! Alleen is het erg lastig om goed onderzoek van slecht(er) onderzoek te scheiden. Is voor een wetenschapper soms al lastig, laat staan voor een leek