Kring Udenaren.. Nog maar 2 wedstrijden Pér Club

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Kring Udenaren.. Nog maar 2 wedstrijden Pér Club

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 15:50

Wegens het vaak afgelast worden van een klein wedstrijdje in onze kring zijn we eens navraag gaan doen.
Daaruit is gebleken dat clubs binnen de kring Uden, nog maar 2 binnen en 2 buiten wedstrijden mogen organiseren. Dit zorgt er dus voor dat ik de komende maand geen enkele dressuur wedstrijd heb binnen mijn kring, omdat alle clubs, die bijvoorbeeld standaard op de 1e zaterdag van de maand een klein concoursje organiseerde ( ídeaal voor jonge dieren ), maar 2 x deze zomer een wedstrijd mogen organiseren.

Waarom deze regel precies in stand is geroepen weten we niet precies, we weten wel dat veel ruiters er niet blij van worden.
Dus ik had 2 vraagjes:

Kring Udenaren: Zijn jullie ook tegen? En is het een idee om iets van een handtekeningen actie te starten?
Maar de belangrijkste vraag: Weet iemand waarom dit precies gedaan is!? En of het dan ook betekent dat je enkel 2 spring of 2 dressuur wedstrijden mag organiseren per seizoen?

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:31

CarpeDiem schreef:
Wegens het vaak afgelast worden van een klein wedstrijdje in onze kring zijn we eens navraag gaan doen.
Daaruit is gebleken dat clubs binnen de kring Uden, nog maar 2 binnen en 2 buiten wedstrijden mogen organiseren. Dit zorgt er dus voor dat ik de komende maand geen enkele dressuur wedstrijd heb binnen mijn kring, omdat alle clubs, die bijvoorbeeld standaard op de 1e zaterdag van de maand een klein concoursje organiseerde ( ídeaal voor jonge dieren ), maar 2 x deze zomer een wedstrijd mogen organiseren.

Waarom deze regel precies in stand is geroepen weten we niet precies, we weten wel dat veel ruiters er niet blij van worden.
Dus ik had 2 vraagjes:

Kring Udenaren: Zijn jullie ook tegen? En is het een idee om iets van een handtekeningen actie te starten?
Maar de belangrijkste vraag: Weet iemand waarom dit precies gedaan is!? En of het dan ook betekent dat je enkel 2 spring of 2 dressuur wedstrijden mag organiseren per seizoen?

HEEL GOED. Als iemand eens navraag zou kunnen doen bij het kringbestuur van de kring Uden, want die hebben deze regel bepaald en niet de KNHS, want daar zeggen ze voor opmerkingen e.d. moet je bij het kringbestuur zijn. Het is een belachelijke regel er ook ik heb GEEN idee waarom deze regel er is gekomen. Er zijn veel ruiters/amazones met jonge paarden die dolgraag op zo´n kleine wedstrijd willen rijden en de meeste van deze kleine wedstrijdjes zijn opengesteld voor iedereen. Dat betekent dat niet alleen mensen uit de kring aan deze wedstrijden mogen deelnemen maar ook uit de rest van het land. De wedstrijdjes zijn absoluut geen "bedreiging" of zo voor andere grote wedstrijden en als er al een selectiewedstrijd of zo samenvalt (wat vaak niet is, want dat wordt goed bekeken) dan kan zo´n kleine wedstrijd altijd verzet worden.

Maar strak plan carpediem om hier eens aandacht aan te besteden en als jij of anderen het voor elkaar krijgen om hierin verandering te brengen zodat er weer kan worden georganiseerd, denk ik dat veel ruiters en amazones die op kleine wedstrijdjes willen rijden heel blij zullen zijn. Ik ben in ieder geval VOOR om actie hiertegen te ondernemen en houd ons via bokt maar op de hoogte.

CarpeDiem

Re: Kring Udenaren.. Nog maar 2 wedstrijden Pér Club

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:02

We zitten erover te denken om bij verschillende wedstrijden bij secretariaten handtekeningen vellen neer te leggen.

De kleine wedstrijdjes die samen vallen met selectie wedstrijden vond ik juist erg fijn. Niet ringen van 25 mensen, dus rijden, paard op de trailer, uitslag halen en naar huis, Kun je tenminste werken én op wedstrijd. Dat lukt bij de gemiddelde selectie wedstrijd niet :n

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:45

Ik doe mee !!

Ik start vaak wat verder weg, boven de rivieren, kleinere ringen en vaak knusse concoursen.

Ik ben alleen nog niet kring Uden, ik woon er wel maar start voor een eindhovense club, maar dat maakt vast niet uit, wel?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:37

ik doe ook mee!!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:19

Hebben jullie je uberhaupt afgevraagd (of bij de kring nagevraagd) waarom dit zo is afgesproken?
Ipv hard te gaan roepen.... :+

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:34

lieke2 schreef:
Hebben jullie je uberhaupt afgevraagd (of bij de kring nagevraagd) waarom dit zo is afgesproken?

Misschien moet jij eerst beter lezen voor je hard gaat roepen?
Ze vraagt toch ook of dat er iemand weet waarom deze regel in het leven is geroepen?
En dan er bij, ik ben blij dat er iemand is die er wat aan wil doen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 23:38

lieke2 schreef:

Allereerst wordt er niet hard geroepen :n Er wordt een simpele vraag gesteld.
Ja we hebben het ons afgevraagd. En Nee we hebben nog niets bij de kring nagevraagd.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 02:08

lieke2 schreef:

Ik geloof dat ik dat toch ook schrijf ????

andamoon schreef:
HEEL GOED. Als iemand eens navraag zou kunnen doen bij het kringbestuur van de kring Uden, want die hebben deze regel bepaald en niet de KNHS, want daar zeggen ze voor opmerkingen e.d. moet je bij het kringbestuur zijn.

Er wordt dus idd niet hard geroepen, maar gevraagd WAAROM deze regel er is en of er iets aan zou kunnen worden gedaan. Er is dus wel degelijk navraag gedaan bij de KNHS, maar daar zegt men dat je voor opmerkingen en vragen bij het kringbestuur moet zijn. Weet jij misschien Lieke2 waarom die regel er is? dan horen we het graag, want we willen zoals je kunt lezen allemaal dolgraag weten waarom het kringbestuur deze regel heeft opgemaakt en of er door actie(s) te ondernemen, dit onder de aandacht gebracht kan worden en misschien wel kan worden gewijzigd.
@carpediem : Ja klopt helemaal bij die selectiewedstrijden zijn er altijd ontzettend veel deelnemers en als er dan een kleine wedstrijd tegenover staat en die mag doorgaan, dan zou ik met een jong paard waar je toch nog geen selectie mee wilt rijden ook liever naar die kleine wedstrijd gaan. Zo geef je aan alle ruiters/amazones wat ze graag willen en dat is voor iedereen prima toch?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:01

Kan het niet zijn dat de kalender te overvol was? Daar heb ik tenminste iets over gehoord.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 13:17

Dat dachten wij in eerste instantie ook.
Maar :
Zo overvol dat in de hele maand augustus geen dressuurwedstrijd te verrijden is binnen de kring?
Dus dat lijkt me geen reden te kunnen zijn :n

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:12

Ja maar ja, dat heeft misschien weer te maken met het feit dat nu de bouwvak (bijna) begint hier en veel mensen op vakantie zijn?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:20

Ik vind het ook een zeer vreemde gang van zaken, en weet ook de achterliggende gedachte niet. Ik zal eens wat navraag doen binnen onze vereniging, misschien dat degenen die de kringvergaderingen hebben bijgewoond hier wel meer van weten.

Ik vind het erg jammer dat de kleine wedstrijdjes hierdoor niet door kunnen gaan, bijvoorbeeld de eerder geplande dressuurwedstrijd van Avenir begin augustus.
De kalender was inderdaad goed gevuld. Maar daarvoor zijn we ook een heel erg grote kring (oorspronkelijk 2) en het biedt de ruiters keus.

Lieke2, weet jij misschien wel meer achtergrondinformatie?

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:30

Heb het van de week ook gehoord en ik zou ook niet weten waarom deze regel is ingesteld. Ik vind het dan weer jammer dat een club als Vorstenbosch welke eerst ongeveer elke 2 maanden een wedstrijd organiseerde, dit nog maar 2x buiten zou mogen. Dit vind ik dan weer ideale wedstrijden voor jonge paarden.

Maar er is in augustus inderdaad bedroevend weinig te vinden in de kring. Ik ben gister naar St. Michielsgestel geweest en rij geen wedstrijd meer tot aan de Brabantse. Simpelweg omdat er geen leuke wedstrijd meer binnen de kring wordt georganiseerd...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 15:34

Jaq: als jij eens navraag zou willen doen? Ik zal ok eens een mailtje naar onze club doen. Misschien dat daar iemand is die er meer over weet.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:05

Navraag bij de kring geeft het volgende antwoord op jullie vragen: de kalender was op bepaalde dagen inderdaad overvol, vandaar dat besloten is om op 1 dag slechts 1 wedstrijd binnen de kring in dezelfde discipline te houden. Organiserende verenigingen is dus gevraagd om hun voorkeursdata voor de wedstrijden door te geven zodat elke vereniging wel een wedstrijd zou kunnen organiseren.
Overigens is er toch behoorlijk weinig animo voor een wedstrijd als er tegelijk ook een selectiewedstrijd wordt gehouden, zelfs als je als organiserende vereniging tussen twee selectiewedstrijden in zit, is er niet zo veel animo om te komen starten.

En op de vraag waarom er nu en in de maand augustus weinig tot geen wedstrijden zijn: navraag leert dat er dan geen verenigingen zijn die een wedstrijd willen organiseren. Dusse, organiseer een wedstrijd in deze loze maanden, zekers te weten heb je starters!

Als er nog tips of andere dingen zijn, of mensen die graag mee willen denken bij het in elkaar zetten van de wedstrijdkalender van de kring Uden, laat maar weten, ze zijn altijd op zoek naar naar tips en meedenkende mensen.

Wat ik nu bedoelde met hard roepen is (en ik weet het, ik krijg nu heel bokt over me heen) dat er eerst een oproep hier wordt geplaatst, in plaats van eerst even iemand van de kring te raadplegen en dan hierop te anticiperen en mee te denken over hoe het aankomend seizoen anders kan. Das ook niet echt fijn voor de mensen die hier toch een hoop tijd in steken.

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:57

Dat er binnen de kring op 1 dag slechts 1 wedstrijd in dezelfde dicipline wordt gehouden vind ik heel begrijpelijk, maar waarom mogen verenigingen maar 2 wedstrijden per seizoen houden?
Kan uit jou reactie nog geen antwoord op die vraag krijgen.

Ik geloof ook niet dat verenigingen die eerder nooit een wedstrijd organiseerde dit nu wel gaan doen met deze regel.
Het enige wat je ermee bereikt is dat mensen veel meer buiten de kring gaan rijden dalijk en het lijkt mij dat dat zonde is terwijl er wel verenigingen binnen de kring zijn die wedstrijden willen organiseren, maar dit simpel weg niet mogen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 22:45

@ Lieke:
Aangezien ik ervanuit ging dat er mensen op bokt zitten die álles weten over bepaalde onderdelen ging ik ervanuit dat ik die ook voor dit 'probleem' ging vinden. Ondertussen had ik mijn eigen vereniging ook al gepolst.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom er nu die limiet opgelegd wordt. Kring Uden / KNHS plannen toch zelf de wedstrijdkalender? ALs je binnen een straal van 10 km in hetzelfde weekend al 2 dressuurwedstrijden voor paarden hebt, zeg je toch tegen de 3e club: 'sorry jongens, dat weekend hebben we al 2 wedstrijden, andere datum?"

Zou de KNHS / Kring het probleem zo niet op kunnen lossen?

Wie het eerst komt, die het eerst maalt :j

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:05

venga schreef:
Ik vind het erg jammer dat de kleine wedstrijdjes hierdoor niet door kunnen gaan, bijvoorbeeld de eerder geplande dressuurwedstrijd van Avenir begin augustus.

Lieke2, weet jij misschien wel meer achtergrondinformatie?

Lieke2 je schrijft hieronder dat er GEEN verenigingen waren die een wedstrijd wilde organiseren, terwijl venga hierboven toch schrijft over een eerder geplande dressuurwedstrijd van Avenir begin augustus. Die dus wel degelijk een wedstrijd wilde organiseren, maar waar de kring GEEN toestemming voor gaf. Hoe kan dat dan? Dan wil er een vereniging een wedstrijd organiseren en dan geeft de kring geen toestemming.

lieke2 schreef:
En op de vraag waarom er nu en in de maand augustus weinig tot geen wedstrijden zijn: navraag leert dat er dan geen verenigingen zijn die een wedstrijd willen organiseren. Dusse, organiseer een wedstrijd in deze loze maanden, zekers te weten heb je starters!

Ik denk dat het verstandig is om hier op bokt bekend te maken wanneer er weer een kringvergadering is, waar de wedstrijdplanning van het komende seizoen op wordt besproken en dat daar zoveel mogelijk mensen die hun zegje willen doen naartoe moeten gaan. Dan ziet de kring ook wel in dat er absoluut vraag is naar deelname op kleinere wedstrijden en kan er meteen gekeken worden wanneer er wedstrijden door wie worden gepland en kan iedereen horen en zien waar er wedstrijden georganiseerd worden en meteen op gereageerd worden als er wedstrijden "dubbel" gepland zijn e.d. Ik neem aan dat deze vergaderingen openbaar zijn ? Bovendien kunnen we dan hier op bokt bekend maken welke (kleinere)wedstrijdjes waar en wanneer gehouden worden, zodat men op tijd weet waar je eventueel met je jonge paard kunt starten. Dan weet iedereen. als men bij de vergadering is geweest ook meteen waar de grote wedstrijden zijn. Lijkt met best handig.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:11

Geloof niet dat het maar twee wedstrijden per seizoen is, maar dat heb ik niet zo concreet gevraagd moet ik eerlijk toegeven (ga ik nog wel doen). Het is inderdaad wel zo dat kring Uden haar eigen wedstrijden indeelt, volgens mij geheel zonder KNHS. Maar ja, vindt je zelf twee wedstrijden in een straal van 10 km niet ook wat veel? Je moet namelijk als organisatie toch best wat starts hebben om uit de kosten te komen (gezien het feit dat niet veel verenigingen tegenwoordig nog eigen terrein hebben). Met maar een halve dag wedstrijd wordt het vaak toch een lastig verhaal, en daar draait het wel op uit als er op dezelfde dag nog een wedstrijd in de buurt zou zijn.

Als het dit zomerseizoen twee wedstrijden per vereniging is, moet dat zijn omdat er teveel verenigingen op dezelfde datum wedstrijd wilden houden.
Overigens is het bij het indienen van je wedstrijdaanvraag (dit doe je ongeveer een half jaar voordat je jouw wedstrijd wilt houden) nog maar de vraag hoe de selecties uitvallen (want je weet nooit wanneer die gehouden worden als je je aanvraag voor de wedstrijd al indiend) en of er nog andere leuke wedstrijden worden georganiseerd rond ' jouw' wedstrijddatum. Altijd lastig :o En elk weekend wedstrijd, pff, denk ook niet dat de organisaties daar blij van worden.

En waar zijn nu de verenigingen die nog wedstrijden houden? Waar zijn ze gebleven die elke maand wel een wedstrijd wilden organiseren? Of liever toch niet in de zomer? Misschien is het iets om te inventariseren hoeveel liefhebbers er zijn om in deze maanden (lees juli en augustus) op wedstrijd te gaan binnen de kring.

@ dynamite1: er zijn toch ook veel organisaties die maar 1 keer in het seizoen of zelfs maar 1 keer per jaar (of per 2 jaar) een wedstrijd organiseren, die zouden dan buiten de boot vallen? Blijf schipperen denk ik.

Overigens staat de winterkalender al online :D hier zullen ook geen wedstrijden meer bij komen aangezien deze voor 15 mei aangevraagd hadden moeten worden....

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:12

En weet iemand dan ook waarom de wedstrijd van Avenir niet doorging? Ik niet, zit niet in het kringbestuur :o

Op deze manier worden de wedstrijden van kring Uden geregeld:
Aanvragen wedstrijden / concoursen

Elke afdeling die een concours of wedstrijd wil organiseren, meldt dit schriftelijk bij het wedstrijdsecretariaat van Kring Uden.

Data voor een concours of wedstrijd in het outdoor seizoen (1 april tot en met 30 september) dienen voor 15 oktober gemeld te worden. Data voor een wedstrijd in het indoorseizoen (1 oktober tot en met 31 maart) dienen voor 15 mei gemeld te worden.

De wedstrijdsecretaris plaatst de data op de (voorlopige) wedstrijdkalender van Kring Uden en overlegt met de verenigingen indien meerdere verenigingen op dezelfde datum een wedstrijd willen organiseren voor dezelfde discipline(s).
Het kringbestuur streeft ernaar om in kring Uden op een wedstrijddag niet meer dan één wedstrijd te plannen in (een) bepaalde discipline(s).

De definitieve wedstrijdkalender van Kring Uden gaat, binnen 2 weken na de sluitingsdatum, ter goedkeuring naar het regiobestuur. Het regiobestuur stuurt de wedstrijdkalender, na goedkeuring, door aan de KNHS.
Alleen wedstrijden die vermeld staan op de wedstrijdkalender zullen door de KNHS worden goedgekeurd.
Wedstrijden die niet middels deze kalender aangemeld zijn dienen met een goedkeuring van de kring voorgelegd te worden aan omliggende kringen en daarna doorgestuurd te worden aan het regiosecretariaat. Deze mutatie en/of toevoeging zal besproken worden in de Regiobestuursvergadering. Hierna zal deze wedstrijd en/of mutatie al dan niet opgenomen worden in de officiële wedstrijdkalender.

Voor advies inzake alle technische en organisatorische zaken rondom wedstrijden en concoursen kan de organiserende vereniging contact opnemen met de leden van het kringbestuur.

Ik denk dat het goed is om dit bij je eigen vereniging aan te kaarten en duidelijk te maken hoe de wedstrijdruiters zich hierbij voelen.

Uiteraard moet je denk ik niet vergeten dat er ook behoorlijke kosten aan een wedstrijd zitten, zodat het niet echt rendabel is (lees, dat je club er zelf geld bij moet steken) om een kleine wedstrijd te organiseren. Denk bv aan de accomodatie, en niet te vergeten het (verplichte) prijzengeld wat een behoorlijk gat in je budget slaat.

Niettemin vind ik het wel goed dat dit aangekaart wordt, dat zal ik ook doen bij onze vereniging.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:25

lieke2 schreef:
Geloof niet dat het maar twee wedstrijden per seizoen is, maar dat heb ik niet zo concreet gevraagd moet ik eerlijk toegeven (ga ik nog wel doen). Het is inderdaad wel zo dat kring Uden haar eigen wedstrijden indeelt, volgens mij geheel zonder KNHS. Maar ja, vindt je zelf twee wedstrijden in een straal van 10 km niet ook wat veel? Je moet namelijk als organisatie toch best wat starts hebben om uit de kosten te komen (gezien het feit dat niet veel verenigingen tegenwoordig nog eigen terrein hebben). Met maar een halve dag wedstrijd wordt het vaak toch een lastig verhaal, en daar draait het wel op uit als er op dezelfde dag nog een wedstrijd in de buurt zou zijn.

Als het dit zomerseizoen twee wedstrijden per vereniging is, moet dat zijn omdat er teveel verenigingen op dezelfde datum wedstrijd wilden houden.
Overigens is het bij het indienen van je wedstrijdaanvraag (dit doe je ongeveer een half jaar voordat je jouw wedstrijd wilt houden) nog maar de vraag hoe de selecties uitvallen (want je weet nooit wanneer die gehouden worden als je je aanvraag voor de wedstrijd al indiend) en of er nog andere leuke wedstrijden worden georganiseerd rond ' jouw' wedstrijddatum. Altijd lastig :o En elk weekend wedstrijd, pff, denk ook niet dat de organisaties daar blij van worden.

En waar zijn nu de verenigingen die nog wedstrijden houden? Waar zijn ze gebleven die elke maand wel een wedstrijd wilden organiseren? Of liever toch niet in de zomer? Misschien is het iets om te inventariseren hoeveel liefhebbers er zijn om in deze maanden (lees juli en augustus) op wedstrijd te gaan binnen de kring.

@ dynamite1: er zijn toch ook veel organisaties die maar 1 keer in het seizoen of zelfs maar 1 keer per jaar (of per 2 jaar) een wedstrijd organiseren, die zouden dan buiten de boot vallen? Blijf schipperen denk ik.

Overigens staat de winterkalender al online :D hier zullen ook geen wedstrijden meer bij komen aangezien deze voor 15 mei aangevraagd hadden moeten worden....

Inderdaad deelt de kring de wedstrijden in, zonder dat ze daarvoor de KNHS hoeven te raadplegen.
Ik denk dat heel veel mensen toch wel graag naar een kleine wedstrijd willen gaan en ik heb gehoord dat er zelfs een wedstrijd samenviel met een selectiewedstrijd in de kring en dat er toch meer dan genoeg starts waren op die "kleinere" wedstrijd. Dus met deelname op zo'n kleinere wedstrijd zit het dus wel goed. Bovendien neem ik aan dat een vereniging zelf dan wel weet of ze dat wel of niet kunnen, zo'n wedstrijd organiseren en dat ze dat echt niet zullen doen als ze TE weinig starts hebben?

Er zijn best verenigingen die iedere maand (ook in de maanden juli en augustus) wedstrijden willen organiseren, maar waar de kring dan geen toestemming voor geeft omdat er dan dus al door zo'n vereniging 2 maanden daarvoor al een wedstrijd is georganiseerd en er dan dus de max bereikt is en verder niks meer mag worden georganiseerd. Dit is dus schijnbaar de reden waarom de wedstrijd van Avenir begin augustus niet kan doorgaan !!

Ik weet niet of het om 2 of 3 wedstrijden per seizoen gaat, maar in ieder geval weet ik wel dat als een vereniging er dus al 2 a 3 heeft georganiseerd in het begin van het jaar er dus de rest van het seizoen GEEN meer mag worden georganiseerd (dat zegt de kring) Dan wil men wel in de maanden erna iets organiseren, maar mag dat dus gewoon niet, terwijl er wel vraag is van de ruiters/amazones en er dus blijkt dat er helemaal niks georganiseerd wordt in een bepaalde maand (augustus), terwijl dit dus wel is aangevraagd (begin augustus Avenir) EN zoals blijkt uit de posts hierboven ook wel degelijk behoefte is bij de ruiters/amazones, dan is dat toch jammer dat zo'n wedstrijd dan geen doorgang kan vinden? Naar blijkt zijn er dan ook geen andere verenigingen geweest die op die datum een wedstrijd wilde organiseren, anders was er op die datum begin augustus dus wel een andere wedstrijd gepland geweest binnen de kring ???

Ik blijf het dus een vreemde regel vinden en ook dat er dus NIET van die regel wordt afgeweken.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:35

Het is ook niet weer niet zo dat er elk jaar in juli en augustus zo weinig wedstrijden als nu worden georganiseerd.
En daarbij, net over de grens in een andere kring worden ook wedstrijden georganiseerd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:46

Ik vraag me toch wel eens af hoe Vorstenbosch dat klaar speelt. De wedstrijdjes zijn inderdaad piepklein met soms een paar deelnemers per klasse en dan toch uit de kosten komen. Trouwens, ik zie er de lol van het organiseren van een dergelijke wedstrijd ook niet in. Maar ja, dat is persoonlijk. Als je op een kleine wedstrijd wilt oefenen, kun je ook gaan oefendressuren in Uden. Die kleine wedstrijdjes in Vorstenbosch hebben wat dat betreft geen meerwaarde en kijken waar je staat ten opzichte van je medestrijders heeft ook weinig zin, want veel goeie concurentie is er vaak niet. Een beetje jezelf voor de gek houden misschien? Ik weet het ook niet. Ik weet wel dat Zeeland tegelijk met Vorstenbosch was en dat het kwa deelnemers wel erg meeviel voor allebei, maar ja, echt leuk is het niet. Zeeland had die paar deelnemers van Vorstenbosch er best wel bij willen hebben voor alle moeite die ervoor nodig is om zo'n wedstrijd te organiseren. ;)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:26

vur schreef:
Ik vraag me toch wel eens af hoe Vorstenbosch dat klaar speelt. De wedstrijdjes zijn inderdaad piepklein met soms een paar deelnemers per klasse en dan toch uit de kosten komen. Trouwens, ik zie er de lol van het organiseren van een dergelijke wedstrijd ook niet in. Maar ja, dat is persoonlijk. Als je op een kleine wedstrijd wilt oefenen, kun je ook gaan oefendressuren in Uden. Die kleine wedstrijdjes in Vorstenbosch hebben wat dat betreft geen meerwaarde en kijken waar je staat ten opzichte van je medestrijders heeft ook weinig zin, want veel goeie concurentie is er vaak niet. Een beetje jezelf voor de gek houden misschien? Ik weet het ook niet. Ik weet wel dat Zeeland tegelijk met Vorstenbosch was en dat het kwa deelnemers wel erg meeviel voor allebei, maar ja, echt leuk is het niet. Zeeland had die paar deelnemers van Vorstenbosch er best wel bij willen hebben voor alle moeite die ervoor nodig is om zo'n wedstrijd te organiseren. ;)

Ik denk dat iedere vereniging het zo moet organiseren als ze dat zelf willen en dat het aan die vereniging is of ze dat willen/kunnen ja of nee. Er zijn genoeg ruiters en amazones die wel graag op zo'n kleine wedstrijd willen rijden, omdat ze liever met bijvoorbeeld een jong paard ervaring willen opdoen en omdat je met zo weinig deelnemers in de ring ook weer lekker snel klaar bent. Dat soort ruiters/amazones gaan zeker niet om te zien waar ze staan of om goede concurrentie te hebben. En in het geval van Zeeland en Vorstenbosch nu waren er 2 verenigingen die deelnemers hadden en kozen de mensen die NIET op zo'n grote wedstrijd wilde rijden voor Vorstenbosch en de anderen voor Zeeland, daaraan zie je dat de ruiters/amazones zelf kiezen en als ze alleen de keuze hadden gehad om met een jong paard op zo'n grote wedstrijd te moeten gaan rijden in Zeeland waren ze vast niet gegaan. Nu hadden ze tenminste nog een keuze en daar gaat het denk ik om. Niet om alleen maar van die mega grote wedstrijden te hebben maar ook de mogelijkheid om op een rustige minder grote wedstrijd je jonge paard ervaring op te laten doen.