.Laatst zag ik een paard in zijn weiland staan grazen, maar die had een hoofdstel om
(zonder neusriem).
Toen zij iemandt die bij mij was... dat doet die eigenaar omdat het paard kauw problemen heeft.
Klopt dat?.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.MysticTinker schreef:Kauw problemen, en daarom een bit in?!
Slaat nergens op als je het mij vraagt.
Is misschien een van die boeren wijsheden..
Ik vind het niet alleen heel vervelend voor het paard zelf, maar het is ook nog eens gevaarlijk. Wat als ie vast blijft hangen.. dan trekt ie zijn mond kapot!
. SemdeLorijn schreef:Jelleee schreef:Wat een kul zeg, en ook nog eens hartstikke gevaarlijk.
Wat voor een gevaren zouden er dat kunnen gebeuren.
. Misschien dat dit de bedoeling hiervan is? Kim14 schreef:Hier in de buurt heeft wel iemand het paard een tijdje in de wei gehad met hoofdstel om, omdat het bit maar een raar ding vond en hier heel erg aan moest wennen, ze hebben hem dus een tijdje in de wei gezet met hoofdstel, daardoor is hij er super handig in geworden, en bit is nu geen probleem meer. Misschien dat dit de bedoeling hiervan is?
. 
Danielledm schreef:Mensen verzinnen rare dingen en vooral boeren ja die denken dan beesten geen gevoel hebben....