we gingen mijn pony laten chippen en dan moet je een formulier in vullen. DAt formulier moet je naar het stamboek stuuren van je ras maar ik weet niet welk ras mijn pony is mijn pony heeft wel een heel groote S brandmerk op zijn flank. weet iemand welk ras dat is of wat het betekend?
mijn pony had geen chip dat hadden de gecontroleerd we hebben er 1 laten zetten darom wou ik weten wat voor ras het kon zijn? we weten ook nie meer waar ie van dan kwam het was via via via en zo kwam ie hier zij was maar 7 jaar nu 11 dacht ik
simone94
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-09 22:35
ik zat net ff te kijken maar ik kan geen foto van het brandmerk vinden heb eigenlijk alleen maar foto;s van haar met lang haar dan zie je het niet
xxFloor
Geplaatst: 25-07-09 22:05
Brandmerk zegt niks over het ras
noudy
Geplaatst: 25-07-09 22:11
SuperJasper schreef:
Brandmerk zegt niks over het ras
Dat klopt niet helemaal wat je zegt, heb bijv nog nooit een hannoveraan met het brandmerk van een haflinger geyien er zijn wel degelijk brandmerken voor een bepaald ras.
op die site's staan niks want het is echt allen maar 1 S zonder iets anders. mij is ook wel eens iets verteld over de S van slacht maar da geloofde ik nie als je um kent kun je je da nie voor stellen
ik heb trouwens nu ik er even over nadenk dat ie ng wle een bijzonder kenmerk heeft de puntjes van de oren zijn er af en er zijn halve rondjes uit heel vaag maja...
Ik neem aan dat het is om een paspoort aan te vragen, of heeft je pony die al? Want dan kun je gewoon een goedkoop stamboek uitkiezen of bijv. bij de KNHS een paspoort aanvragen (die zullen vast duur zijn )
Kun je geen foto plaatsen van de pony mischien dat iemand je dan beter kan helpen....... Trouwens wat vreemd van de oren zeg.
Dennis
Geplaatst: 28-07-09 13:10
Marigold schreef:
voor zover ik weet hadden shetlanders vroeger een S als brandmerk, maar als je pony een shet is dan neem ik aan dat je dat zo ook wel zou zien
Die had hem niet op z'n flank, maar in z'n hals met daar bij een tatoage in de onderlip .
Sassieja
Geplaatst: 28-07-09 13:12
S brandmerk is van het Shetlandponystamboek. Mijn Shetlander heeft er namelijk ook eentje, maar dan wel in zijn hals, re. zijde.
Kun je er geen foto van maken?
Laatst bijgewerkt door Sassieja op 28-07-09 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
simone94
Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-09 13:12
ik zal vandaag eens een foto maken dat van die oren vonde wij ook vreemd toen we um pas hadden konden we um maar amper aan raken en vn die dingen en nu kan allen ik en mijn vriendin dat