paard kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pony_chicka

paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 17:15

heej iedereen ,,
waar koopt ge best nen pony/paard op een manege of online of op een kwekerij?
En jààh als der iemand ene te koop eeft reageert than ajb

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:39

* Topic staat verkeerd *

Ik ben bang dat u niet al te veel verstand heeft van paarden. Het verstandigste is dan om eerst les te nemen voo u een paard aanschaft. Zo kunt u vast ervaring opdoen. Naast een paard aanschaffen komen er nog vele dingen meer bij. U moet het paard ergens kunnen stallen, goed voeren, goede spullen enz. Daarnaast moet je bij de aanschaf ook kijken naar het feit wat je wilt doen met het paard en of u wel een paard wil en geen pony. En u moet niet vergeten wat een paard of pony kost in aanschaf. Het lijkt me verstandig als u zich eerst even gaat informeren door wat dingen door te lezen in de FAQ op bokt oa.

* Tevens welkom op bokt ;)

En voor je andere vraag nog even : Ik heb er ook te koop staan.

Whoopi1

Re: paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:52

Waar je ze het beste kan kopen..? Dat hangt af van wat voor paard je wil.

Anders heeft een speelgoedwinkel ook wel veel keus en ze zijn allemaal braaf :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:52

WD V -> TAO

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:56

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:57

IK ZOU EERST WAT VAN JOU WILLEN WETEN!

Hoeveel ervaring heb je?
Welke prijsklasse mag het dier zijn?
Paard opony?
Pittig of rustig?
papier of niet?
leeftijd?
Wat zijn je ambities?
Van hoever mag hij afkomen?

Kortom, er is een hoop om rekening mee te houden! Deze vragenlijst bepaald ook waatr je je paard het best vandaan kan halen!

Edit, ook ik heb wel wat te koop staan!

Pony_chicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:48

upperlady schreef:
IK ZOU EERST WAT VAN JOU WILLEN WETEN!

Hoeveel ervaring heb je?
Welke prijsklasse mag het dier zijn?
Paard opony?
Pittig of rustig?
papier of niet?
leeftijd?
Wat zijn je ambities?
Van hoever mag hij afkomen?

Kortom, er is een hoop om rekening mee te houden! Deze vragenlijst bepaald ook waatr je je paard het best vandaan kan halen!

Ik heb 2jaar rijervaring en liefst een pony of redelijk klein paard. ik kan heel goed rijden liefst ee rustig paard..
IK KAN WEL RIJDEN HE! |(
Edit, ook ik heb wel wat te koop staan!

Pony_chicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:51

LovesHerPony schreef:
* Topic staat verkeerd *

Ik ben bang dat u niet al te veel verstand heeft van paarden. Het verstandigste is dan om eerst les te nemen voo u een paard aanschaft. Zo kunt u vast ervaring opdoen. Naast een paard aanschaffen komen er nog vele dingen meer bij. U moet het paard ergens kunnen stallen, goed voeren, goede spullen enz. Daarnaast moet je bij de aanschaf ook kijken naar het feit wat je wilt doen met het paard en of u wel een paard wil en geen pony. En u moet niet vergeten wat een paard of pony kost in aanschaf. Het lijkt me verstandig als u zich eerst even gaat informeren door wat dingen door te lezen in de FAQ op bokt oa.

ik weet alles van paarden stel me een paar vragen en ik antwoord er perfect op! en darabij ik rijdt al 2jaar paard en ik weet best waar ik mijn paard ga stallen en ojàà heeft u een paard te koop dan kunnen we verder klappen!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:54

Paarden worden gefokt, niet gekweekt ;)
Voor het geval je dat echt niet weet...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:55

Pony_chicka schreef:
LovesHerPony schreef:
* Topic staat verkeerd *

ik weet alles van paarden stel me een paar vragen en ik antwoord er perfect op! en darabij ik rijdt al 2jaar paard en ik weet best waar ik mijn paard ga stallen en ojàà heeft u een paard te koop dan kunnen we verder klappen!

Nou dan ben ik zeker heel dom ik rijdt al meer als 20 jaar paard en heb al minimaal 15 jaar eigen paarden en op sommige paarden vragen weet ik nog steeds geen antwoord maar ja gelukkig ben je nooit te oud om te leren. *D

Groetjes Genja
Laatst bijgewerkt door genja op 30-07-09 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:56

Pony_chicka schreef:
LovesHerPony schreef:
* Topic staat verkeerd *

zou je niet eens een verzorgpony gaan zoeken,
zo te horen heb je niet echt veel verstand van pony's. ;)
heb je het geld er ook wel voor?
en sowieso, het wil niet zeggen dat als je op alle vragen antwoord weet, dat je dan een eigen pony krijgt :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:57

Moderatoropmerking:
Het topic gaat weer open.
Ik heb een paar flauwe reacties verwijderd. Vanaf nu graag ontopic blijven. :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:47

Ach meisje, hoe moet iemand dit nu serieus nemen? Er vanuit gaande dat dit niet het zoveelste vakantie-verveel-topic is overigens >;)

Mag je überhaupt wel een pony van je ouders? Heb je enig idee wat voor een verantwoordelijkheid dat is en hoe duur een pony kost. En dan heb ik het niet over de aanschaf maar over stalling, hoefsmid, wormenkuren, tandarts, verzekering, veeartskosten die de verzekering niet dekt, eventuele lessen en ga zo maar door. Twee jaar rijden op een manege is echt niet veel, je hebt dan nog zoveel te leren. Heb je wel eens een verzorgpony gehad? Met een verzorgpony leer je meer van over wat het is om een eigen pony te hebben, over de verzorging en alles wat er bij het hebben van een pony komt kijken. Probeer dat eerst eens.

Pony_chicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 15:13

JoT schreef:
Ach meisje, hoe moet iemand dit nu serieus nemen? Er vanuit gaande dat dit niet het zoveelste vakantie-verveel-topic is overigens >;)

Mag je überhaupt wel een pony van je ouders? Heb je enig idee wat voor een verantwoordelijkheid dat is en hoe duur een pony kost. En dan heb ik het niet over de aanschaf maar over stalling, hoefsmid, wormenkuren, tandarts, verzekering, veeartskosten die de verzekering niet dekt, eventuele lessen en ga zo maar door. Twee jaar rijden op een manege is echt niet veel, je hebt dan nog zoveel te leren. Heb je wel eens een verzorgpony gehad? Met een verzorgpony leer je meer van over wat het is om een eigen pony te hebben, over de verzorging en alles wat er bij het hebben van een pony komt kijken. Probeer dat eerst eens.

ik heb een verzorg pony en weet best wat een verantwoordelijk hetis en natuurlijk mag iik dat van mijn ouders en daarbij ik heb al een pony en wil er een paard bij omdat de pony niet bereidbaar is omdat ze een verkeerd bekapte hoef heeft van de vorige eigenaren! :Z

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:16

Op de kwekerij :j .
Daar staan ze tussen de bloemen en de tomaten .

Pony_chicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 15:16

ik zoek een paard dat ik kan kopen. Omdat mijn shetlandertje zich vrij eenzaam voelt alleen op de weide. Heeft u ereen ? Contacteer m eda graag via Pb
geen domme reacties aub!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:17

je veranderd wel veel zeg. :')

Dan staat het topic hier verkeerd.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:18

Btw, je woont in België ..
Zou je dan niet op een belgisch forum wat dingen vragen ?
Of ga je in Nederland je paard kopen ?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:21

Pony's vind je op
http://www.kapazaa.be
Hier op bokt onder EA.
Rondvragen op stallen.
Etc.

Voor iemand die alles weet over paarden mis je toch wel wat kennis over het zoeken van paarden dan blijkbaar :+

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:22

sorry hoor TS maar je vraagt zelf wel een beetje om die 'domme' reacties van de medebokkers..
een hoefsmit die een pony bekapt heeft wat nooit meer goed kan komen??
paarden op kweek?
laat me niet lachen..
Laatst bijgewerkt door AdnerB op 31-07-09 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:27

Sabinee__ schreef:

Sow e, ben ook van Belgie. Bokt is toch nog altijd voor iedereen toegankelijk bij mijn weten hoor _-:(

Maar idd aan je taal te horen kom je uit Belgie.

Allereerst moet je toestemming van je ouders hebben, jij kan de verantwoordelijkheid niet dragen, noch nemen, want je bent minderjarig.
Maar dat is dus interne keuken.

Als je echt gaat zoeken, moet je eerst weten wat je wil. Dit bepaal je aan de hand van je eigen ervaring. Dit kan je best aan vrienden of lesgever vragen, want je moet wel objectief en kritisch naar jezelf zijn.

Maar als eerste paard zou ik vnl naar een betrouwbaar en gezond leerpaard zoeken.
Hoe je die kan vinden is uiteraar verschillend, ofwel via je lesgever, ofwel via het internet, krant of tijdschrift of een goede handelaar.
Vervolgens zou je dus moeten gaan proberen en dit liefst op verschillende paarden en meerdere keren. zeker bij een eerste paard misschien je lesgever meenemen.

Dan heb je de bespreking met de verkoper, waar je dus prijs regelt en zowieso een keuring. Ook hier weer zal ik gaan voor een keuring op de kliniek en zorg dat je samen met je ouders erbij bent.

En dan verder goed voor je paard zorgen, heb je vragen direct hulp zoeken en niet zelf maar wat proberen.

In ieder geval hoop ik dat je er eentje krijgt en dat je er goed voor zal zorgen

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:28

bulck schreef:
Sabinee__ schreef:

Sow e, ben ook van Belgie. Bokt is toch nog altijd voor iedereen toegankelijk bij mijn weten hoor _-:(

Maar idd aan je taal te horen kom je uit Belgie.

Allereerst moet je toestemming van je ouders hebben, jij kan de verantwoordelijkheid niet dragen, noch nemen, want je bent minderjarig.
Maar dat is dus interne keuken.

Als je echt gaat zoeken, moet je eerst weten wat je wil. Dit bepaal je aan de hand van je eigen ervaring. Dit kan je best aan vrienden of lesgever vragen, want je moet wel objectief en kritisch naar jezelf zijn.

Maar als eerste paard zou ik vnl naar een betrouwbaar en gezond leerpaard zoeken.
Hoe je die kan vinden is uiteraar verschillend, ofwel via je lesgever, ofwel via het internet, krant of tijdschrift of een goede handelaar.
Vervolgens zou je dus moeten gaan proberen en dit liefst op verschillende paarden en meerdere keren. zeker bij een eerste paard misschien je lesgever meenemen.

Dan heb je de bespreking met de verkoper, waar je dus prijs regelt en zowieso een keuring. Ook hier weer zal ik gaan voor een keuring op de kliniek en zorg dat je samen met je ouders erbij bent.

En dan verder goed voor je paard zorgen, heb je vragen direct hulp zoeken en niet zelf maar wat proberen.

In ieder geval hoop ik dat je er eentje krijgt en dat je er goed voor zal zorgen

Waar heb ik gezegd dat jij niet hier mag posten :+ ?
Maar als ze in België woont, lijkt het me handiger om op Belgische forums te vragen of iemand een paard voor haar te koop heeft.
TENZIJ ze van plan was in NL een paard te kopen .
Ik heb nergens gezegd dat ze niet op dit fora mag komen, hallo.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:30

Ze bedoeld dat er ook hier op bokt wel is paarden uit belgie aangeboden worden. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:33

Er zijn zat mensen uit BE die in NL een paard kopen, simpelweg omdat het aanbod vaak groter en beter is. Helaas maar wel waar.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:38

Idd en bovendien ben ik nog nooit bedrogen uitgekomen bij een Nederlander.

poes schreef:
Er zijn zat mensen uit BE die in NL een paard kopen, simpelweg omdat het aanbod vaak groter en beter is. Helaas maar wel waar.